Första steget taget!

#1 - 3 november 2007 08:05
Så, då har jag äntligen införskaffat mig ett lite större "fiskhus"! Det blev ett 640 liters, dock begagnat, men fräscht i övrigt tycker jag...två stora moduler hängde med på köpet också, så nu är det klackarna i taket! :D Så idag blir det första steget att planera lite mer noggrant hur jag ska möblera och välja moduler...har tänkt att göra hela bakgrunden och även sidorna av olika moduler...så efter lite planerande får det nog bli ett o annat köp....Det här är verkligen skoj! Lägger ut lite bilder så småningom så ni andra kan se hur det ser ut i dagsläget...och med det menar jag säklart att jag vill ha feedback! :D Alltid lättare om man hjälps åt, känner att i bland är det lätt att man snöar in på EN ide bara, o då ser man inte andra möjligheter, o har bestämt mig för att detta karet ska bli super coolt! :D

Mvh Patrik
#2 - 3 november 2007 08:29
Några bilder...
#3 - 3 november 2007 08:56
Snygg bakgrund :)
#4 - 3 november 2007 12:25
Så det var du din j*vel som fick det.;) Ringde bara lite efter dig men då var det redan sålt :(

Riktigt fint kar var det varjefall o hoppas du klämmer in lite snygga fiskar i det, malawi då alltså:p
#5 - 3 november 2007 15:04
Grattis. Vad har du tänkt ha för invånare?
#6 - 3 november 2007 15:10
Hmm, passar inte denna tråd bättre under projekt:confused:
#7 - 3 november 2007 16:51
c90368 skrev:
Hmm, passar inte denna tråd bättre under projekt:confused:

Mycket möjligt att jag placerat det fel, men man är bara människa! ;) Ska juh ha afrikanska ciklider i det så helt uppåt väggarna är det inte enligt mig! :p
#8 - 3 november 2007 16:56
tulle89 skrev:
Så det var du din j*vel som fick det.;) Ringde bara lite efter dig men då var det redan sålt :(

Riktigt fint kar var det varjefall o hoppas du klämmer in lite snygga fiskar i det, malawi då alltså:p

Haha! Hemskt ledsen tulle! ;) Ja, är väldigt nöjd med det faktiskt, lite repigt var det dock, men tänkte att om jag vänder på hela kalaset, tar bort modulerna och börjar om från början ska det nog bli huur fint som helst! Och finns det något annat alternativ än malawi?? I think not! ;) sen ska man bara hitta fina kombinationer...och det är inte det lättaste! Men det ligger ganska långt fram i tiden! Men lovar att mata er med bilder! Men kanske bäst att flytta tråden till "projekt"....;):confused::p:p
#9 - 3 november 2007 23:00
bjuren skrev:
Haha! Hemskt ledsen tulle! ;) Ja, är väldigt nöjd med det faktiskt, lite repigt var det dock, men tänkte att om jag vänder på hela kalaset, tar bort modulerna och börjar om från början ska det nog bli huur fint som helst! Och finns det något annat alternativ än malawi?? I think not! ;) sen ska man bara hitta fina kombinationer...och det är inte det lättaste! Men det ligger ganska långt fram i tiden! Men lovar att mata er med bilder! Men kanske bäst att flytta tråden till "projekt"....;):confused::p:p

Ja så länge det blir malawi i det så blir jag nöjd:D
Klart det kommer bli fint!
Måste bara undra lite info om karet (ålder, hur rampen ser ut osv) så jag kan ångra mig ännu mer för att jag inte ringde lite tidigare :P
Bilder vill vi ha, i miljontals om det går!;)
#10 - 4 november 2007 09:55
Ja, kan tänka mig att du också hade lite funderingar över hur rampen såg ut, jag tyckte den såg lite "klen" ut med bara 3 benpar, men kan säga att den är hur stabil som helst! Den är nog dock hemmagjord tror jag, men det är rejäla grejer så jag är inte det minsta orolig! :D Sen åldern...ja vad sa han...han hade köpt det av en kompis som haft det i tre år...o så hade han själv haft det i tre...så sex år gammalt skulle jag gissa att det var...men har aldrig stått tomt, det har varit vatten i det under alla år, o jag har kollat silikonfogarna också och det var inga som helst problem, dom var alla fräscha och fina, så enligt mig är akvariet i fin form! ;)

Bilder kommer självklart under tiden! Vet juh själv hur det är när man följer andras påhitt! Man vill ha MASSA bilder! Så jag ska försöka föregå med gott exempel!

Har faktiskt en liten fråga när jag ändå håler på...Har juh tänkt att vända på det så att jag får "baksidan" framåt istället då framsidan var ganska repig...och modulerna måste ju då flyttas...är det stora problem att få bort all gammal silikon från rutan? Och hur tar man lättast bort det utan att repa glaset?

Mvh Patrik
#11 - 4 november 2007 12:11
bjuren skrev:
Ja, kan tänka mig att du också hade lite funderingar över hur rampen såg ut, jag tyckte den såg lite "klen" ut med bara 3 benpar, men kan säga att den är hur stabil som helst! Den är nog dock hemmagjord tror jag, men det är rejäla grejer så jag är inte det minsta orolig! :D Sen åldern...ja vad sa han...han hade köpt det av en kompis som haft det i tre år...o så hade han själv haft det i tre...så sex år gammalt skulle jag gissa att det var...men har aldrig stått tomt, det har varit vatten i det under alla år, o jag har kollat silikonfogarna också och det var inga som helst problem, dom var alla fräscha och fina, så enligt mig är akvariet i fin form! ;)

Bilder kommer självklart under tiden! Vet juh själv hur det är när man följer andras påhitt! Man vill ha MASSA bilder! Så jag ska försöka föregå med gott exempel!

Har faktiskt en liten fråga när jag ändå håler på...Har juh tänkt att vända på det så att jag får "baksidan" framåt istället då framsidan var ganska repig...och modulerna måste ju då flyttas...är det stora problem att få bort all gammal silikon från rutan? Och hur tar man lättast bort det utan att repa glaset?

Mvh Patrik

Haha ja det gjorde ju att jag mår bättre...NOT ;)
Kunde du inte skrivit att det förmodligen börjar läcka när som helst o att benställningen kan vika i vilken stund som helst? :p Nä skoja! :D

Ja vad jag har läst och hört så är det absolut lättaste med ett sånt blad till en mattkniv som man försiktigt skär med. Har aldrig prövat det själv så är där någon annan så överlämnar jag frågan till den :)

O ja bra du öser med bilder. I like! :D
Bilagor:

Annons