Förslag??

#1 - 20 oktober 2007 21:43
Nu efter att min GAMMAL (7år) Gurami hane dött[:-4], vill ja börja om på nytt. Mitt akvarium är inte desamma utan en stor blå diamant, bland de andra fiskarna. Så de jag ska göra är att vänta ut...tiden för de andra fiskarna, sedan börja om på nytt.
Men jag behöver förslag på vilken fisk jag ska ha. Jag vill för en gångs skull bara ha en ras, möjligtvis en algätare här o där eller några fina neon tetror.
Fisken måste va färg glad![:-176]
Mitt akvarium e på ca 90-100 liter. Men ja vet inte vilken fisk som passar i det?? Jag har funderat mycket på guppy, men jag vill ha en lite mer svårare ras nu.
Skulle bli glad om ni kunde komma med förslag?:)[:D]
#2 - 21 oktober 2007 10:39
Tänkte säga snäcklekare men när jag såg att de måste vara färgglada så sket det ju sig ;) Men du skulle kunna ha en anrt av någon apistogoramma ett stimm av någon corydoras och ett stimm rödmunstetror :D;)
#3 - 21 oktober 2007 11:10
haha ja fattade de med snäckor men har ingen aning om vad de andra fiskarna e för nått:D får ta o slå upp de på google
Men ynglar dom lätt eller de är jätte svåra? Hade ju gärna viljat få yngel då o då:)
Kollade på google nu o den där apistogoramma var rätt fin. De andra av lite färglösa;)

Annons