Förslag på inredning?!

#1 - 4 december 2007 10:07
Får mitt nya kar ( 160l ) på måndag och nu börjar huvudkliandet. Planen är väl att ha ett gäng malawisar, rättare sagt golden, till en början. Malawisar kräver ju stora kar men ett gäng golden borde fungera i ett 160l tycker jag. Men, inredningen :confused: Min annars så flitiga kreativa hjärnhalva har tagit semester. Är lite inne på mörk bakgrund, svarta stenar varvat med några få växter och något halvmörkt grus, borde bli en schysst kontrast med golden i sen. Någon som har förslag på en snygg, stilren inredning? Alla förslag är välkomna så länge det rimmar bra med malawi...
#2 - 4 december 2007 16:57
Om du kollar på www.pwss.se bland deras bakgrunder så lär du hitta både det ena och det andra du vill ha.
Om du inte orkar beställa och dalta med frakt etc, så kolla med din lokala akvarieaffär om dom kan ta hem bakgrunden du vill ha.

Annars är det bara att söka på "bakgrund" här på Zoopet, så finns mängder med trådar om det.

Eller silikona ihop stenar av rätt färg och form till ett par stenrösen?
#3 - 4 december 2007 21:36
Jag hade en plan på svart grus, massor med kolsten och sedan ha glaskross (sådant som finns att köpa på blomsteraffärer till random dekorationer, som är lagomt slipat så att det inte finns någon risk att något skadar sig) utstrött i gruset och över stenarna.
Glaset ska föreställa diamanter.
Afrika -> diamanter -> kol bla bla bla.
I mitt huvud är det väldigt vackert iallafall.
Malawis lär få väldigt fin kontrast till den svarta inredningen dessutom.
#4 - 4 december 2007 21:43
#5 - 5 december 2007 12:00
Tack för svaren...

Tack för de snabba svaren. Lite förvirrad kring valet av stenar och grus bara. Vill ju ha svarta stenar, eller iaf mörka stenar. Finns det stora kolstenar att få fatt i? Har bara sett småttingar på typ 5x5cm. Sen gruset, läste i en annan tråd att den svarta sanden jag hittat, RÅDA, tydligen innehåller ämnen som inte är så nyttiga och att annan sand kan vara för vass för malawisar. Om jag nu vill ha svart sand, vad ska jag då välja så att den inte är giftig och inte för vass??
#6 - 5 december 2007 12:25
jag kör med svart sand och vita hålstenar!
#7 - 5 december 2007 12:50
Jag hämtade svartgrå grantisten på en stenkross igår, perfekt och gratis
#8 - 5 december 2007 14:59
Diabas är svart och finns att hitta i natur och stenbrott. Diabassand lär också finnas.

Annons