Förslag till tema 100l

#1 - 5 september 2008 21:49
Har ett 100 liters kar som jag hade tänkt göra om. Har tidigare haft amerikanska ciklider i det, men dom har flyttat till större boende nu. Men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ha för tema... Är lite trött på ciklider över lag och skulle därför vilja ha nått annat intressant.

Jag tycker inte om varken skalarer eller gurami... Vill heller inte ha kampfisk, molly, guppy, svärdbärare eller platy...

Nått bra förslag på häftigt tema ? :D
#2 - 6 september 2008 06:12
snäcklekare? det ska jag ha i ett 100 l kar.. (så fort tid och pengar finns) :)
#3 - 6 september 2008 11:44
smurfmats skrev:
snäcklekare? det ska jag ha i ett 100 l kar.. (så fort tid och pengar finns) :)

Har faktiskt funderat på det :) Men kan aldrig riktigt bestämma mig :P Beslutsångest är det värsta som finns! :confused:
#4 - 6 september 2008 13:02
japp, men riktigt kul att ha ett tomt kar som man planera!

jag ska då köra med snäcklekare i ett 100 l. ska införskaffa btn slime, den vita och sen massa snäckskal!

annars så tipsar jag alltid om fjärilar! dessa med kardinaltetror och en massa löv på botten! mmmm :D
#5 - 9 september 2008 20:30
20 st Sorgmanteltetror i ett stim, ett gammalt Ancistrus-par som kan ge dig hundratals små Ancistrus-yngel. Massor med rötter och fin vit sand! Det är vad jag skulle vilja prova iallafall.
#6 - 9 september 2008 20:35
Massa glödbandstetra med rötter och mörk botten.
#7 - 9 september 2008 21:31
kajmental skrev:
20 st Sorgmanteltetror i ett stim, ett gammalt Ancistrus-par som kan ge dig hundratals små Ancistrus-yngel. Massor med rötter och fin vit sand! Det är vad jag skulle vilja prova iallafall.

Låter jätte fiiint!!! :D Sand är redan köpt. Det blev blästersand :p Tycker inte så mycket om rötter... Det är jätte snyggt, men vattnet blir så gult av det [B)]
#8 - 9 september 2008 21:34
NIC skrev:

Har mörk botten i mitt större kar, och som jag sa till kajmental så har jag redan fixat sanden nu :) Gillar glödband :) Det skulle nog vara snyggt :p
#9 - 10 september 2008 05:14
Rengbågsfiskar

Har själv aldrig testat men kollad på artbeskrivningarna.... dom såg mkt fina ut
#10 - 12 september 2008 08:51
NIC skrev:

Glödbandstetror är så vackra, särskilt i mörkare kar. Jag har 10 st i mitt lummiga akvarium, och de lyser som bara den.

Annons