Försvann

#1 - 28 september 2006 11:03
Hej!

Jag har nu startat upp mitt akvarium för andra gången. Började med 2 scalarer, 2 Randiga otocinclus och en kampfisk. Sen ökade jag populationen efter några veckor med 5 sorgmanteltetror, 2 kulii-ålar och 2 dvärgklogrodor. Jag har lite extra koll på grodorna eftersom man hört om de som inte är dvärg. I affären försäkrade de mig om att det var dvärg. Men just nu när de är nya så är de jätte små.

Men i morse märkte jag att en av mina sorgmanteltetror är spårlöst försvunnen. Hittar inte någonstans. Kollat bakom pumpen och allt. BORTA! Alla fiskar verkade pigga igår (satt och kollade på dem i 10 minuter).

Vart har min firre tagit vägen?
#2 - 28 september 2006 11:27
skalarer tuggar gärna i sig tetror....
#3 - 28 september 2006 11:52
Hmm, har du två scalarer i ett 54L?
#4 - 28 september 2006 16:03
bena skrev:
skalarer tuggar gärna i sig tetror....

Jag har svårt att se att dessa skulle ha fixat det. De är så pass små i jämförelse med tetrorna. Varken skalarerna eller grodorna verkade "feta" på morgonen. Skalarerna har inte varit på tetrorna innan. Det är snarare de som är våghalsarna i karet. Grodorna är också mycket mindre än tetrorna.
#5 - 28 september 2006 16:05
Långås skrev:
Hmm, har du två scalarer i ett 54L?

Hmm, ja. Hon i affären sa att det inte var några problem. Men jag antar att de växer till sig.
#7 - 28 september 2006 18:46
Dessa akvarieaffärer! Ska man spy eller kräkas på de?:(
#8 - 28 september 2006 18:47
solbacka skrev:
Dessa akvarieaffärer! Ska man spy eller kräkas på de?:(

mm...finns ett gäng sånna![B)]
#9 - 28 september 2006 19:13
Håberget skrev:
Hmm, ja. Hon i affären sa att det inte var några problem. Men jag antar att de växer till sig.

Tyvärr är nog svaret nej, det kommer inte att växa till sig som de skall. Det enda rätta i detta läget är att gå tillbaks till affären med dem[:-118] .

Jag vet att det är jättesvårt när affärerna säger till att det går bra, men ett tips är att kolla i affären, skriv upp namnet på de firrar du tycker om och gå hem och surfa zoopet och kolla vad som passar.

Annons