Förslag Shoutbox

#1 - 28 februari 2008 19:18
varför inte ha en Shoutbox över forumet :)
skulle vara kul och är ett lättare sätt att fråga korta frågor till folk på :)
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 29 februari 2008 08:41
Vet inte vad det är för något?
#3 - 29 februari 2008 11:46
Är inte det en snabbmeddelanderuta som vissa forum har liggandes överst i forumet?

Eller i en box på sidan kanske?
#4 - 29 februari 2008 12:13
jo exakt, det är som en liten chatruta man har liksom brevid forum sidan.
där alla registrerade medlemmar kan skirva i om de har nån fråga som kanske inte är så stor att den måste in i forumet :P

http://img264.imageshack.us/img264/5683/shoutboxie8.jpg

det e så jag menar, kanske inte just den shouboxen, det finns massor av olika designs :)
admin
Christian Alfredsson
#5 - 29 februari 2008 12:31
Ingenting vi planerar nu. Ny server kommer nästa vecka så allt ska uppgraderas nästa månad.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 29 februari 2008 12:57
jo exakt, det är som en liten chatruta man har liksom brevid forum sidan.

där alla registrerade medlemmar kan skirva i om de har nån fråga som kanske inte är så stor att den måste in i forumet :P

http://img264.imageshack.us/img264/5683/shoutboxie8.jpg

det e så jag menar, kanske inte just den shouboxen, det finns massor av olika designs :)

Verkar lite rörigt med ett vanligt forum och ett miniforum
#7 - 29 februari 2008 13:17
är inte så rörigt faktiskt;finns en variant som inte ligger "öppen" utan man väljer från lista vem man vill skriva till så får den medlemmen en liten ruta om mess,som snabb mess alltså om jag kan förklar mig rätt =)
#8 - 29 februari 2008 14:06
alltså det är som en liten chat ruta där alla medlemmar kan skriva i :P inga ämnen eller något sådant :)
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 29 februari 2008 14:21
Freakmange skrev:
är inte så rörigt faktiskt;finns en variant som inte ligger "öppen" utan man väljer från lista vem man vill skriva till så får den medlemmen en liten ruta om mess,som snabb mess alltså om jag kan förklar mig rätt =)

I praktiken funkar det ju då som ett pm och det har vi ju redan
#10 - 29 februari 2008 14:29
nja inte riktigt, det är som en chatruta där ALLA kan prata med ALLA inte mellan två personer
#11 - 29 februari 2008 14:38
Antar att det är något i stil med den chat som akvarietorget har... Jag har förövrigt provat något liknande i mitt pilgiftsforum men där används den inte särskilt flitigt. Frågan är om en sådan chat kan fås att fungera i ett så stort forum som Zoopet... Jag kan tänka mig att det lätt blir rörigt om 10+ personer sitter och försöker chatta i ett sånt litet fönster...
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 29 februari 2008 14:55
nja inte riktigt, det är som en chatruta där ALLA kan prata med ALLA inte mellan två personer

Vi har tidigare testat med en vanlig chat här och det funkade inte alls - så den funktionen las ner
#13 - 29 februari 2008 14:59
ok
jo men det e typ samma sak så då kanske det inte funkar
#14 - 29 februari 2008 15:08
Vi har tidigare testat med en vanlig chat här och det funkade inte alls - så den funktionen las ner

På vilket sätt funkade den inte?
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 29 februari 2008 15:23
petnym skrev:
På vilket sätt funkade den inte?

Oftast inga besökare alls och när det väl var besökare så utmunnade det i intet eftersom en del ville prata akvaristik och en del bara pladdra i största allmänhet
#16 - 29 februari 2008 15:47
På denna sidan finns ett exempel på hur det kan se ut längst till höger:

[COLOR=#ff4400]http://www.nikonforum.se/news.php[/COLOR]
#17 - 29 februari 2008 17:11
Tycker inte man ska ha en chat/shoutbox även på Zoopet. Den tar till viss del död på forumet...visst är det trevligt att chatta fisk, men siterna kompletterar varandra bra. Hellre ha det så, än att alla siter är likadana. Zoopet är kung på sitt sätt, Akvarietorget på sitt och Zoonen på sitt. Diversiteten förnöjer! :)

Annons