Förslag på "passande" fiskar...

#1 - 12 juni 2006 08:58
Jag har idag 6st golden labidochronis, några rödzebra samt några malar i ett 375l akvarium. Tyvärr dog övriga ciklider nyligen pga pumphaveri.

Har någon förslag på ciklider som passar bra med de jag har kvar, har även funderingar på att skaffa ett stim scalarer, går de ihop med nuvarande fisk?

Hur funkar andra fiskar ihop med dessa, t ex barber, tetror osv. Antar att det bör vara relativt snabba fiskar, utan långa fenor.

//Patrik
HazelCR
#2 - 12 juni 2006 10:45
[QUOTE=patrik_j]Jag har idag 6st golden labidochronis, några rödzebra samt några malar i ett 375l akvarium. Tyvärr dog övriga ciklider nyligen pga pumphaveri.

Har någon förslag på ciklider som passar bra med de jag har kvar, har även funderingar på att skaffa ett stim scalarer, går de ihop med nuvarande fisk?

Hur funkar andra fiskar ihop med dessa, t ex barber, tetror osv. Antar att det bör vara relativt snabba fiskar, utan långa fenor.

//Patrik[/QUOTE]

Scalarerna kommer att bli bitna av Röd Zebran till slut. Å de andra blir nog snabbt uppätna.

Mitt råd blir att du skall hålla dig till Malawi, t.ex. maingano eller någon annan blå.
#3 - 12 juni 2006 19:36
[QUOTE=patrik_j]Jag har idag 6st golden labidochronis, några rödzebra samt några malar i ett 375l akvarium. Tyvärr dog övriga ciklider nyligen pga pumphaveri.

//Patrik[/QUOTE]

Bästa är som ovan redan sagt att hålla malawi till malawi. Att släppa ner tetror där skulle bli ett fint mellanmål åt invånarna. Satsa på någon zebra variant kanske?

Annons