Här kommer en sammanfattning av det vi har sagt innan:
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744280]Ja det har inte skjutit fart efter den obligatoriska sommarnedgången.
Dock just detta med fototävlingen verkar dock var genomgående så. Vi la ju ner den förra året eftersom den omgång vi hade för 2 år sedan också den "stendog" på hösten och då tröttnade jag. Är inte folk intresserade - varför köra på.
Det skall dock sägas att antalet tävlande foton fortfarande är OK - det är antalet röstande som är uselt.[/QUOTE]
[QUOTE=Knax;1744281]Det är utmärkt att du/ni omprövar etablerade mönster och vill göra saker som engagerar användarna!
Kanske är det som du säger, så att intresset för röstning är lågt, men vilken är anledningen? Beror det på att folk inte vill, kan eller orkar? Mja... Inte helt säkert.
En sak jag tänkt på är att bevekelsegrunderna för att delta i fototävlingen (chans till vinster, ära och berömmelse) skiljer sig markant från dem att medverka till röstning (ingen belöning eller avkastning, istället krav på att du måste vara registrerad medlem). Kanske ska det övervägas att belöna de röstande på något sätt? Lotteri eller liknande kan ju vara en väg.
Nu kanske detta har diskuterats förr? Jag vill bara väcka tanken.
Annars kan det ju vara idé att utveckla tävlingen. Typ ha en tävling där bilden ska berätta en historia. En bild säger ju mer än tusen ord. Eller ha en videotävling istället (längd max 30 sek och ett visst tema)? Kanske en bloggtävling, där de mest underhållande eller informativa inläggen röstas fram?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk[/QUOTE]
[QUOTE=Inger H;1744282]Snälla, ingen videotävling! Vissa får vänta ett dygn på att ladda upp en kort film på YT.
//Inger[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744286]Man skulle kanske kunna ha en röstningstävling där de som röster får poäng efter hur nära de var på rätt resultat vid varje röstningsomgång? (vidare utveckling av det som Knax skrev innan).
Typ prickar man in förste platsen så får man 10 poäng och prickar man andra platsen så får man 7 poäng osv. Sen kanske vinster till de 3 som fick mest poäng ihop.
Kan kanske vara något?
Sen att det är lite inskickade denna rundan är ju inte pga av ointresse utan det är väldigt svårt att dels hitta en art som inte är i ert register och sedan ska man hitta en sån att ta bild på alternativt hitta någonstans att beställa hem ifrån och det gör att rätt många inte kommer att kunna skicka in bidrag. Jag har suttit ett antal timmer och kollat med listor och sökt i registret och jag har inte hittat en enda fisk som inte var med redan. Det hade varit mycket lättare om de som har kolla på detta med vad som finns och inte finns (om det finns, men jag gissar på att där gör det. om inte annat så har väl de som åker runt mycket på utställningar, mässor osv sett en del som vi andra inte har möjlighet att se/upptäcka) hade gjort en lista som man sedan kunde ha som stöd och sen fick man "boka" en art de första 14 dagarna den omgången och hade man inte skickat in bidrag innan dess så blir arten fri igen så andra kan välja den. Eller något sånt.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744291]Tack för synpunkterna, alltid intressant med åsikter.
Varför det har varit en tillbakagång kan man ju alltid fundera över men det har säkert flera orsaker
1/ Som att intresset till att delta i akvaristiska fototävlingar överhuvudtaget har minskat. Förr var det en massa akvaristiska fototävlingar och alla hade gott om deltagare. Idag är det väl bara zoopet och ciklid.org som har sina kvar och för den på ciklid.org har intresset minskat ännu mer.
2/ En del i det minskade intresset har säkert också det minskade intresset för hemsidor överhuvudtaget. Idag finns istället mycket av intresset på Facebook där det av praktiska skäl är svårt att anordna fototävlingar.
Vad gäller vinster för såväl de som tävlar (som vi har nu) som för de som röstar (som vi har haft tidigare) så tror jag att de har rätt liten betydelse. Jag har tidigare inte kunnat märka någon skillnad i deltagande utifrån vinsterna. Visst skulle man dra till med enorma vinster som verkligen skulle ha stor ekonomisk betydelse för folk så skulle det säkert stimulera men det har vi inte råd till.
