Formel.1

#1 - 15 mars 2008 15:44
Nu startar årets säsong i Melbourne klockan 5.30 på söndag. Hoppas Ferrari och Massa vinner:D:D:D:D
Guest
#2 - 16 mars 2008 00:28
Ferrari kan jag väl hålla med om, men du håller ju på fel förare!
Säger det redan nu::: Viva Kimi "Iceman" Räikkönen!!

Men F*n! Viasat har jag inte, kanal 6 har jag inte. och Danmark fick inga rättigheter att sända det i år.
Hur skall jag lösa detta? [B)]
#3 - 16 mars 2008 02:37
Schumi skrev:
Nu startar årets säsong i Melbourne klockan 5.30 på söndag. Hoppas Ferrari och Massa vinner:D:D:D:D

Inte en chans. Du glömmer att det finns två (ellet tre, beror på hur man räknar) Finska förare med i serien.
#4 - 16 mars 2008 06:17
Katastrofhelg/morron för ferrari tyvärr......båda ute med strul som hette duga :(

Otroligt klantigt av Kimi att dundra av flera gånger och så till sist fick han stopp på eländet när det var några varv kvar bara.

Starkt som fasen av Hamilton att köra så enormt bra och snabbt i mercan.
#5 - 16 mars 2008 06:49
Håller med drd katastrof race av ferrari men nya tag till Malaysia nästa söndag.:D
#6 - 16 mars 2008 15:34
Själv hoppas jag att de nya reglerna för i år gör att det blir mer jämnt... Det vill säga, att Ferrari, McLaren, och Renault inte vinner hela tiden :p
#7 - 16 mars 2008 17:20
Utan antisladd system så må bäste bilförare vinna;)

Nu är det upp till bevis vem som verkligen kan hantera en bil, ska framförallt bli intressant att se första tävlingen med våt vägbana:D
#8 - 16 mars 2008 17:33
Håller med drd fullständigt.
Jag måste bara säga att jag smyghåller på Kubica.
Men Ferrari Gäller.
#9 - 16 mars 2008 17:54
Ja, att ta bort rymdteknologin, och sätta ett kostnadstak, kan bara göra det bättre. Klart det blir ojämnt när ett eller två stall har mycket mer pengar, och kan och får utrusta bilarna så att de nästan kör sig själva. Mycket spännande tävlingar det blir då [:-14]

De långsammaste stallen i F1 skulle väl på sin höjd ha en schans i F3000. F1 sägs ju vara den klass alla förare vill till. Men varför lämna en plats i en lite långsammare klass, men där man har större schans att vinna, för att köra i en snabbare (om man bara räknar toppstallen) klass där man förmodligen får nöja sig med ett av de sämre stallen, och aldrig kommer i närheten av prispallen?

Det verkar ju nästan uppgjort, för det verkar som om det aldrig är mer än två stall som kämpar om titeln samtidigt. Om ett stall kommer underifrån, och blir bättre, så blir ett av toppstallen plötsligt sämre, känns det som.
#10 - 16 mars 2008 18:43
Det stämmer inte Micke A. Toyota har dom senaste åren haft den största budgeten och se hur det har gått för dem.
#11 - 16 mars 2008 18:54
Schumi skrev:
Det stämmer inte Micke A. Toyota har dom senaste åren haft den största budgeten och se hur det har gått för dem.

Det stämmer. Toyota är en stor flopp inom formel 1. De har hållit på i så många år med enorm budet så det lär aldrig bli någon vinnarbil. BMW kan det däremot bli någonting av.
#12 - 18 mars 2008 19:08
När det gäller BMW så är det gamla Sauber. Kanske kan dom ta några segrar. Har någon pengar över så är Toro Rosso till salu.:D:D:D:D
#13 - 22 mars 2008 07:01
Ferrari och Massa i pole i Malaysia GP.:D:D:D:D
#14 - 22 mars 2008 09:49
Riktigt bra kval imorse av Ferrari men frågan är hur mycket soppa dom har i bilarna.

Gick som på räls på banan jämfört med McLaren hinkarna.
Lewis Hamilton styrde runt och såg ut som om det regnade i svängarna :D

Go Kimi !
#15 - 22 mars 2008 13:59
Det ser riktigt bra ut för Ferrari och Massa för båda McLaren förarna har åkt ner 5 placeringar var.[:-58][:-58]
#16 - 23 mars 2008 08:02
:-) Just say: Mr. Lewis Hamilton :-)
Han är den nya VM i 2008 !!!
#17 - 23 mars 2008 08:42
Snyggt av Ferrari och Kimi. Katastrof av Massa igen.:(Nya tag i Baharin om 2 veckor.
#18 - 23 mars 2008 09:21
KUBICA KUBICA KUBICA!!!!

Hehehehe

Bra lopp, lite fler som gick i mål denna gången.
Nu är det 2 veckor till nästa lopp. :(
#19 - 23 mars 2008 09:24
Skitbra åkt av Kimi sen han runda Massa efter depåstoppet :D

Suveränt helt enkelt !
Iceman Kimi :)
#20 - 23 mars 2008 09:58
drd skrev:
Skitbra åkt av Kimi sen han runda Massa efter depåstoppet :D

Suveränt helt enkelt !

