Försäljning på zoopet ?

#1 - 20 september 2007 10:13
Har det funnits några tankar ifrån zoopets hövdingar om att bedriva handel här på zoopet ?

Jag menar typ som zoopets internethandel, drivs och "ägs" av zoopet.

Kanske inte just fisk, men tillbehör, kar, inredningar, etc etc.

Det kanske har diskuterats och avfärdats. Vad vet jag.

Vad vet jag, det kanske har konstaterats att konkuransen från alla andra internetbutiker är för hård. Eller så kanske man inte vill "låsa in sig" med att bedriva handel.

Bara en tanke som slog mig helt plötsligt när jag sitter och letar som en galning efter vissa grejer på nätet.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 20 september 2007 10:35
Kensa skrev:
Har det funnits några tankar ifrån zoopets hövdingar om att bedriva handel här på zoopet ?

Jag menar typ som zoopets internethandel, drivs och "ägs" av zoopet.

Kanske inte just fisk, men tillbehör, kar, inredningar, etc etc.

Det kanske har diskuterats och avfärdats. Vad vet jag.

Vad vet jag, det kanske har konstaterats att konkuransen från alla andra internetbutiker är för hård. Eller så kanske man inte vill "låsa in sig" med att bedriva handel.

Bara en tanke som slog mig helt plötsligt när jag sitter och letar som en galning efter vissa grejer på nätet.

Det finns inga sådana tankegångar.
Däremot har vi någon enstaka gång erbjudit Gold-medlemmar att köpa någon produkt extra billigt.
Sedan har vi också funderat på att låta de som har en bannerbokning för helår hos oss att få presentera erbjudanden till alla på Zoopet.
#3 - 5 november 2007 15:50
Skulle vara kul om man kunde prata sig fram lite discounts hos olika affärer för oss Goldisar.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 5 november 2007 16:07
Paatsu skrev:
Skulle vara kul om man kunde prata sig fram lite discounts hos olika affärer för oss Goldisar.

Det är ju lite praktiskt svårt eftersom
vi är så spridda över landet, till skillnad från akvarieföreningar som kan få rabatt i en lokal affär.
vi inte är en organisation med stadgar, styrelse och medlemskort. Hur skall en affär veta om att någon är goldis om vi inte har medlemskort.
eftersom man på zoopet inte är medlem för kalenderår utan ett år från den datum vi får in medlemsavgiften. Detta innebär också att vilka som är medlemmar förändras så gott som dagligen

Så praktiska skäl gör ju att det är svårt att få något sådant att funka.
#5 - 5 november 2007 20:41
Skicka ut medlemskort med "bästföre datum" ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 5 november 2007 20:54
matte159 skrev:
Skicka ut medlemskort med "bästföre datum" ;)

Jo men det vore ett himla jobb - tid som vi i så fall istället skulle kunna använda till att göra Zoopet bättre på.

Annons