Försvunnen????

#1 - 1 oktober 2006 17:56
Bara undrar vart Raven har tagit vägen:confused:
Var ju ständigt på forumet förut;)
Hehe bara en tanke som slog mig
#2 - 1 oktober 2006 18:00
hhm, ja det har du rätt i.

Han kanske har skaffat ett liv ;) [:-92]
#3 - 2 oktober 2006 10:03
Enligt hans profil var han inloggad senast igår.
#4 - 2 oktober 2006 11:41
Jag tänkte faktiskt på det igår. Han var här hela tiden...kanske tröttnat:)
#5 - 5 oktober 2006 12:17
Jag undrar vart gladhertha tagit vägen. Kom att tänka på henne häromdagen.
#6 - 7 oktober 2006 13:05
gladys skrev:
Jag undrar vart gladhertha tagit vägen. Kom att tänka på henne häromdagen.

Begynnande tonåring?! Mao, nya intressen? :D

En annan trevlig prick som man inte sett röken av på ett tag:
RÖDLÖGA :confused:
#7 - 7 oktober 2006 13:08
Det är ganska många "gamla" som försvunnit och nya kommit:)
#8 - 7 oktober 2006 13:19
Jo iof, men.. kanske deras datorer blitt trasiga?? :p För hur kan man tröttna på Zoopet???:confused:
#9 - 17 januari 2007 16:25
Begynnande tonåring?! Mao, nya intressen? :D

En annan trevlig prick som man inte sett röken av på ett tag:

RÖDLÖGA :confused:
Jo man tackar. :D Det var skoj att höra att man är omtyckt. Har haft lite förmycket att göra ett ta. Börjat ett nytt jobb + masor av annat. Men Zoopet lämnar jag inte.:D
#10 - 17 januari 2007 16:51
Ocj NY bild!

RÖDLÖGA skrev:
Jo man tackar. :D Det var skoj att höra att man är omtyckt. Har haft lite förmycket att göra ett ta. Börjat ett nytt jobb + masor av annat. Men Zoopet lämnar jag inte.:D

:D Du ser ju riktigt mänsklig ut....:D :D
#11 - 17 januari 2007 16:52
Och NY bild!

RÖDLÖGA skrev:

:p Du ser ju riktigt mänsklig ut...:D
#12 - 17 januari 2007 17:11
Tackar. Tyckte du inte om förra bilden??? ;) Det gjorde inte gumman heller.
#13 - 17 januari 2007 17:22
Saknar också en del av dom "gamla"...
Även om det är roligt med lite nytt folk också!

Särskilt Raven kändes som om han SKULLE vara här... han hörde till!
#14 - 17 januari 2007 17:47
Kan ingen Göteborgare kolla vad en lång pensionerad kille på moped som har katt och bor 120 meter från herkules zoo tagit vägen.
#15 - 17 januari 2007 17:52
Enar?

Kramfors skrev:
Kan ingen Göteborgare kolla vad en lång pensionerad kille på moped som har katt och bor 120 meter från herkules zoo tagit vägen.

;) Han körde ner i ån!:D
#16 - 17 januari 2007 17:52
raven håller ofta till på plantswap.. men är inloggad här då och då..
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 17 januari 2007 18:00
Det är väl helt enkelt som så att många saker går i vågor och så är det säkert med akvarieintresset för många också.
En del lägger kanske av helt med akvarier, andra har kvar sina akvarier men intresset för att förnya sig finns kanske inte kvar längre (och då är man kanske inte så aktiv i forumet längre), andra blir kanske specialintresserade av en viss del av akvariehobbyn (ciklider, salt, växter etc) och blir då kanske mer aktiv på någon specialsida istället.

En sak som jag dock märkt är att många av de som under en period varit enormt aktiva på Zoopet (skriver 20-30 inlägg varje dag) under en längre period ofta kan tröttna helt.
De som är mest uthålliga verkar vara de som är så där lite lagom aktiva - dvs skriver lite då och då när de känner för det och dessutom tar lite pauser då och då när livet utanför påkallar uppmärksamhet.
#18 - 17 januari 2007 18:12
tar lite pauser då och då när livet utanför påkallar uppmärksamhet.