Iceman Kimi :)

Jag tvivlar på att Ferrari är nöjda med att bara få en förare i mål. De kan aldrig vinna märkes-VM på det sättet
1 [COLOR=#0000ff]McLaren-Mercedes[/COLOR]24
2 [COLOR=#0000ff]BMW[/COLOR]19
3 [COLOR=#0000ff]Ferrari[/COLOR] 11
#21 - 23 mars 2008 10:03
Guy Palm skrev:
Jag tvivlar på att Ferrari är nöjda med att bara få en förare i mål. De kan aldrig vinna märkes-VM på det sättet

Inga problem för McLaren blir säkert diskade inan årets slut:D:D:D:D
#22 - 23 mars 2008 10:17
Schumi skrev:
Inga problem för McLaren blir säkert diskade inan årets slut:D:D:D:D

Ja det är väl enda sätter för Ferarri att vinna
#23 - 23 mars 2008 10:52
Guy Palm skrev:
Ja det är väl enda sätter för Ferarri att vinna

Men fuskar man så ska man diskas eller??:D:D
#24 - 23 mars 2008 10:52
Knappast Guy , det hade räckt om Massa hållt sig på banan i varje lopp så vinner dom ;) :D
#25 - 30 mars 2008 14:45
Ordningen återställd, McLaren har fått sista plats i depån i Bahrain!
#26 - 4 april 2008 16:52
Jaha då var det tid för Bahrain GP på söndag. Vem tror ni vinner? Jag måste fortsätta tro på Massa och Ferrari för tittar man på träningen idag är Massa totalt överlägsen. Så go Massa:D:D:D:D
#27 - 4 april 2008 17:19
Nää, tacka vet jag formel 4, det var killar med hår på påsen det till skillnad mot fröknarna i FI..
#28 - 4 april 2008 17:26
Massa i all ära, men med outtalad stallorder så kommer väl Kimi att vinna.
Smyghåller som sagt på Kubica, inte för vinst men iaf pallplats.
#29 - 4 april 2008 17:46
Gaffel skrev:
Nää, tacka vet jag formel 4, det var killar med hår på påsen det till skillnad mot fröknarna i FI..

Tja det vette f-n.
Nu kommer det hänga mer på förarna än att förlita sig på elektroniska hjälpmedel.
#30 - 4 april 2008 17:48
Gaffel skrev:

Formel4=utan bromsar utan motor =lådbilsrally:D:D:D:D
#31 - 4 april 2008 17:51
Tenkare skrev:
Massa i all ära, men med outtalad stallorder så kommer väl Kimi att vinna.

Smyghåller som sagt på Kubica, inte för vinst men iaf pallplats.

För tidigt på året inga stallorder. Smyghåller på Vettel:D:D:D:D
#32 - 5 april 2008 15:01
Grattis Kubica och BMW för pole till i morgon men jag tror det blir svårt att vinna. Massa och Ferrari ser starka ut så det är bara till att hoppas att Massa vinner.:D
#33 - 5 april 2008 15:11
Som sagt.

KUBICA KUBICA KUBICA!!!!!
Han imponerar en hel del faktiskt.
#34 - 5 april 2008 15:24
Troligen lite bränsle i BMW om man jämför tiderna i kvalet innan Q3.
#35 - 5 april 2008 15:25
Har haft för mycket att göra idag, har inte hunnit se kvalet.
Men jag smyghåller på han. Kul med nya ansikten i toppen.
#36 - 5 april 2008 15:28
Massa var totalt överlägsen i Q1 och Q2.
#37 - 5 april 2008 15:32
Får väl ladda hem kvalet och se det då.
Men massa har varit het av och till under förra säsongen.
Han är som en våg.
#38 - 5 april 2008 15:34
Tråkigt men sant men han har vunnit i Bahrain 2007 så jag hoppas.:D
Guest
#39 - 5 april 2008 22:22
Schumi skrev:
Tråkigt men sant men han har vunnit i Bahrain 2007 så jag hoppas.:D

Ja hoppas du!
Kimi vinner btw...:p:)
(Lär väl få äta upp det om han inte gör det, men jag försöker se det positivt!)
#40 - 5 april 2008 22:25
hade vatt sjukt kul om Kubica vinner.. tveksamt dock.. tror oxå på Kimi..
#41 - 6 april 2008 13:33
Anettejt skrev:
Ja hoppas du!

Kimi vinner btw...:p:)

(Lär väl få äta upp det om han inte gör det, men jag försöker se det positivt!)

Bara ät Massa äger Barhain andra raka segern. McLaren var totalt kassa,:D:D Ferrari äger F1:D:D
#42 - 6 april 2008 13:38
Schumi skrev:
Bara ät Massa äger Barhain andra raka segern. McLaren var totalt kassa,:D:D Ferrari äger F1:D:D

Och BMW leder märkesvm :D
#43 - 6 april 2008 13:40
Om tre veckor kommer F1 till Euro och Spanien så nu startar VM. Ferrari ser starka ut BMW också ej McLaren så Ferrari vinner konstruktörsVM. Massa vinner VM hoppas jag.:D:D:D:D
#44 - 6 april 2008 13:41
Guy Palm skrev:
Och BMW leder märkesvm :D

I tre veckor:D:D:D:D
Bilagor:
Guest
#45 - 6 april 2008 13:41
Schumi skrev:

Det var ett mycket bra race! De flesta förarna skötte sig bra.
Detta var väl inte riktigt Kimis helg, men en stor tröst är ju att han leder nu...;)
#46 - 6 april 2008 14:16
Anettejt skrev:
Det var ett mycket bra race! De flesta förarna skötte sig bra.

