Försvinner ett tag

#1 - 19 februari 2010 09:00
Halloj ALLA sköna zoopetvänner!:)
Jag har inte varit så aktiv, och inte uppdaterat mina trådar på senaste tiden (om nu någon överhuvudtaget ens funderat på det...). Detta beror på att jag äntligen skrivit papper på ett hus som vi skall flytta till och därmed skall burkarna helt och hållet tömmas och släckas ner - för att startas upp längre fram, i nya tappningar.
Rooster tar över paletterna som går i 50-kuben, Ansjo tar lite apisar och fjärilsciklider. Resten av fiskbesättningen skall få komma till nya goda hem - jag skall sätta in en annons här på zoopet inom kort och lista vad som skall slumpas iväg - så får vi se om det är någon som är intresserad av dessa.
Jag kommer givetvis att titta in här med jämna mellanrum - (jag måste ju hålla koll på Ansjo och se till att han sköter sig:D) - och självklart skriva något inlägg där det kan vara till hjälp och nytta.
Vi syns och hörs mer frekvent lite längre fram! Ha det gôtt, och god framgång med alla era fina fiskar och akvarium!:)
#2 - 19 februari 2010 09:01
Grattis!!!!!!
#3 - 19 februari 2010 09:15
Grattis!!! :D
Hojta till här när du lagt ut annonsen också, kanske finns någon anledning där till att komma ner till stora stan och säja hej :P
#4 - 19 februari 2010 09:30
Lycka till!
#5 - 19 februari 2010 09:43
Hallå där Så kan man väl inte göra, lägg upp en gallup så att alla västare kan säga sitt. :p
Och det krävs minst en projektråd på hur man sätter upp en 10 kbm SA tank i källaren som kompensation. :D
#6 - 19 februari 2010 11:13
Kaj har helt rätt, lägga av sådär bara går ju inte! Då får du fanimej bära dina möbler och kar själv:p...
Du får fixa till en projekt "köpahustrådochflyttain" vetja;)!
#7 - 19 februari 2010 11:30
Grattis till huset!

Ser fram emot många nya projekttrådar när dina kar ska startas upp igen.:)

//Roger
#8 - 19 februari 2010 13:24
Får också gratulera till husköpet:)
Och så ett stort lycka till med flytten.
#9 - 20 februari 2010 15:01
Grattis! En liten besvikelse dock, att det "bara" är fiskbeståndet som avyttras. Hade kallt räknat med att det var med någon större burk i utbudet, som gjort sig bra ute i vildmarken ;):d
/Tomas
#10 - 20 februari 2010 16:20
GRATTIS! men lite synd att du inte kommer vara aktiv :(
#11 - 20 februari 2010 21:11
Kul, alltid spännade och samtidigt jobbigt med en så pass stor förändring.
Säljer du därmed sina JD electric blue[:o]
#12 - 20 februari 2010 21:16
Lycka till! Kom snart tillbaka, kommer att sakna fig och dina bilder i trådarna.
Bara så att du vet MÅSTE du göra en tråd när du startar upp karen igen!
#13 - 20 februari 2010 23:37
Lycka till med huset och tankflytten,och som du vet är Zoopet som Hotel California...
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 20 februari 2010 23:40
Kul att ni fått tag i ett lämpligt hus - lycka till med flytten
#15 - 21 februari 2010 09:12
Grattis till husköpet:)
#16 - 21 februari 2010 09:41
Tack skall ni ha alla!
Njaoo - lite aktiv blir jag nog ändå här på forumet - men kanske inte så aktiv i mina egna trådar då burkarna nu skall avvecklas. Jag har dock tänkt att ta lite bilder på EBJD:arna och calvusarna, och lägga upp så intresserade kan se hur de ser ut nu.
Ja, Dre, EBJD:arna skall "bort".
Jag kan ju använda den här tråden för uppdateringar av flytten av burkarna - det är la klart att jag måste ta lite sköna bilder på detta!
Sedan blir det fortsättningar i de gamla trådarna och säkert en massa nya projekttrådar!:)
#17 - 21 februari 2010 12:01
Kör hårt. Åhh lycka till. Jag vill se en projekttråd om ett studio rum med!
#18 - 21 februari 2010 12:32
Jag tror nog att det blir fortsättning innan vi åker till Duisburg i slutet av september, för där ska det handlas till alla tomma kar:p!
#19 - 21 februari 2010 12:41
ansjo skrev:
Jag tror nog att det blir fortsättning innan vi åker till Duisburg i slutet av september, för där ska det handlas till alla tomma kar:p!

Japp! Du har så rätt Anders! Flytten är planerad till maj - så förhoppningsvis är jag igång hyfsat snabbt en kort tid därefter!:)
#20 - 21 februari 2010 12:44
KAnske får skaffa dragkrok och ta med släpkärra:p?
Nog om det, vad har du för funderingar på dina kar och blir det fler kar isf?
#21 - 21 februari 2010 12:59
ansjo skrev:
KAnske får skaffa dragkrok och ta med släpkärra:p?

Nog om det, vad har du för funderingar på dina kar och blir det fler kar isf?