Jag tror nog inte på att man lockar fler genom att göra det krångligare att delta i tävlingen. Men visst kan tävlingsformen behöva förnyas - men hur göra detta utan att krångla till det hela.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744293]Jo men problemet är ju som sagt inte specifikt för denna omgång utan även för omgångar med "valfritt tema" . Just för denna omgång är ju faktiskt det lättaste att skicka ett PM till mig och fråga. Att göra en lista med arter som är OK vore omöjligt - den skulle ta veckor att göra och innehålla flera tusen arter och då skulle ändå massvis av arter ändå saknas.[/QUOTE]
[QUOTE=Knax;1744296]Just i detta ligger utmaningen. Förnyelse som samtidigt sänker trösklar.
Gamification som i Webos förslag kan vara en väg, att försöka använda Facebook för att driva trafik till Zoopet kan vara en annan.
Jag skulle för egen del gärna se en mobilanpassad version av tävlingen, eftersom jag gör 90% eller mer av mina besök den vägen (via Tapatalk-appen). Men det är ju bara jag. [emoji6]
Det finns helt enkelt många varianter och jag har inget facit. Däremot har det framgått att inget av mina förslag var bra, så jag tar det med mig.
[QUOTE=Mathias Nilsson;1744297]Först räknar man ut antalet som använder zoopet varje dag, sedan räknar man ut hur många som är goldmedlemmar, sedan räknar man ut hur många procent det är som deltar i tävlingen av zoopets goldmedlemmar, sedan räknar man ut hur startfältet förändras och har förändrats över tid rent procentuellt.
Spännande tanke va? Då framgår det nog ett bra mönster tror jag.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744298]Nja - NCS och Saltvattensguiden har ju försökt att använda Facebook till att driva trafik till sina sidor - men där har det fungerat precis tvärtom - dvs folk har istället drivits ifrån deras hemsidor (som är väldigt bra) till Facebook.
Själva använder vi bara FB till lite reklam - främst nya artbeskrivningar men ibland även för fototävlingen. La där t.ex. in en påminnelse med länk om att man skulle rösta i fototävlingen - resultat, dygnet efter kom det in 0 nya röster!!!!!![/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744299]Jag tycker det vore helt hål i huvudet att någon skulle sitta och göra en gigantiskt lista med flera tusen arter som inte finns med och lägga många veckor på det. Speciellt eftersom vi är 20-30 st som skickar in bilder normalt till tävlingen. Det trodde jag var en självklarhet. Vad jag trodde man skulle tolkade det jag skrev ovan var att en lista med 20-30 fiskar kunde finnas som man kunde tillgå.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744300]Alla kan ju rösta förutsatt att man är registrerad på Zoopet. I början när vi startade fototävlingen så kunde enbart goldisar rösta och då var det faktiskt fler som röstade.
Antalet besökare på Zoopet har ungefär halverats sedan FB infördes. Andra hemsidor verkar ha tappat ännu mer.[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744303]Ja och om man sen räknar in hur hårt många får jobba idag på sina jobb och hur mycket aktiviteter som barnen ska vara med i så man ska skjutsa dem fram och tillbaka, så blir där inte så mycket tid över till annat. Svårt att hinna med allt redan som det är idag.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744304]Sorry men jag förstår som sagt inte poängen att antalet deltagare skulle öka bara för att man begränsar urvalet.
Sedan som jag påpekade så gäller detta ju bara för just denna omgång, andra omgångar är ju valfria.
Dessutom det stora problemet är ju inte heller antalet inskickade foton - utan att så få röstar[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744305]Ja personligen så använder jag inte FB då jag inte har något behov av att hela världen (eller alla kompisar) ska veta vad jag gör hela tiden :-) tycker forum och bloggar är mycket bättre. FB är ju typ en person mot resten av världen känns det som och man kan inte själv allt påverka vad som syns på ens sida och vilka inlägg och kommentar som syns. För mycket jobb att administrera allt som kommer /försöker att skrivas/läggas till på en personliga "sida".[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744306]Jag hänger nog inte riktigt med när du skriver "Sorry men jag förstår som sagt inte poängen att antalet deltagare skulle öka bara för att man begränsar urvalet." på vilket sätt menar du jag skriver att man skulle begränsa urvalet? vad jag skriver är väl att utöka urvalet från 0 för vi som inte hittar något till 20-30 arter i en lista.