Detta var väl inte riktigt Kimis helg, men en stor tröst är ju att han leder nu...;)

Kimi´s helg är aldrig i Barhain så det var väntat att han inte skulle vinna:D
Bilagor:
#47 - 6 april 2008 14:16
Hoppas Kubica håller i sitt flyt säsongen igenom, hade varit extremt kul om han tog en förstaplats denna säsongen.
#48 - 6 april 2008 14:23
Tenkare skrev:
Hoppas Kubica håller i sitt flyt säsongen igenom, hade varit extremt kul om han tog en förstaplats denna säsongen.

Håller inte du på Ferrari.
#49 - 6 april 2008 14:24
Schumi skrev:
Håller inte du på Ferrari.

Visst gör jag det. Men jag har mina rötter i polen.
Därav är det kul att dom har en förare som fungerar.
Men som sagt jag smyghåller på honom.
#50 - 6 april 2008 14:27
Tenkare skrev:
Visst gör jag det. Men jag har mina rötter i polen.

Därav är det kul att dom har en förare som fungerar.

Men som sagt jag smyghåller på honom.

Har du Finskt påbrå också.:D
#51 - 6 april 2008 14:29
Schumi skrev:
Har du Finskt påbrå också.:D

Faktiskt.
Men språket fungerar inte för mig bara.
#52 - 6 april 2008 14:30
Tenkare skrev:
Faktiskt.

Men språket fungerar inte för mig bara.

Då förstår jag att man håller på en finne.;););)
#53 - 6 april 2008 14:34
:D

Men så kan jag inte supa som en finne heller.
Inte nu längre iaf.
#54 - 6 april 2008 14:35
Tenkare skrev:
:D

Men så kan jag inte supa som en finne heller.

Inte nu längre iaf.

Tragiskt:D:D:D:D
Guest
#55 - 6 april 2008 14:36
Schumi skrev:
Kimi´s helg är aldrig i Barhain så det var väntat att han inte skulle vinna:D

Du får det nästan som att låta som om han kom sist...[B)]
"Stolta finska rötter"
#56 - 6 april 2008 14:38
Anettejt skrev:
Du får det nästan som att låta som om han kom sist...[B)]

"Stolta finska rötter"

Han har två tredje platser innan idag totalt misslyckande:D:D:D:D
Guest
#57 - 6 april 2008 14:41
Schumi skrev:
Han har två tredje platser innan idag totalt misslyckande:D:D:D:D

Ja och vann ju bara VM titeln förra året. ;)
Sicken kass förare..
#58 - 6 april 2008 14:43
Anettejt skrev:
Ja och vann ju bara VM titeln förra året. ;)

Sicken kass förare..

Tack vare Massa.:D:D:D
#59 - 7 april 2008 14:51
helgens race var bra.. riktigt grova missar av Hamilton.. nästan så man börjar undra om fjolåret var Alonsos förtjänst?

jag gillar Kimis körstil och tycker han förtjänar en titel till.. sen att Massa hjälper honom är ju bara enligt planen, det är det man har en 2:a förare till...=)

hoppas (och tror) det går ytterst dåligt för divan Alonso.. han får gärna komma sist i mina ögon.. :D
#60 - 7 april 2008 15:03
Han behöver nog tas ner på jorden llite. Alonso alltså.
Men han har varit ganska ödmjuk än så länge.
#61 - 7 april 2008 16:16
Massa var inte andre förare förrän när det var tre race kvar.
#62 - 7 april 2008 19:45
Schumi skrev:
Massa var inte andre förare förrän när det var tre race kvar.

tror du på det själv? :p
#63 - 7 april 2008 20:16
Själv tycker jag att det var kul att Kubica överbevisade Elgh och hans bisittare, som inte trodde att han skulle klara pallen (om jag minns rätt), trots sin pole :)

Ännu roligare hade det varit om Coulthard, Sato, Rosberg, eller nå´n annan hade hittat upp till pallen.
Guest
#64 - 7 april 2008 20:19
Micke_A skrev:
Själv tycker jag att det var kul att Kubica överbevisade Elgh och hans bisittare, som inte trodde att han skulle klara pallen (om jag minns rätt), trots sin pole :)

Stor fördel med att se F1 på Danmark, slippa Elghs korkade kommentarer...
Har alltid undrat över hur mycket han får betala för att vara kommentator?
#65 - 7 april 2008 21:15
Micke_A skrev:

Ännu roligare hade det varit om Coulthard, Sato, Rosberg, eller nå´n annan hade hittat upp till pallen.

Ja, möjligen Rosberg, Coulthard håller nog på att hitta sin väg ur F1 snarare. Han åker ju bara o kraschar jämt o ständigt. Han behöver pensionera sig.

För övrigt så tror jag Kimi tar det i år med men mera övertygande än förra året, i år på grund av jämnhet, man behöver inte vinna jämt utan hålla sig rullande o komma i mål på poängplats o en o annan vinst så äre klart.