Jag var ju otroligt nöjd med 960-SA-karet. Det var en magisk period precis innan och efter det att de vildfångade Discusarna kom. Jag rensade detta kar, just med tanke på husköp - och Discusarna går ju nu i ett formidabelt 2000-litare - och där få de gå kvar.
Tanken är att "göra om" inredningen i 960-karet, så som det var en gång, fast mycket bättre - kanske inte så många stora rötter utan tvärt om ännu mer rötter men mindre storlek på dom, samt att hänga i stort sett hela ytan med sirliga nerstickande grenar. Jag skall ha svagt ljus i detta kar och bara en del växter som pallar svagt ljus. Nu har jag tittat på en rad filmer från amazonas och de olika miljöer som finns naturligt i vissa delar - och jag vill skapa ett lugnt vattendrag med en hel del tetror och en ciklid jag varit enormt sugen på det senaste året - Flaggciklid. Bottnen skall drälla av löv och småpinnar och inte vara uppbyggt av så "blockig" inredning, som det så lätt blir när man placerar stora rotsjok - rötterna skall hängas för att bilda en spalt av lugnt vatten ner till en vildvuxen bottendel. Där kan gärna gå lite apisar av den lite kompaktare typen, typ nijsseni eller panduro - lite vitfläckad rosentetra och en grupp Flaggciklider i ovanskiktet. Vi får se vad det finns för fräna redbackscalarer i tyskland också. Discus blir det inte i detta karet - men möjligtvis i 600-baljan - jag är jävligt sugen på ett redigt fett, vuxet lekpar i den baljan. De andra mindre karen återstår att se vad som hamnar där! Vad tror du om detta, Anders?
:)
#22 - 21 februari 2010 13:06
Låter som om du leker tankeläsare igen, det låter riktigt bra det där:)! Flaggciklider är även en sort som jag skulle vilja testa, eller fattigmansdiskus som någon kallar dem:).
Vitfenad rosentetra vet jag hur de ser ut, och där kommer du inte att ångra dig:p!
Ser fram emot detta projekt, och hoppas att jag kan delta på ett eller annat vis;).
#23 - 21 februari 2010 13:10
ansjo skrev:
Låter som om du leker tankeläsare igen, det låter riktigt bra det där:)! Flaggciklider är även en sort som jag skulle vilja testa, eller fattigmansdiskus som någon kallar dem:).

Vitfenad rosentetra vet jag hur de ser ut, och där kommer du inte att ångra dig:p!

Ser fram emot detta projekt, och hoppas att jag kan delta på ett eller annat vis;).

Ja, flaggor har jag haft förut och minns dom med glädje - och vitfenade rosentetror har jag också sett... hemma hos dig! Dom är riktigt snygga!
Klart att du skall deltaga - det gör du ju alltid, och det är jag evigt tacksam för!:)
#24 - 21 februari 2010 13:23
Den här perioden var ganska "snygg" - åt det hållet fast mycket sirligare och fler rötter i ytan och mycket mer "skräp" på bottnen;
Bilagor:
#25 - 21 februari 2010 14:11
Vete tusan om jag inte föredrar när det såg ut så här: http://www.zoopet.com/tavlingar/showphoto.php?photo=1275&title=200-cm-sa-fisk&cat=578 men utan de större växterna och mer mindre rötter så som du tänkt dig.
#26 - 21 februari 2010 14:14
ansjo skrev:
Vete tusan om jag inte föredrar när det såg ut så här: http://www.zoopet.com/tavlingar/showphoto.php?photo=1275&title=200-cm-sa-fisk&cat=578 men utan de större växterna och mer mindre rötter så som du tänkt dig.

Jo, du har rätt! Där var det riktigt lyckat. Det är väl du som tagit den bilden, va?
:)
#27 - 21 februari 2010 14:16
Jo, det var då det var fototävling om helbild på ett akvarium eller vad det nu var...lite av det karet var min inspiration när jag inredde mitt kar sist och fick det som jag ville och haft i mina tankar under flera år.
Men mycket rötter gick det:p!
#28 - 21 februari 2010 14:18
ansjo skrev:
Jo, det var då det var fototävling om helbild på ett akvarium eller vad det nu var...lite av det karet var min inspiration när jag inredde mitt kar sist och fick det som jag ville och haft i mina tankar under flera år.

Men mycket rötter gick det:p!

Just det, jag kände inte riktigt igen bilden bland mina egna...
Det skall bli förjädra spännande att se hur ditt stora blir efter makeovern - har du flyttat runt det ännu?
#29 - 21 februari 2010 14:20
Nope, men jag kollade in en ny TV idag, 50" ska nog räcka, eller en 47" LED:D...Får lite längre till TV:n om jag möblerar om och eftersom jag är så gammal ser jag sämre numera;).
#30 - 21 februari 2010 14:23
ansjo skrev:
Nope, men jag kollade in en ny TV idag, 50" ska nog räcka, eller en 47" LED:D...Får lite längre till TV:n om jag möblerar om och eftersom jag är så gammal ser jag sämre numera;).

Fränt! Jag får nog ha upp en platt sen också - har ju fortfarande kvar tjock-TV:n. Såg en svinfin Samsung som bara var någon cm tjock, helt otroligt bra bild!
#31 - 21 februari 2010 15:01
hahaha!!! va gulliga ni är!! en lövbiff-tv;) Själv jar jag ingen tv:P har dator och akvarium:) ska skaffa projektor och duk...

Oavsett vad du gör med dina kar så kommer det att bli skitsnyggt!!
Det finns det ju bevis på tack vare alla dina underbara foton!!
Men att köra ett akvarium, inspirerat från riktig miljö, så som det verkligen ser ut - det är jävligt läckert!!!

Grattis till huset;)

Annons