Jo jag förstår dig men plockar man även bort trådar där det finns välskrivna svar så försvinner snart den typen av svar, man lessnar rätt snabbt då en tråd man har bemödat sig att skriva ett långt inlägg i helt plötsligt bara kan försvinna
.
Jag plockar dagligen bort ca. 10 trådar där någon har ställt frågan i fel kategori. På ett år skulle det innebära 3.500 låsta trådar dvs så skulle jag låsa ungefär 20% av alla trådar - hur kul vore det.
Jag skulle också för varje gång bli tvingad att skriva en förklaring i varenda låst tråd + att jag får flytta dom till rätt kategori annars kommer det att dyka upp en massa frågor om varför den och den tråden är låst.
Idag tar det ca. 30 sekunder att radera ett inlägg - om jag dels skall flytta tråden, låsa den och skriva ett svar så tar det minst 2 minuter dvs totalt 116 arbetstimmar per år. Därför deletar jag inlägg som lagts in i fel kategori (obs - jag flyttar också säkert minst 10 om dan pga att de kunde lagts in under en bättre kategori än de hamnade under - det är alltså enbart inlägg som hamnat helt fel som raderas).
Visst som du skriver kan detta också få negativa konsekvenser som du skriver, men av två onda ting får man välja det minst onda. Vet man också om vilka regler som gäller så är det ju också lite upp till en själv att kolla i vilken kategori som tråden ligger innan man lägger ner en massa jobb på att få ihop ett bra svar. T.ex. så bör väl de allra flesta som är kompententa att avge ett svar om sniglar veta att de inte är ett akvarietillbehör.