Det är kul att BMW är på gång! ser ut att bli en riktigt intressant säsong.

Mvh Jari
#66 - 7 april 2008 21:20
jarinen skrev:
Ja, möjligen Rosberg, Coulthard håller nog på att hitta sin väg ur F1 snarare. Han åker ju bara o kraschar jämt o ständigt. Han behöver pensionera sig.

Jo, jag hörde nå´t om att han skulle sluta, och bli kommentator. Menade mest att det hade varit kul om några andra än de gamla vanliga hade visat sig däruppe nå´n gång :)

Tja, ännu intressantare hade det blivit om ännu fler vore på gång ;)
#67 - 8 april 2008 07:42
största nöjet är ju kommentatorerna, de sitter o gaggar i sin egen lilla värld o upptäcker ibland att "Oj, det händer visst någonting på banan... det lör biiilar där verkar det som?"

Den som inte är såld på motorsport kan med fördel spela floskelbingo
#68 - 8 april 2008 17:31
tror du på det själv? :p

Ja för när ItaliensGP skulle köras lede Massa över Kimi med 9poäng detta var när det var 5race kvar .Kimi vann Massa bröt och ingen trodde på seger .Så när tredje racet startar har Ferrari ingen förste eller andre förare men sen blir Kimi 3 och Massa 6 sen vinner Kimi resterande race som förste förare.
#69 - 8 april 2008 18:14
fast i de flesta fallen så finns det en 1:e och en 2:e-förare i alla stall.. mest för att det blir svårt om 2 st ska bestämma hur nya delar ska fungera och vilka inställningar som passar bilen bäst..
och Ferrari har ju aldrig förnekat att Kimi var (och är) förste-förare i deras team... tror att förra säsongen var det kanske inte så uttalat när det var så jämnt, då ville de nog bara ta så mycket poäng som möjligt för att hindra Hamilton... men innerst inne tror jag att Kimi är 1:e förare och kommer så förbli hela denna säsongen!
#70 - 8 april 2008 19:32
fast i de flesta fallen så finns det en 1:e och en 2:e-förare i alla stall.. mest för att det blir svårt om 2 st ska bestämma hur nya delar ska fungera och vilka inställningar som passar bilen bäst..

Nja, det är väl inte för den skull det är nödvändigt, de större grundläggande inställningarna görs ju av ett team med förare, även förare som inte är med i säsongen. Sedan utifrån det så är det ju respektive förare som bestämmer inställningarna för sin egen bil, Massa skulle förmodligen inte köra speciellt bra med Räikkönens bil o vice versa.

Mvh Jari
Bilagor:
#71 - 12 april 2008 16:53
helgens race var bra.. riktigt grova missar av Hamilton.. nästan så man börjar undra om fjolåret var Alonsos förtjänst?

hoppas (och tror) det går ytterst dåligt för divan Alonso.. han får gärna komma sist i mina ögon.. :D

Men det är mer go i Alonso en Hamilton för Alonso kunde vara ärlig angående spion affären i jämförelse med Hamilton.
#72 - 26 april 2008 13:05
Bra kval av Ferrari och Kimi hoppas Massa kan ta starten från startled 2. Starkt av Alonso med den bilen.
#73 - 26 april 2008 13:27
Schumi skrev:
Bra kval av Ferrari och Kimi hoppas Massa kan ta starten från startled 2. Starkt av Alonso med den bilen.

...fast stor risk att Alonso kör en väldigt lätt bil. Gissar att han måste i depå 5-6 varv innan Räikkönen/Massa[:-118].

Hamilton/Kovalainen - svagt kval på en bana där man bara kan köra om i depån = problem.

Det enda som kan hindra en Ferrari-seger är regn.
#74 - 26 april 2008 13:30
Kaitsu_L skrev:
...fast stor risk att Alonso kör en väldigt lätt bil. Gissar att han måste i depå 5-6 varv innan Räikkönen/Massa[:-118].

Hamilton/Kovalainen - svagt kval på en bana där man bara kan köra om i depån = problem.

Det enda som kan hindra en Ferrari-seger är regn.

Hellt klart att Ferrari kommer att äga racet i morgon. Hoppas Massa vinner.:D:D:D:D
#75 - 26 april 2008 16:41
Jag vill inte ta ut segern i förskott.
Såg inte hela kvalet pga barnkalas, hur såg det ut i övrigt.
#76 - 27 april 2008 08:39
Tenkare skrev:
Jag vill inte ta ut segern i förskott.

Såg inte hela kvalet pga barnkalas, hur såg det ut i övrigt.

Det känns som Ferrari bara gjorde sitt jobb. Massa var snabbast i q2.
Guest
#77 - 27 april 2008 12:34
Snygg start av Alonso! :p
Guest
#78 - 27 april 2008 13:52
Bra race! Viva Kimi!! :)
#79 - 27 april 2008 15:03
Så blev det blå-vitt igen. Ganska trist lopp att se på egentligen.
#80 - 27 april 2008 17:20
man kan ju undra hur länge Coulthart får harva runt i RedBull... han får nog kicken närsom...

men jag håller med.. ganska trist lopp.. hoppas det blir bättre i Turkiet om 2 veckor...
heja Kimi
#81 - 27 april 2008 17:33
JLi skrev:
Så blev det blå-vitt igen. Ganska trist lopp att se på egentligen.

