försvunnen ancistrus?

#1 - 3 maj 2004 07:04
Är det någon som vet om ancistrus malar brukar gömma sig i flera dygn? Min ancistrus har försvunnit. Tidigare såg jag honom både på dagarna och kvällarna. Nu har det gått flera dygn sen jag såg honom sist. Jag börjar bli orolig. Om någon har varit med om samma sak eller om någon vet, snälla svara.
#2 - 3 maj 2004 07:08
dom kan hålla sig borta i veckor ibland så det är inget konstigt med det. Sen kan dom ju faktist krypa undan och dö också och spårlöst försvinna. Men om det finns alger etc. eller om du stödmatar den bra och akvariumet är i bra skick så ska väl inte det vara nått problem.
#3 - 3 maj 2004 08:42
Ok, tack. Jag kanske bara är orolig i onödan. Det är också det att det finns mer alger än det brukar i akvariumet. Annars brukar min lilla ancistrus äta upp algerna, men tydligen inte nu.
#4 - 3 maj 2004 09:41
Min Ancistrus hona var borta över 1 månad innan jag släpte ner en hane till henne, nu är dom framme hela tiden och lekte efter nån dag bara
#5 - 4 maj 2004 07:08
Ok, tack så mycket. Jag kanske bör köpa en till då. Men jag vet inte om jag har en hona eller hane. För den är liten.

Annons