Förslag till 222L sydamerika??

#1 - 4 april 2004 19:52
Fick för mig att jag skulle ha scalarer till mina 40 kardinaltetror med det verkar som om mitt akvarium inte är tillräckligt högt. Jag vill gärna ha nån fin fisk till men de ska inte vara för svåra. Scalarer är ju sådär och discus kan jag tänka mig är lite svårare. Känner mig inte riktigt mogen för såna fiskar och undrar nu vad det finns för lämpliga icke-tetror som man kan ha. Ciklider?

Ös på med förslag!
#2 - 4 april 2004 20:11
Nyckelhålsciklider, är snälla och fina. Inte svåra alls!
#3 - 4 april 2004 20:17
Vad kan en sån kosta tro?
#4 - 4 april 2004 20:18
mina kostade 65 kr, tror jag iaf. Något sådant..
#5 - 4 april 2004 20:44
Du kan ha Apistogrammor med dom.
Eller Boliviansk fjärilsciklid.
Paletter är ifärsig inte från SA men det borde gå bra ändå.

Men Nycklar vore nog det ultimata, du kan iförsig ha både Nycklar och Apistogrammot ihop.

Förrsten så kräver Discus minst lika högt som Scalar...

Mvh Ola
#6 - 4 april 2004 21:17
Jag tycker också nycklar e en bra idé. Problemet är att de kan vara väldigt skygga om det är mycket liv runt akvariumet eller om akvariumet är för ljust
#7 - 5 april 2004 12:35
Nej, mina är inte så rädda. Dom störs aldrig av andra fiskar. Bara när man "hoppar" framför akvariet eller ska rensa. Den är stöddig mot andra fiskarn.. Ingen mes!
#8 - 5 april 2004 14:25
Nøkkelhullciklider er fine, som det er nevnt tidligere.

Ellers vil jeg anbefale:
Aequidens curviceps
Aequidens dorsiger
Div. Apistogramma arter
#9 - 5 april 2004 14:33
blåciklid,tex. De e snälla.
#10 - 7 april 2004 01:53
Bade Bla Ciklider o Skalarer bara alskar kardinal tetror...till lunch altsa. Jag har Nyckelhal, Apistos (pandurini, kakadua), o nagra mindre jord atare tillsammans med mina svarta neon tetror o det funkar jatte bra.
#11 - 7 april 2004 02:01
Har själv ett 222L som jag försöker göra till en sydamerikabiotop, köpte 2 nyckelhålsciklider i måndags och de kostade 45:- st. Skulle vilja ha fler ca 5-8 men de hade bara 2 i affären så jag fick köpa de 2 som fanns.
Du kan ju köra med en del corydoras arter eller ancictrus, sen finns ju lite roliga dvärgciklid arter du kan fundera på.

Annons