....och inget fel på det, eller :confused:?

Men det finns nog bara en sak jag kommer att minnas Barcelona -08 för: Kovalainens "incident". Det kändes lite oroligt där ett tag - och när det blå skynket dök upp var det inte kul alls, det brukar tyda på att nåt är riktigt snett :(.

Fast otroligt nog verkar han ha klarat sig med en mörbultad armbåge (om man kollar in klippet på youtube ser man hur han t o m har sinnesnärvaro att släppa ratten och dra upp benen - i ca 200 knyck). När får vi personbilar som fixar såna smällar, jag bara undrar...

Så för övrigt - a walk in the park för Räikkönen och Massa (de kunde ha åkt fortare, men varför jobba hårdare än man behöver...)

Hamilton hade det svettigare, liksom Kubica. Och Coulthard börjar påminna om Schumacher (Ralf, alltså ;)).
#82 - 9 maj 2008 16:23
Då var det dags för Turkiets GP nu på söndag kl 13.55. Massa och Kimi var snabbast på fredags träningen. Så vi får hoppas Massa kan vinna igen och ta in lite poäng på finnen.:D:D:D
Guest
#83 - 9 maj 2008 21:39
Schumi skrev:
Då var det dags för Turkiets GP nu på söndag kl 13.55. Massa och Kimi var snabbast på fredags träningen. Så vi får hoppas Massa kan vinna igen och ta in lite poäng på finnen.:D:D:D

Eller inte! [B)]
#84 - 9 maj 2008 21:53
Eller så spöregnar det, så nå´n annan har en schans för en gång skull.
Guest
#85 - 9 maj 2008 22:03
Micke_A skrev:

Fast det är ganska kul att titta på F1 med blöt bana, det blir mer taktik, och en del avåkningar! ;)
(Givetvis bara kul om de snurrar lite och inte skadar sig..)
#86 - 9 maj 2008 22:31
Anettejt skrev:
Fast det är ganska kul att titta på F1 med blöt bana, det blir mer taktik, och en del avåkningar! ;)

(Givetvis bara kul om de snurrar lite och inte skadar sig..)

Ja, det är det jag menar, loppen blir roligare om det regnar, eftersom det gör att fler har en schans att vinna.
#87 - 10 maj 2008 00:30
Regn är kul men oljespill på regnvåt bana är ännu roligare..
#88 - 10 maj 2008 06:05
Micke_A skrev:

Tyvärr inget regn på söndag men bara 17grader varmt.
#89 - 10 maj 2008 12:04
Ferrari och Massa var outstanding i kvalet Kimi bara 4 kanon hoppas Massa kan hålla detta i morgon.:D
#90 - 10 maj 2008 12:29
Kovalainen tar sin första vinst! ;)

Mvh Jari
#91 - 10 maj 2008 21:05
jarinen skrev:
Kovalainen tar sin första vinst! ;)

Mvh Jari

Faktiskt inget dumt tips - visserligen brukar pole vara viktigt här också, men någon måste bryta den trenden snart. Fast det krävs att en Ferrari ligger tvåa, om LH ligger tvåa kommer stallorder förmodligen på att släppa förbi honom[:(!].
#92 - 10 maj 2008 21:17
Kaitsu_L skrev:
Faktiskt inget dumt tips - visserligen brukar pole vara viktigt här också, men någon måste bryta den trenden snart. Fast det krävs att en Ferrari ligger tvåa, om LH ligger tvåa kommer stallorder förmodligen på att släppa förbi honom[:(!].

Det är för tidigt för stallorder redan. Om Massa tar starten tror jag han vinner och hoppas.:D
#93 - 10 maj 2008 21:30
Schumi skrev:
Det är för tidigt för stallorder redan. Om Massa tar starten tror jag han vinner och hoppas.:D

Lewis är Dennis´Golden boy - som just nu ligger väl långt efter Kimi. Det som talar för Heikki är att Mc-Merc får rejält med bra press om Heikki fixar vinst i loppet två veckor efter stoppet på 27G...
#94 - 10 maj 2008 22:07
Kaitsu_L skrev:
Lewis är Dennis´Golden boy - som just nu ligger väl långt efter Kimi. Det som talar för Heikki är att Mc-Merc får rejält med bra press om Heikki fixar vinst i loppet två veckor efter stoppet på 27G...

Ferrari vinner hoppas det är Massa och inte finnen.:D:D:D
#95 - 11 maj 2008 13:21
:D:D:D:D:D:D:DDet enda jag säger är Massa Massa Massa :D:D:D:D:D:D
#96 - 11 maj 2008 13:32
OJ vilken seger för Massa.
#97 - 23 maj 2008 17:44
Nu är det dax för Monaco´s GP på söndag mer info på lördag. GO MASSA OCH FERRARI.:D:D:D:D
#98 - 23 maj 2008 17:57
Go Heikki!!!

Mvh Jari
Guest
#99 - 23 maj 2008 22:18
:)Go Kimi, go!!!:)
#100 - 24 maj 2008 10:59
Kubica Kubica Kubica!!!
#101 - 24 maj 2008 13:59
Ferrari och Massa var helt suveräna i kvalet så Massa startar i pole på söndag.:D:D:D:D Men dom lovar regn så loppet kan gå hur som helst men jag hoppas och tror Massa vinner.:D:D:D:D
#102 - 24 maj 2008 14:01
Tenkare skrev:
Kubica Kubica Kubica!!!