Sen skrev jag ju ovan "Sen att det är lite inskickade denna rundan är ju inte pga av ointresse utan det är väldigt svårt att dels hitta en art som inte är i ert register och ..." så jag skrev ju inte att det är lite alla gångar utan just denna gången.
Denna rundan så ligger väl röstnings procenten högre än vid övriga tävlingar om du räknar det antal inskickade bidrag jämförd med antalet röster.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744308]Bara för att ta ett exempel.
I juni-omgången tävlade 12 foton - i denna omgång 13 foton
I juni-omgången röstade 136 - nu 94
Men visst normalt är att ju färre som tävlar, desto färre röstar.
Men en än tydligare trend är att det alltid är både fler som tävlar och som röstar i början av året och sedan minskar antalet allt efterhand under året[/QUOTE]
[QUOTE=Christer5;1744311]Att det är så mycket deltagare på Facebook mot grupper utanför Facebook beror till stor del att det är mer elitistikt på dessa grupper utanför Facebook.Det bildas inte så lätt interna formationer i grupper på Facebook och det känns nog lättare att vara där.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744315]Ja så kanske det är. Hemsidor innehåller information som man kan läsa sig till själv, på Facebook (där man inte kan söka) så handlar det inte om att söka efter information - utan att fråga och få ett snabbt svar serverat.
Så FB är absolut ett mer socialt medium och det går inte att konkurrera med.
Oavsett om man gillar FB eller inte så kan man dock inte påverka samhällets utveckling. Visst om vi vore "smarta" så skulle vi så klart lägga ner Zoopet med all information som finns här och bara satsa på FB.
Men nu är vi inte smarta utan korkade konservativa som fortfarande tror att det finns utrymme för en hemsida med sökbar information. Trots allt så visas det ju fortfarande dagligen ca. 3.000 artbeskrivningar på Zoopet - hur många på FB?[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744316]Jag kollar på FB dagligen (även om jag inte lägger upp något personligen) men när jag letar efter information så kollar jag ALDRIG på FB utan på olika hemsidor[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744317]Det är säkert fler än du (dock inte jag som fortfarande bara använder mobilen till att ringa med och för SMS).
Så det funkar inte att rösta med SMS? Jag trodde att Christian byggt om Zoopet så att den skall vara anpassad för mobiler.
Lite tråkigt tycker jag personligen att det är om folk bara kollar på fotona i miniformat som det måste bli i en mobil.[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744318]Har lite svårt att tro att det skulle gå att rösta med SMS då det är så mycket teknik och kod som ska till för att få det bra. Kanske man kan få in tävlingen på något sått så det fungera i Tapatalk men även det tror jag är rätt tidskrävande och jobbig.
Bara för att Zoopet är mera anpassad för mobila enheter så betyder det ju inte att allt man kan göra med dessa enheter också fungera ihop med Zoopet. ☺[/QUOTE]
[QUOTE=Knax;1744328]Forumet fungerar exemplariskt i mobilen. Jag har mobil med stoooor skärm, så upplösningen är helt OK på bilder. Det går faktiskt bra att rösta i mobilen, men just det är lite plottrigt. Ingen skugga må falla över Christian, det är fullt funktionellt och jag är bara petig.
[QUOTE=Christer5;1744344]Kjell,att lägga ner Zoopet med all dess information vore förödande och får inte ske under några omständigheter.
Att Facebook kanske delvis vänder sig till andra personer får man finna sig i ,men det är synd att inte fler använder Zoopet med nya inlägg då skulle det inte vara så få deltar,fler inlägg föder mer intresse för Zoopet.
Tror att en del inte är på Zoopet för att det anses vara lite märkvärdigt,vad vet jag [/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744348]Fast i förlängningen av nuvarande utveckling tror jag att de flesta informationshemsidor kommer att försvinna. På samma sätt som akvarieböcker snart helt är historia. Idag ges det kanske ut 5% av det antal akvarieböcker som kom ut för bara 15 år sedan.
