Förslag på fiskar till mitt 200L akvarium,

#1 - 24 oktober 2004 14:14
Hej!
Jag tänkte starta upp ett 200L akvarium om ett tag, men vet inte riktigt vilka fiskar jag ska välja. Skulle gärna vilja att de flesta gick i blått då jag vill ha ett tema i det. Har själv som förslag kerritetror, blå el marmorguramis, kuliålar, siamesiska algätare och svarta neontetror. Någon som har något att föreslå?
#2 - 24 oktober 2004 16:14
Kolla på bilder se vad du gillar för några ... ha hellre flera av samma stimlevande fisk än massa olika fiskar det ser inte lika bra ut enligt min mening... ett bra tips kan ju vara att du skaffa någon bottenlevade art 1-2 arter i mellanskicktet och 1 i överskicktet ... själv har jag 3 arter i mitt 300L kar ... varav 80% är av samma typ ... Jag skulle föreslå att du inte skaffar färglada inredningar utan låter fiskarna och eventuellt växter stå för WOW effekten genom att ha större stim som sveper genom karet...

Om jag skulle starta ett akvarium igen nu skulle jag nog gå med 4-6 pansarmalar, en ål, ett så stort stim med fiskar som håller ihop bra och ser häfftiga ut som akvarietsstorlek klarar av(tetror, barber lr något åt det hållet), 3 siamesika algätare...

Lycka till
/Henrik

Annons