Har du slutat hålla på Ferrari eller.
#103 - 24 maj 2008 14:24
Nej, men tyckte att det behövdes ett namn till. :)
Fö tycker jag att han gör bra ifrån sig.
#104 - 24 maj 2008 14:42
Jag tycker mest synd om mig själv:D Som är gift med den här Formel1 tokiga mannen:D

Men jag skulle inte vilja va utan honom en sekund:D
#105 - 24 maj 2008 14:58
Tenkare skrev:
Nej, men tyckte att det behövdes ett namn till. :)

Fö tycker jag att han gör bra ifrån sig.

Jag håller med. Både han och BMW har gett serien litet mer liv. Det är intressantare med litet variation på podiet.

Fö. är det blåvitt som gäller. Som en gammal Mc Laren anhängare är det väl Heikki som gäller men det är klart litat håller man ju tummarna på Ferrari också.
#106 - 24 maj 2008 15:02
miluhe skrev:
Jag tycker mest synd om mig själv:D Som är gift med den här Formel1 tokiga mannen:D

Här hemma har F1 stunden blivit helig stund.
Frun tar barnen och går bort till sin mor, eller på långpromenad.
Ifa på dom lopp som sänds när barnen ä'r vakna.
#107 - 25 maj 2008 16:05
Vad säger man , Massa trea Hamilton vann grattis. Kimi lyckades göra en Coulthard och fördärva för Sutil så kanon Kimi.[:(!][:(!][:(!][:(!];););)
#108 - 26 maj 2008 05:19
Schumi skrev:
Ferrari och Massa var helt suveräna i kvalet så Massa startar i pole på söndag.:D:D:D:D Men dom lovar regn så loppet kan gå hur som helst men jag hoppas och tror Massa vinner.:D:D:D:D

Så fort det blir andra förhållanden där även förarnas skicklighet sätts på prov visar det sig genast att Massa och Kimi inte är några övermänniskor. Mycket klantigt av Kimi att köra stackars Sutil av banan. Nu är i varje fall rätt förare i topp igen.
Go Louis Hamilton :p
#109 - 6 juni 2008 13:55
Då är det dax för KanadasGP på söndag. Hoppas Ferrari och Massa kan vinna.:D:D:D
#110 - 7 juni 2008 18:19
Massa lyckades att fixa en 6:e plats i kvalet. L Hamilton i pool
#111 - 7 juni 2008 18:39
Vad hände? har haft fullt upp med barnen idag.
#112 - 7 juni 2008 18:41
Starkt av Kubica 2:a på bara 14 varv.
#113 - 8 juni 2008 13:25
Man får se hur det går hoppas Massa kan vinna. Dom har asfalterat om banan så vi får se hur banan håller.
#114 - 8 juni 2008 18:57
Grattis BMW och Kubica och Nic till dubbel seger. Snyggt av Massa att komma femma efter att vara sist.:D:D:D:D
#115 - 8 juni 2008 20:53
Välförtjänt av Kubica, missade klanteriet i pit. Men får väl ladda hem loppet idag då.

KUBICA. Ja Massa får beröm också.
#116 - 8 juni 2008 23:12
jävligt klantigt gjort av Hamilton iaf.. surt att Raikonen fått bryta 2 lopp i rad..
men skoj att Kubica fick bryta "oskulden".. :P
Guest
#117 - 9 juni 2008 00:39
jävligt klantigt gjort av Hamilton iaf.. surt att Raikonen fått bryta 2 lopp i rad..

Ordet "klantigt" är knappast vad jag känner för händelsen.
Tack o lov kan jag censurera mig själv till att inte posta orden jag helst skulle velat skriva.
Men några smileys kanske kan beskriva dom:
:mad:[V][:-171][:(!][:-5][:-20][:-43][:-115][:-108][:-103]
#118 - 9 juni 2008 05:46

men skoj att Kubica fick bryta "oskulden".. :P

Kimi bröt aldrig i Monaco utan kom på nionde plats efter det han körde Sutil av banan.
#119 - 9 juni 2008 21:05
ja just det.. fan va dåligt minne man har.. :P
#120 - 9 juni 2008 22:04
miluhe skrev:

Hahaha!!!
Det tyckte jag var fint sagt!!! :)
#121 - 21 juni 2008 08:34
Nu är det tid för Frankrikes GP nu på söndag. Hamilton och Rosberg är bestraffade för kraschen i Kanadas GP med nedflyttning med 10 platser efter kvalet idag. Så det bäddar för Ferrari och förhoppningsvis för Massa.:D:D:D:D
#122 - 21 juni 2008 13:28
Kimi startar etta :(:(:(:( och Massa tvåa total dominans av Ferrari. Hoppas Massa kan vinna i morgon. BMW och Mclaren får troligen problem i morgon så go Ferrari och Massa.:D:D:D:D
Guest
#123 - 21 juni 2008 14:46
Kimi startar etta! :D:D:D:D:D
#124 - 22 juni 2008 13:58
Vad säger man Massa och Ferrari var kanon .Tragiskt för Kimmi:D:D:D:D men nu leder Massa mästerskapet:D:D:D:D
Guest
#125 - 22 juni 2008 14:03
Bra race! Än en gång bevisar Kimi att han ÄGER titeln "Iceman". :)
Synd om Heikki, men Trulli inkl, sorgeband förtjänade 3:e platsen.
RIP, Ove Andersson!