Så informationssamhället leder till allt mindre med information
Nåväl detta var att "flumma" ut från ämnet - hur skall man få fler att rösta i fototävlingen [/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744350]Orsaken till att jag inte läser böcker är att det är statiskt material och jag gillar mera dynamiskt material som forum, leta information på internet, titta på film osv och där få informationen från många olika ställen. Internet gör ju att där blir mycket mera linformation.och inte mindre.
Hur man ska få flera att vara med tror jag där fanns ett par tips om innan,, som du dock inte trodde på. Ändra utseende och optimera layouten på stsrtsidan är också ett sätt att få flera in.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744355]Fast forum som innehåller information håller ju nu också på att dö ut - så nu är det dessa som är "statiska"
Ja man kan lyfta fram fototävlingen ännu mer på startsidan men den är ju redan väldigt framlyft och efter artbeskrivningarna är denna den mest framträdande trots att den lockar så få.
Artbeskrivningarna är dock det särklass viktigaste för Zoopet - utan dom så skulle inte Zoopet kunna existera ekonomiskt så dom måste vara det som syns mest.[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744358]Ja vi får hoppas att det är just det sista som inte gör att det dör ut för det hjälper ju inte mycket att en del "måste" vara så och det sen är det som del som i slutändan där har hämmar utvecklingen och den delen fick styra för mycket och ta för mycket plats. Man kan ju faktiskt ha samma intäkt eller mera vid att ändra layout och låta andra saker/delar få synas lite mera och där igenom få flera besökare och då flera användare och i slutändan flera medlemmen och större marknadsandel. Första sidan är ju första intrycket man får av Zoopet men det är ju kanske den som de flesta nuvarande användare tittar minst på då Zoopet för många är forumet och det är där som informationen finns som man vill åt. Artregistret har väl inte så många konkurrenter vilket betyder att man inte behöver lägga så stor fokus på att lyfta fram den och låta den ta så stor plats. Om man inte har så stor konkurrens på den punkten men man har det på allt övrigt så kan man ju lägga focus på det andra och bli bättre på det och det ger då mera tillbaka än det som man redan är störst/bäst på.
Hoppas du förstår vad jag menar. Är grymt trött då jag bara som 1.5 tim förra natten och är grymt trött och nu ocksä har ont i armen pga jag skriver detta på telefonen.[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744363]Kanske jag kan sammanfatta det i följande. Om man har 3000 visningar i artregistret men resten håller på att dö ut så är det ju kanske inte där fokus ska ligga utan på allt annat så man kan få resterande mycket bättre och då samtidigt öka anntalet visningar radikalt. JHag säger inte att den delen inte ska synas eller man inte ska utveckla den och göra den bättre utan att det är nog resten man ska satsa mest på då det är övrigt som ju inte fungera lika bra. Jag tror ju knappast att du skulle tycka att det var bra om Zoopet dog ut och endast artregistret var kvar bara pga där inte finns någon annan som har något som är bättre. Tillsammans så är det ju mångfalden som gör att en plats bli populär och ju mera populär ju mera besökare och ju mera marknadsandelar får man och därigenom är det man får in pengar till drift, större och bättre priser i tävlinger, utveckling av nya områden som t.ex grodor osv.
Nu ska Jag försöka sova lite. Natti.[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744383]Jag har inte sagt något om att antalet visade artbeskrivningar ligger konstant - de minskar också på samma sätt som övriga Zoopet. Dock är det som du skriver just artregistret med dess sökfunktion som gör Zoopet unikt (finns ingen annan akvariesida i något land som har något liknande) och då vill man ju framhäva detta - samtidigt som dessa utgör den ekonomiska basen.[/QUOTE]
[QUOTE=Christer5;1744385]Ber om ursäkt att jag bidragit till tråden delvis blev Off Topic [/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744389]Det är alltid OK om en tråd fladdrar ut lite (det ger lite extra liv) - bara den fladdrar tillbaka igen [/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744390]Ok. jag lägger ner mina förslag och kommentar ang det vi har pratat ovan, samt innan. Känns som att man talat för döva ören och där finns bara en enkelriktat syn på vad som är viktigt eller hur man kan utveckla eller göra det mera attraktivt för flera. Är det bara artsregistret som har focus så är det ju inte konstigt att man tappar på alla övriga punkter och man nischer in sig så att det till slut inte finns något annat än det. man borde istället försöka att bredda utbudet och kanske framhäva andra saker så att man få en mera intressant miljö som då ger mera trafik och flera användare. Men som sagt vi har pratat om det innan och nu igen och det är tyvärr alltid samma jag hör, så I rest my case och hoppas på att jag har fel och allt annat inte dör ut. :-)[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744392]Jag förstod som sagt inte alls hur ditt förslag med en lista över "lediga arter" till en av årets omgångar skulle få fler att rösta i alla årets omgångar.
