Försenade Leveranser

#1 - 4 augusti 2009 12:19
Någon annan som har beställt akvarieprylar under sommaren som blivit grovt försenade?

Själv har jag beställt en BTN-bakgrund från akvarieshopen som jag fått vänta på i 1.5 månad. Rätt frustrerande när det är det sista jag väntar på för att kunna komma igång.

Någon som har erfarenhet av att beställa från dem?

Annars så är det väl just semestertider som bidrar till dessa förseningar.
Guest
#2 - 4 augusti 2009 12:27
Asså semestertider eller ej, 1½ månad är INTE acceptabelt.
Om ett företag ursäktar sig med nått sånt så skall de inte ta emot ordrar heller.

Tror jag hört nått negativt om den kedjan innan, kör en sök här.
Guest
#3 - 4 augusti 2009 12:46
När ja beställde mitt ytterfilter så väntade ja 2v tror jag, när ja frågade vrf så flyttade dom (bytte lokal) och posten (?) kunde inte inte skicka pga det? Låter väldigt olågiskt..
#4 - 4 augusti 2009 14:27
Anettejt skrev:
Asså semestertider eller ej, 1½ månad är INTE acceptabelt.

Om ett företag ursäktar sig med nått sånt så skall de inte ta emot ordrar heller.

Tror jag hört nått negativt om den kedjan innan, kör en sök här.

Nej det känns verkligen som att det är lite utöver gränsen. Just det att det är så dålig kommunikation mellan gör ju inte saken bättre. Aldrig något svar på deras telefon, hur kass mailkonversation som helst. Ska söka och se fall jag hittar liknande trådar på google och här.
#5 - 4 augusti 2009 14:32
Det jag hittade om Akvarieshopen på zoopet's forum var i stort sett allt positiva reaktioner på dem. Så det är väl bara till att vänta i ett halvår till och därefter ge mig dit med plastyxan.
Guest
#6 - 4 augusti 2009 15:28
Dom svarade alltid på mina mail och telesamtal, har dom bytt ägare?
#7 - 4 augusti 2009 15:52
Jag har handlet med akvarieshopen flertalet gånger och är 100% nöjd. Svarer alltid på frågor via mail.
Såklart borde de ha meddelat dig ifall varen inte är på lager.
Lilleulv
#8 - 4 augusti 2009 16:07
När jag beställer kollar jag alltid att de har allt jag ska ha hemma, har de inte det så ser jag om jag kan få varan eller varorna från annat håll.
Retar mig till max när de tar emot en beställning och så kan de inte leverera....
#9 - 4 augusti 2009 21:16
Narii skrev:
Dom svarade alltid på mina mail och telesamtal, har dom bytt ägare?

Andreás från akvarieshopen svarar. Men det är inte alltid jag får svar. Och det enda egentliga svar jag har fått är att de skulle ha fått hem bakgrunden för 1 månad sedan och att de höll på att diskutera om varför det dröjde. När jag frågade varför det dröjde fick jag inget svar. Bara att "det är en beställningsvara hos vår leverantör". Det är det jag vet idag.
#10 - 4 augusti 2009 21:16
lilleulv skrev:
Jag har handlet med akvarieshopen flertalet gånger och är 100% nöjd. Svarer alltid på frågor via mail.

Såklart borde de ha meddelat dig ifall varen inte är på lager.

Lilleulv

Det var jag själv som hörde av mig efter 3-4 veckor.
#11 - 4 augusti 2009 21:19
flygrc skrev:
När jag beställer kollar jag alltid att de har allt jag ska ha hemma, har de inte det så ser jag om jag kan få varan eller varorna från annat håll.

Retar mig till max när de tar emot en beställning och så kan de inte leverera....

Kanske jag med borde ha gjort. Såg bara att de hade tagit emot min betalning. Men samtidigt så tror man ju inte att man ska behöva vänta så länge. Som tex pwss. De beställde mina prylar från olika ställen för att få så snabb leverans som möjligt (visserligen skulle jag komma och hämta prylarna). Det är något man kallar service.
#12 - 4 augusti 2009 21:23
WEHEY HEY!!! Just nu kl 23:20 så fick jag ett mail från akvarieshopen att de skickat min beställning. Nästan sanslöst. Just när jag skriver här så händer det något. De kanske smyger omkring här ;) Totalt lycklig :D
Guest
#13 - 4 augusti 2009 21:52
coraxvtl skrev:
WEHEY HEY!!! Just nu kl 23:20 så fick jag ett mail från akvarieshopen att de skickat min beställning. Nästan sanslöst. Just när jag skriver här så händer det något. De kanske smyger omkring här ;) Totalt lycklig :D

Vem vet? ;)
Skönt att det löste sig, aldrig kul att behöva gå o vänta så länge på nått när det kliar i fingrarna...
#14 - 13 augusti 2009 19:30
Anettejt skrev:
Vem vet? ;)

Skönt att det löste sig, aldrig kul att behöva gå o vänta så länge på nått när det kliar i fingrarna...

Nej verkligen inte. Men det har hunnit slutat klia. Mer hjärtat som bultar och en inre frustration. Gått 10 dagar sedan jag fick uppdaterad status på ordern "Levererad" - Tragiskt [:-53]
#15 - 13 augusti 2009 19:35
Man kan ju bli galen för mindre :mad:
#16 - 17 augusti 2009 04:25
mmm lite trist. Hade planerat att hålla mig väl sysselsatt under semestern, men blev ju inget med det *lip*
#17 - 17 augusti 2009 13:16
Idag kom den! Fick vänta nära på 2 månader (22 Aug).

Annons