Tjaba, har skrivit förut angående mitt nya kar... där 10 av 15 fiskar dog.
Nystartat akvarium var det då, efter detta har jag bytt 2/3delar vatten och då har 5st fembandsbarber överlevt. Men ändå efter en vecka till så är jag tvungen att byta typ 20 liter vatten (karet är 140l) för att dom ska må bra. Sedan har jag märkt att alla mina växter har fått bruna fläckar nästan på varje blad och dom är många.
Har pratat med zoo butik där jag köpte karet och då sa dom att jag skulle släppa in lite mera fisk. Då har dom rekommenderat 4st Black Molly och 6st koppartetra. Nu en dag senare så har 4st av koppartetrorna dött och mina Black molly sitter vid doppvermaren nästan hela tiden. Fembandsbarberna sitter typ i mitten av akvariet och rör sig knappt. Kvarvarande tetrorna sitter nästan vid sanden och är oxå stilla.
Har testat vattnet för Nitrit och Ph osv i två olika zoobutiker... ingen av dom sa att nått var fel.
Vad gör jag för fel då?
Imorgon ska jag köpa egna tester och kolla själv. Några andra tips??? Lite trist när man har köpt ett AquaStyle vägg akvarium som ser skitsnyggt ut men fiskarna dör liksom.. det var inte det som var meningen med akvariumet.
Tack på förhand / Darek