Vi har ju redan lyft fram fototävlingen rejält på första sidan (fototävlingen var faktiskt betydligt sämre exponerad förr i tiden då många fler röstade!!!!)
Ditt 3:e förslag var
Vore kanske en idé även om det skulle innebära rätt mycket jobb för oss att hantera. Får fundera över detta och hur det kan lösas.
Har du eller någon annan framfört något annat förslag? På gott och ont var det igår lite av en Facebook-diskussion i tråden - dvs många åsikter framfördes och i en sådan takt att man missade en del och glömde av annat. Oavsett vilket - det gav ju det resultatet att några ytterligare röstade.[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744396]Jag försöker då en sista gång och ser om jag når fram. :-)
Förslaget med "ej inlagda arter" är ju att då är vi flera som har en chans att var med i den rundan. ju flera vi är ju flera röster och samtidigt så kanske man få användare som blir intresserade av just de arter som fanns där, dvs man tillför något nytt och utvecklas/utvecklar Zoopet. En tanke som slog mig nu när jag skriver detta är att om nu artsregistret är det man vill överleva på så förstår jag inte varför där inte finns en sån lista som man kan kolla i och då börja att få in dessa arter i registret och ut bland användare och butiker.
Ang det med rösttävling. no pain no gain. Det är ju inte som så att användarna ökar och Zoopet blir större osv utan tvärtom och då krävs där mera jobb/åtgärder för att komma framåt och växa och ta marknadsandelar på andra områden som man inte är unik på. Förstår inte varför Zoopet inte har flera som är administrativt delaktiga i Zoopet. Jo flera man är ju lättare blir allt ju (inom en viss gräns såklart för där finns ju också ordspråket med ju flera kockar ju sämre soppa) så om det är för mycket jobb varför kommer där inte en fråga på om någon skulle vilja hjälpa till med att hålla i olika saker? Jo flera delaktiga ju bättre bas och ju mera engagemang kommer där att finnas och det sprider sig ju oftast och andra vill också vara med.
Jag har innan försökt att prata om att det enda man ser när man kommer till
www.zoopet.se är artsregistret. Allt övrigt är under och det syns inte och därför så har kanske inte hemsidan så mycket liv utan det blir artsregistret och forumet medan övriga "finns inte" då det inte syns. Det är ju som så att det du ser först är det du kommer ihåg. Hade man sett det andra mera så hade kanske de övriga delar också kunnat vara med att öka besöken. Där finns ju kalender, artiklar, bloggar, medlemsbilder, annonser osv som inte alls syns om man inte skrollar ner, och det gör de flesta inte utan de kommer in på
www.zoopet.se och trycker på artsregistret eller går till menyn med forum. Det är detta jag har försökt att få fram att övrigt dör ut när artsregistret är det som man har lagt focus på och det enda som syns. Eftersom artsregistret är unikt så behöver den inte så mycket plats och man behöver inte köra Zoopet så nischert (inte rätt stavat tyvärr) att det är enbart är det och forum utan ni borde köra på en mycket bredare front så man inte begränsar urvalet av besökare utan istället utökar möjligheterna för att flera besökare hittar hit.
Där finns ingen webbplats som inte är gigantiskt (som Facebook) som inte behöver lägga jobb på att hela tiden följa deras användares intressen/ointressen och hela tiden gör ändringar och optimera webbplatsen och innehåller så att man ökar i popularitet och blir en plats som man vänder sig till om håller på men en viss sak (som vi som håller på med akvastik). Det är användarna man idag får rätta sig efter om man vill ha en chans att komma framåt och få en bra plats där många samlas och mycket händer.