Hamilton bevisar igen att han kör sämre ju mer press han får.
Klassas inte på min lista alls över en bra F1 förare.
#126 - 22 juni 2008 15:02
Kimi kommer att vara jämnast i detta års getingbo och sluta som världsmästare återigen ;).

Massa ? vem är det? just ja Kimis bisittare hos Ferrari:D

Mvh Jari
#127 - 7 juli 2008 11:08
Vart tog denna traden vagen ? Korde de inte igar med L Hamilton som segrare ?
#128 - 7 juli 2008 11:24
L Hamilton ? Vem e de ?

hehe....jodå igår körde dom ju och britten åkte som på räls hela loppet.
Undrade vad fasen Massa pyssla med igentligen, tror han snurra 6-7 ggr på loppet i vätan.
Sanslöst illa ju.
Nu e de lagom tajt i mästerskapstoppen igen, 3 förare på 48 p tror jag eller nåt sånt.
Guest
#129 - 7 juli 2008 11:42
drd skrev:
Undrade vad fasen Massa pyssla med igentligen, tror han snurra 6-7 ggr på loppet i vätan.

Sanslöst illa ju.

Nu e de lagom tajt i mästerskapstoppen igen, 3 förare på 48 p tror jag eller nåt sånt.

Han snurrade nog mer än så ja...
Stackars Massa, inte hans fel, utan dåliga inställningar av hans Ferrari. [B)]
(Tror Ferrari räknade med 40º och sol :p)
Kimi snurrade minst två gånger med, p.g.a extremt dålig däcktaktik av stallet. Vilket även kostade han segern. Så tummen ner för Ferrari denna veckan...

Får ge Honda tummen upp som lyckades med bra taktik placera Barrichello på pallen...

För övrigt var det ett kul lopp, som det alltid är när det regnar på Silverstone. ;)
#130 - 7 juli 2008 11:46
Alla dessa konstiga nya reglementen för att göra F1 mer spännande, men som mest är tomma slag i luften... Nu har jag kommit på det! Kör bara i regn! Då blir det jämnare.

Såg för övrigt GP2-loppet på Silverstone på Viasat Sport, där fyra bilar ett tag körde om placering (Ayrton Sennas släkting Bruno var en av dem), och Elgh och hans bisittare satt och dagdrömde, om ändå F1 kunde vara så spännande :p
#131 - 7 juli 2008 16:49
Hade inte tid att uppdatera tråden lovar bättring.:D Loppet var komiskt det är bara till att gratta Hamilton.:D När det gäller Ferrari så var det katastrof ,så dåligt men man måste imponeras av Massa för vem har någonsin snurrat 8 gr och ändå komma i mål bara 2 varv efter. ;);););) Bättre lycka om 2 veckor för Massa och Ferrari.:D:D:D
#132 - 7 juli 2008 17:02
Guy Palm skrev:
Vart tog denna traden vagen ? Korde de inte igar med L Hamilton som segrare ?

Undvek denna tråd medvetet igår, har nyss sett loppet som jag spelade in.
Katastrof av Ferrari, bra jobbat av hamilton, och rubens det var länge sedan.

kul lopp i övrigt att se på.
Alltid händelserikt när det regnar.
Och massa, har han ett vinnande koncept eller? Han borde ju starta en nöjespark, sicket karusellåkande. :D
#133 - 7 juli 2008 20:36
Micke_A skrev:
Alla dessa konstiga nya reglementen för att göra F1 mer spännande, men som mest är tomma slag i luften... Nu har jag kommit på det! Kör bara i regn! Då blir det jämnare.

Varfor ar det da sa manga olika forare och bilmarken som ar inblandade i ar. Det har inte regnat alla lopp i ar:D;)
#134 - 15 juli 2008 16:59
Guy Palm skrev:
Varfor ar det da sa manga olika forare och bilmarken som ar inblandade i ar. Det har inte regnat alla lopp i ar:D;)

Jag tror det beror på att man avskaffade anti spinn. det finns ingen förare idag som kört utan det är därför Ferrari utnyttjar värdens bäste (SCHUMI) att testa.Sen är det däcken som är så lika idag, blir annorlunda nästa år. Hoppas Massa och Ferrari vinner i Tysklands GP i helgen.:D:D:D:D
Guest
#135 - 15 juli 2008 22:20
Schumi skrev:
det är därför Ferrari utnyttjar värdens bäste (SCHUMI) att testa.

