Förslag på cirk-pump?

#1 - 24 februari 2009 16:48
Hej, jag ska ha en pump bakom en BTN-bakgrund, den ska klara 2000-3000L/t. Den ska vara tyst och så liten som möjligt, förslag någon (förutom Eheim compact)...?

//Ulf
#2 - 24 februari 2009 17:07
Jag är väldigt nöjd med de mindre modellerna av Aquaclear http://www.pwss.se/product.php?productid=1900&cat=284&page=1 , denna monsterpump har jag inte provat...
#3 - 25 februari 2009 11:32
Ok, verkar lovande. Någon som testat just ovan nämnda modell?
#4 - 25 februari 2009 16:07
Är väldigt nöjd med AquaClear ,men som med Ansjo har jag bara mindre modeller.
#5 - 25 februari 2009 20:40
ulfand skrev:
Hej, jag ska ha en pump bakom en BTN-bakgrund, den ska klara 2000-3000L/t. Den ska vara tyst och så liten som möjligt, förslag någon (förutom Eheim compact)...?

//Ulf

Är ditt syfte att hålla igång cirkulationen bakom din BTN bakgrund så kan jag berätta hur jag har det: Jag har en [COLOR=blue][FONT=Times New Roman][FONT=Verdana][COLOR=black]NewJet 1200l/h nertryckt bland filtermattekuberna och biobollarna och en [/COLOR][/FONT][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][FONT=Verdana][COLOR=black]Fluval 350 1000l/h framför filtermattorna med insuget precis bakom rastern. Dessa är så gått som ljudlösa[/COLOR][/FONT]. [/FONT][/COLOR][/I][/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][FONT=Verdana][/FONT][/FONT][/COLOR][/I][/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][FONT=Verdana][COLOR=black]Det som sörjer för insuget bakom rastern och utblåset ut i karet är en [COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][FONT=Verdana][COLOR=black]Aquabee 3000l/h. På framsidan av bakgrunden, i diagonala hörnet från Aquabeen har jag även en Fluval +4 som blåser på. Inte den snyggaste lösningen men den funkar för mig, tills jag kommit på något bättre.[:o] Karet är tyst och jag kan utan problem sova i detta rum.:D[/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/COLOR][/FONT][/I][/FONT][/COLOR][/I][/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][FONT=Verdana][COLOR=#000000][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][/FONT][/COLOR][/COLOR][/FONT][/I][/FONT][/COLOR][/I][/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][FONT=Verdana][COLOR=#000000][COLOR=blue][FONT=Times New Roman][I][/FONT][/COLOR][/COLOR][/FONT][/I][/FONT][/COLOR][/I][/FONT][/COLOR]
#6 - 25 februari 2009 22:56
Aquabee låter som en bra lösning för mig kanske!? Ska kolla upp det... Din Newjet, har du den för att få cirkulation i filtermaterialet för att undvika stillastående vatten, eller..?

Annons