Intressant att den här diskussionen dök... Separerade tidigt i höstas och efter det kändes varken akvariumen eller zoopet som det mest högprioriterade. Är tillbaka nu, mer sugen än någonsin och jag kände med en gång att det hänt mycket på det halvåret... Vissa var helt enkelt "borta" och en massa nya hade kommit till... Men jag tycker ändå att efter några dagar här nu så känns det som vanligt igen.... en massa trevliga människor, många bra diskussioner och svar och en hel massa gliringar...
#19 - 17 januari 2007 18:38
Det är väl helt enkelt som så att många saker går i vågor och så är det säkert med akvarieintresset för många också.

En del lägger kanske av helt med akvarier, andra har kvar sina akvarier men intresset för att förnya sig finns kanske inte kvar längre (och då är man kanske inte så aktiv i forumet längre), andra blir kanske specialintresserade av en viss del av akvariehobbyn (ciklider, salt, växter etc) och blir då kanske mer aktiv på någon specialsida istället.

En sak som jag dock märkt är att många av de som under en period varit enormt aktiva på Zoopet (skriver 20-30 inlägg varje dag) under en längre period ofta kan tröttna helt.

De som är mest uthålliga verkar vara de som är så där lite lagom aktiva - dvs skriver lite då och då när de känner för det och dessutom tar lite pauser då och då när livet utanför påkallar uppmärksamhet.

Sedan finns det vissa som är helt fast :D typ beroende...
#20 - 17 januari 2007 18:47
Sedan finns det vissa som tröttnade på lekstugan som var i sommras och försvann, kanske vid det tillfället hittade de ett liv utanför zoopet. ;) Finns många man saknar här på zoopet som lyste upp stället.

//Camilla
#21 - 17 januari 2007 19:28
C.Ciklid skrev:
Sedan finns det vissa som tröttnade på lekstugan som var i sommras och försvann, kanske vid det tillfället hittade de ett liv utanför zoopet. ;) Finns många man saknar här på zoopet som lyste upp stället.

//Camilla

Jag hade en neråt period i våras och kom tillbaka när jag blev med diskus...fy tusan så mycket spö man fick :)
Och visst går det hett till här ibland men det blir lätt så när man bara skriver och inte ser varandra...
#22 - 17 januari 2007 20:07
Ang. Kjells inlägg ovan, så har (den numera efterlyste) Raven sammanfattat det på ett kort och koncist sätt.;) Se inlägg #5 på denna sida.
#23 - 17 januari 2007 20:14
Jag lär nog stanna "gamla go gubbe" eller ej. Zoopet ger mig för mycket för att jag ska dunsta för alltid.:)
#24 - 17 januari 2007 20:25
Deje-Nicke skrev:
Bara undrar vart Raven har tagit vägen:confused:

Var ju ständigt på forumet förut;)

Hehe bara en tanke som slog mig
Han var ganska tydlig i en tråd på PS:
http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=386&postdays=0&postorder=asc&start=0
#25 - 17 januari 2007 20:53
BluesBoy skrev:

Hmm det var väll inte snällt BB :( När den tråden startades på plantswap så var känslorna överhettade. Det diskuterades växter här på zoopet sådanna som säljs till akvarier fast det inte är akvarieväxter. Det blev het diskution och plantswap folket gjorde sig hörda... sedan fortsatte det på plantswap lite mer. Vi har pratat ut detta med kjell och haack och det hela är utagerat hoppas jag :)
#26 - 18 januari 2007 07:46
Hmm det var väll inte snällt BB När den tråden startades på plantswap så var känslorna överhettade.
Snällt eller inte? Som jag uppfattade inlägget (inte tråden) på PS var det ett svar på denna trådskapares fråga. Forumet sköts illa samt att folket och atmosfären var bättre på PS än Zoopet.
Du uppfattade det fel om du trodde jag ville dra igång diskussionen om begränsad publicitet av PS.
#27 - 18 januari 2007 08:02
Ok ursäkta...
Ville bara inte att det skulle bli ett nytt krig mellan forumena..Jag är lite diplomat;) Själv är jag ju på båda...
Raven får ju göra och tycka som han vill..men du måste hålla med om att känslorna var överhettade då... och då är det lätt att skriva saker som man inte riktigt menar eller säger vågar säga i verkliga livet.
#28 - 18 januari 2007 19:00
Personligen tycker jag att det skulle vara lite kul att få Ravens egna ord om detta....

Från att ena dagen göra sina 20+inlägg/dag för att, så vitt jag vet, sedan helt sluta göra inlägg och istället börja skriva nedlåtande om detta forum på ett annat?:confused:

(Jag har iofs en stark känsla av att det inte kommer att komma några "egna ord" från Raven.;) )

Annons