Första leken :D

#1 - 18 juni 2007 15:57
Beskådade precis hur 2 golden lekte! hon la ägg som hanen befurktade och sen tog hon in äggen i munnen ! han jagar efter henne fortfarande, och hon ser ut att ha ett par ägg i munnen :)

bara att vänta 21 dagar, funderar på att köpa ett yngelakvarium nu...

tänkte bara dela med mig lite av min glädje ;)
#2 - 18 juni 2007 17:11
Grattis. :)
Bilagor:
#3 - 19 juni 2007 13:23
tackar! jag böt vatten och möblerade om i karet i lördags... kanske var det? jag har också försökt höja hårdheten med hjälp av kalk, vi i umeå har mukast vatten i Sverige.
#4 - 19 juni 2007 13:33
köp ett yngelkar! Jag har tjatat på frugan och fått igenom ett kar till=). Det är fint med yngel i ett kar
#5 - 19 juni 2007 13:42
pita skrev:
köp ett yngelkar! Jag har tjatat på frugan och fått igenom ett kar till=). Det är fint med yngel i ett kar

jooo jag ska göra det... hittat ett på blocket... grejen är den att jag åker bort i 1 månad så jag måste ha någon som fixar med de några dagar i veckan om jag ska vara borta... : /
#6 - 19 juni 2007 15:09
grattis;). Du får se om du kan hitta någon Kunnig person som kan hjälpa dig, personer utan kunskap kan ofta göra fel när dom passar akvarium, mata för mycket osv. Finns massa tips om du söker i forumet på "semester" m.m:)
#7 - 19 juni 2007 15:42
fredd skrev:
grattis;). Du får se om du kan hitta någon Kunnig person som kan hjälpa dig, personer utan kunskap kan ofta göra fel när dom passar akvarium, mata för mycket osv. Finns massa tips om du söker i forumet på "semester" m.m:)

haha jooo fast kanske inte så mycket i forumet om yngel på semester :)
#8 - 19 juni 2007 16:32
hehe nej nej, men om folk som åker på semester, vad man ska säga till grannar /vänner som tar hand om fiskarna:P
#9 - 22 juni 2007 09:57
hmm frågan är vad ska jag mata mina yngel med, om de nu blir några??? artemia är uteslutet,eftersom att jag ska överlåta matningen till min matmaskin!!!
jag funderade på att mala ner pellets (som jag matar mina andra malawis med,) och mala ner flingor av typen Sera Vipan... funkar de?
#10 - 22 juni 2007 11:00
Finmalda flingor fungerar bra. Förmodlingen malda pellets också.
#11 - 22 juni 2007 13:46
nike83 skrev:
hmm frågan är vad ska jag mata mina yngel med, om de nu blir några??? artemia är uteslutet,eftersom att jag ska överlåta matningen till min matmaskin!!!

jag funderade på att mala ner pellets (som jag matar mina andra malawis med,) och mala ner flingor av typen Sera Vipan... funkar de?

Ger våra yngel Mikrovit Vegetable från Tropical när de är riktigt små och när de sen växt till sig lite brukar vi ge nermalda pellets och smulat flingfoder.
#12 - 22 juni 2007 16:01
grattis. verkar vara nå magic för min frontosa hona tuggar å det har jag aldrig upp levt. ska flytta henne nu efter goda råd men rädd hon spottar i flytten å vad gör man då???????

Annons