Sen tror jag inte ni slipper mig som läsare, och frågar kanske jag gör den dagen jag skaffar ett större akvarium för den tanken finns redan, jag lovar. Men jag vill lära mig grunderna först, och ta reda på om det ÄR en hobby för mig eller inte, vilket jag ju inte kan veta förrän jag testat. Men 20-litersakvarium till några tetror verkar vara som att svära i kyrkan så det ska jag inte fråga något om.
Kille i zooaffären var lite snällare och höll med om att akvariet var i minsta laget men att om jag inte överbelastar det och tror jag kan ha stora fiskar i så var det ingen fara. Så nu har vi hällt i gucka för att ta bort tungmetaller och sedan annan gucka en gång om dan i tio dagar för att få en bakterieflora. Precis som svågern och svägerskan tipsade om. Gillar när råden är samstämmiga. På lördag blir det de första tetrorna, och några till om ytterligare en vecka. Fiskplågeri eller inte så ser vi fram emot detta.
1. Om vi säger till någon med tetror att ta väck dom ur karet, så är det inte för att jävlas med ägaren av dom. Isåfall är det för att hjälpa fiskarna ur hemska förhållanden. Om det är djuraffären som tipsat er om detta, så har han lurat er.
2. Just nu känner jag inte för att hjälpa dig, eftersom du ändå kommer skita totalt i det. Men bakterie medlet börjar inte hjälpa förrens första fisken finns i karet, med andra ord slösar ni bort medel i 10 dagar nu. När ni köpt första fisken så kan ni börja hälla i medlet, först då kan bakterierna bildas.
Om du börjar ösa i redan nu, och sen varje dag i 10 dagar innan du öser i fiskarna, så kan jag tänka mig att du gått back 60 spänn till ingen nytta.
Men vad vet vi, de du känner har ju ett 720 liters, de vet förstås bäst...
Sophia_ jag är också en, relativt sätt, nybörjare. Skillnaden är väll att jag lyssnar, vilket du inte verkar göra. Det handlar inte om att vara dryg. MEN tetror i ett 20L akvarium är inte rätt, det är djurplågeri och du är en dålig människa. Tack och hej
Bättre kunde jag inte sagt det!
Alternativt 5 småtetror av någon sort. Kanske 5 neontetror.
Njae, där går våra meningar skilda.