Jag är säker på att där sitter andra som också har åsikter om detta men som inte vill säga något för att dels så har man sett innan att det kanske inte är lönt att komma med idéer eller positiv kritik eller man vill inte verka "obekväm och jobbig" så därför säger de inget och ni frågar inte heller vad som skulle kunna göra att Zoopet kan bli bättre och mera populär eller vad man tycker fattas som man skulle vilja ha här. interagera man inte med användarna så blir det en envägskommunikation som sällan är positiv.
Som tur (?) så är jag inte en som inte vågar att vara "den jobbiga" utan jag säger nog mest det som jag tycker och tänker och det kan ibland kanske uppfattas fel. Det enda jag vill är att Zoopet ska bli bättre och växa och ge oss en bra plats att träffas och kommunicera med likasinnade och ett ställe där man kan lära sig och skaffa/läsa om erfarenhet som andra ha av olika saker, eller där arrangeras olika saker som man kan vara delaktig i.
Hoppas det framgår mera tydligt vad jag menar och tycker, för jag inte hur jag skulle kunna förtydligagöra det mera än detta [/QUOTE]
[QUOTE=Christer5;1744397]Bra formulerat Webo [/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;1744402]Jag tycker att du skall lägga in dina synpunkter (som är väl värda att diskuteras) om hur själva Zoopet skall utvecklas i kategorin "Zoopet.com" - denna tråd handlar ju trots allt bara om "Fototävlingen" och den del av ditt inlägg som handlar om den kan med fördel diskuteras här[/QUOTE]
[QUOTE=Christer5;1744406]Kjell kan inte du föra över lämpliga delar i en ny tråd och sedan radera det som inte passar in i denna tråd.[/QUOTE]
[QUOTE=Knax;1744407]OK. Konkreta förslag för att öka synbarheten och kanske intresset:
Lägg fototävlingen (eller vad det nu kan vara som är interaktiva inslag just nu) högst upp på sidan. Gärna med ett lite större foto, som utnyttjar hela sidbredden.
Den kan om man vill vara del av en "roterande banner", typ som finns på sf.se och massor av andra siter, där ett antal anslag byts ut med visst intervall. I så fall kan du ha en plugg för fototävlingen, som sedan följs av en plugg för senaste artbeskrivningen, därefter en plugg för någon bra artikel osv.
Kolla vilka landing pages Zoopets besökare har (Google Analytics och liknande kan hjälpa till med det) och se till att det finns en väl synlig inryckare till fototävlingen där.
Skulle man kunna göra det valfritt att rösta på 1, 2 eller 3 bilder? Obligatoriet att rösta på 3 bilder, inte fler eller färre, kan kännas lite udda.
Behöver verkligen artbeskrivningarna ensamma ha det främsta utrymmet? Visserligen erbjuder de den finansiella basen för Zoopet, men litegrand tänker jag att de som söker artbeskrivningar hittar dem ändå, på samma sätt som forumbesökare hittar forumet ändå. Jag har dock såklart ingen analys till stöd för den uppfattningen.
Dessa förslag är lämnade av kärlek till Zoopet, drivna av önskan att sajten ska leva kvar.[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744408]Jag tycker att det redan står skrivit nu så om där är något av det son du/ni kan använda eller vill diskutera med användare eller mig så kan du/ni starta det under kategorin "Zoopet.com". Jag får dock tyvärr mera känslan av att även detta gick förbi målet igen när du väljer att lägga över det på mig att starta / fortsätta det i en ny tråd som jag ska skapa / driva. Jag tolkar det som att du inte är intresserad och inte själv vill ändra något för du har ju fått mycket input osv, får inte bara av mig, som du kunde göra något med om det hade varit intressant.
Så som jag skrev ovan, I rest my case och jag har fått utrycka mig och har inte ytterligare behov av att göra det i en ny tråd som jag ska starta.
EDIT: De 2 inläggen ovan kom in under tiden som jag höll på att skriva mitt så jag såg inte dessa innan och jag ville inte göra så att diskutionen fortsatte här i "fel tråd".[/QUOTE]
[QUOTE=Webo;1744409]+1[/QUOTE]