Jag har ett bra förslag.
Fixa så att man kan se hur fort en fisk växer ungefär i fiskbeskrivningar.
Det finns för växter men inte för fiskar så tycker jag att det borde finnas för fiskar också :) Någon här som tycker samma sak som jag?
abbimicke skrev:Jag har ett bra förslag.
Fixa så att man kan se hur fort en fisk växer ungefär i fiskbeskrivningar.
Det finns för växter men inte för fiskar så tycker jag att det borde finnas för fiskar också :) Någon här som tycker samma sak som jag?
Kjell Fohrman skrev:Det är omöjligt att genomföra. Hur snabbt de växer beror bl.a. på sådana faktorer som hur ofta man byter vatten, hur mycket man matar, vilka fiskar man håller dom ihop med - faktorer som vi omöjligt kan ha koll på.
Generellt kan man också säga om fisk att de i naturen växer under nästan hela sin livstid - i akvarium växer de mycket sanbbare
abbimicke skrev:Jag har ett annat förslag: Man kanske kan ange ålder på fiskar, man kan aldrig vara exakt men ungefär går det nog bra?
abbimicke skrev:Tack för svaret, uppfattar jag rätt att fiskar växer mycket fortare om man gör vattenbyte oftare samt ge mat oftare?
Undrar om de fiskar som är med större fiskar så växer de fortare eller tvärtom?
Jag har ett annat förslag: Man kanske kan ange ålder på fiskar, man kan aldrig vara exakt men ungefär går det nog bra?
Kjell Fohrman skrev:Ja fiskar växer snabbare vid tätare vattenbyten och med mer mat. Vilka fiskar som de skall/eller inte skall blandas med varierar från art till art
Vad gäller åldern så skulle detta behöva uppdateras hela tiden - hänvisar istället till denna sida http://aquarium-info.org/fisch/alter/f-alte03.htm