Jag har en flodbiotop - närmare bestämt med inriktning mot nord-östra sydamerika (Surinam, för att vara mer precis).
I den har jag Corydoras melanistius, Cleithracara maronii (nyckelhålsciklid), Hemigrammus rodwayi (guldtetra), Ancistrus (exakt art är jag inte säker på, men tror att det är leucostictus eller temminckii) och Carnigiella strigata (marmorerad bilbuk). Detta har jag i en 250-litersburk...
Antalet arter tangerar gränsen för vad jag egentligen tycker är bra, men jag har försökt att få dem i olika vattenlager. Dessutom ser man inte så mycket av ancistrusarna - och de är ju mest där för nyttans skull. Men de är ändå rätt kul, för de får yngel titt som tätt! =)
Däremot har jag märkt att det kan vara lite bökigt att hitta rätt växter för biotopen (om man nu vill ha några växter alls...), men jag kör med vattenspikblad och liten skruvvalisneria. Vattenspikbladen tror jag är hyfsat biotopriktiga, men valisnerian tror jag egentligen är en asiat, eller möjligen afrikan... Men de gör sig bra! =)