Förslag på mal till mitt 72 liters

#1 - 10 april 2008 13:00
Jag har nu väntat i 5 veckor på att köpa mal då de sa så i affären. Jag skulle vilja ha en mal som arbetar effektivt med att dammsuga bottnen och fönstren mot alger. Jag vill inte ha någon skräckinjagade mal då jag är lite rädd för sådana :(. En liten vore bra :) Många förslag tack :D
#2 - 10 april 2008 13:11
XenOn skrev:
Jag har nu väntat i 5 veckor på att köpa mal då de sa så i affären. Jag skulle vilja ha en mal som arbetar effektivt med att dammsuga bottnen och fönstren mot alger. Jag vill inte ha någon skräckinjagade mal då jag är lite rädd för sådana :(. En liten vore bra :) Många förslag tack :D

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329
Otocinclus blir inte så stora heller. Bra på alger och annat mojs.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=832
Små och söta! Rensar botten på div matrester. Ingen algätare dock. Finns flera olika corydorysar som man kan ha om man inte vill ha just denna sort.
//Camilla
#3 - 10 april 2008 13:15
Pitbull e en nim, effektiv liten rackare som inte blir stor & som inte e det minsta skräckinjagande.

Mvh Eva
#4 - 10 april 2008 13:16
Parotocinclus jumbo (LDA25, pitbullpleco) verkar vara rätt malval. Finns även bland Zoopets artbeskrivningar, men bara för goldisar.
#5 - 10 april 2008 13:18
Parotocinclus jumbo (LDA25, pitbullpleco) verkar vara rätt malval. Finns även bland Zoopets artbeskrivningar, men bara för goldisar.

Precis den jag menar! :D Tror man kan se den på åleds hemsida.

/Eva
#6 - 10 april 2008 13:42
Tack! Kör nog på den lille längst upp :) Bara den käkar upp alger :P
#7 - 10 april 2008 14:16
Tänk på att otocinclus kan vara väldigt känsliga bara. Annars e dom fina. Jag har såna men jag föredrar nog pitbullen faktiskt. Har den oxå :-)

/Eva
#8 - 10 april 2008 15:43
ehhrm.. är inte detta ställe på forumet tänkt för att diskutera levandefödande och andra fiskar? denna tråd passar bättre under kategiron "malar"!!
#9 - 10 april 2008 18:43
Sannstrom skrev:
ehhrm.. är inte detta ställe på forumet tänkt för att diskutera levandefödande och andra fiskar? denna tråd passar bättre under kategiron "malar"!!

eeerrhhmmm om du inte visste det så så är vissa mlar levandefödare
#10 - 10 april 2008 18:46
XenOn skrev:
eeerrhhmmm om du inte visste det så så är vissa mlar levandefödare

Jasså? Ytterst få i så fall, JAG har inte hört om några, håll dessa diskussioner i rätt forum i fortsättningen!:mad:
#11 - 11 april 2008 11:17
otocinclus är en bra mal^^ har en själv
#12 - 11 april 2008 11:21
plecostomus är också en bra mal^^ men dom blir ju stora... min är ca:9 år och 37 cm lång :)
#13 - 12 april 2008 19:39
Det här ämnet är fortfarande i fel forum, avsluta tråden och starta en ny under "Mix fisk frågor"

Annons