Hmmm, det beror nog på vem du frågar...[B)]
Du skulle kanske skrivet, vem du tycker är världens bästa, och med tanke på att "der bösewicht" inte kör längre så kan han knappast klassas som världens bästa...
#136 - 17 juli 2008 15:04
Nu är första förare övergången klar det är Sebastian Vettel som går till Red Bull from 2009. Det är bara att hoppas han lyckas i Red Bull.
#137 - 19 juli 2008 13:46
Kvalet till söndagen race är nu klart: Hockenheim
1. Lewis Hamilton
2. Felipe Massa
3. Heikki Kovalainen
Först på 6:e plats hittar man Kimi Räikkönen
#138 - 19 juli 2008 14:03
DEt är bara till att gratulera Hamilton bra kval av Massa och Ferrari startar som 2. Tror och hoppas Massa vinner imorgon:D:D:D. Tråkigt för Kimi som startar som 6.
#139 - 20 juli 2008 14:10
Det är bara till att gratta Hamilton till segern. Snyggt av Nelson Piquet jr att bli 2. Bra kört av Massa med den bilen som inte har någon fart alls. Skall bli intressant att se om McLaren blir straffade för team ordern .
#140 - 20 juli 2008 14:14
Schumi skrev:
Det är bara till att gratta Hamilton till segern. Snyggt av Nelson Piquet jr att bli 2. Bra kört av Massa med den bilen som inte har någon fart alls. Skall bli intressant att se om McLaren blir straffade för team ordern .

Svårt att bevisa någon stallorder. Hamilton gjorde nästan lika lätta omkörningar på Massa och Piquet. Tråkigt i o för sig då jag naturligtvis håller på blå-vitt.
Bilagor:
#141 - 20 juli 2008 14:21
Schumi skrev:

Antagligen fixar Ferrari det eller så letar de upp någon gammal italiensk-tysk regel från 1938 som förbjuder färgade förare i Formula One.:mad:
#142 - 20 juli 2008 15:55
Bitter Guy?

Har han bara en bra förklaring till sitt agerande så ska det väl inte bli något av det, dom har ju tillgång till all data frpån bilen/racet.
Men med tanke på hur lätt Hamilton swischade förbi andra bilar i loppet så tror jag inte det blir något av det. Han vann rättvist.
#143 - 20 juli 2008 17:40
Troligen blir Hamilton inte bestraffad men McLaren lär troligen bli bestraffad och Heiki också. Personligen är jag inte emot stall order men det skall vara lika för alla. Så då skall dom straffas, för det var solklar stallorder.
#144 - 20 juli 2008 18:53
Den har isf givits innan loppet, för all radiotrafik är övervakad.
Vi får se vad som händer.
#145 - 21 juli 2008 13:26
Förbjudet eller inte. Stallorder har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Det går naturligtvis inte att ge dem över radion numera då det är förbjudet och radiotrafiken öppen men det finns andra sätt. Stallen kan exempelvis fiffla med depåstoppen eller helt enkelt ge ordern före racet. Fast vissa stallorder är uppenbara är de väldigt lätta att bortförklara.

Mycket orättvisare än stallorder är safetycaren med sina pitlane regler. Då den kommer ut är alla uppnådda positioner borta och resten är rena lotteriet. Safetycar är ändå naturligtvis ett måste eftersom det gäller förarnas säkerhet.
#146 - 31 juli 2008 17:25
Nu är det klart Heiki stannar i McLaeren till 2009. Hoppas Massa vinner i Ungern på Söndag. Raporten från mig blir dålig på Lördag för Patriks kräftskivar startar kl 15.00. Så jag måste lånna Patriks dator.:D:D:D:D
#147 - 1 augusti 2008 16:44
Bra kval av McLaren-Mercedes idag, 1:a och 3:a. Sämre för Ferrari som även har båda Reanultbilarna framför sig
#148 - 1 augusti 2008 17:08
Guy Palm skrev:
Bra kval av McLaren-Mercedes idag, 1:a och 3:a. Sämre för Ferrari som även har båda Reanultbilarna framför sig

Men inte i första fria träningen där var Ferrari klart snabbast. Skall vara intressant på kvalet på Lördag.
#149 - 2 augusti 2008 13:18
Schumi skrev:
Men inte i första fria träningen där var Ferrari klart snabbast. Skall vara intressant på kvalet på Lördag.

Blev intressant med två McLarenbilar i topp L Hamilton före H Kovalainen, F Massa 3:a och sedan följde Robert Kubica, Timo Glock och Kimi Räikkönen
#150 - 2 augusti 2008 21:36
Bara till att gratulera McLaren . Hoppas Massa kan ta Heikki i starten annars lär det bli tufft men man kan alltid hoppas:D:D:D:D
#151 - 3 augusti 2008 13:48
Massas bästa start någonsin sen motor ras med 3 varv kvar [:(!][:(!][:(!][:(!]. Inga fler kommentarer nödvänliga.
#152 - 3 augusti 2008 13:50
hehe.. har inte följt f1 på en tid nu.. är det ngn som har koll på hur det går för alonso??
#153 - 3 augusti 2008 13:52
Ibanez skrev:
hehe.. har inte följt f1 på en tid nu.. är det ngn som har koll på hur det går för alonso??

4 idag
Bilagor:
#154 - 3 augusti 2008 14:01
hmm.. som spanjor själv så klappar ja för alonso.. det är endå en rätt bra possitionm för honnom.. men sen vet ja inte hur det har gått för han de närmsta månaderna ifs..
#155 - 3 augusti 2008 14:04
Ibanez skrev:
hmm.. som spanjor själv så klappar ja för alonso.. det är endå en rätt bra possitionm för honnom.. men sen vet ja inte hur det har gått för han de närmsta månaderna ifs..

Alonso ligger 8-9 i mästerskapet.
#156 - 3 augusti 2008 14:06
ja han har inte presterat som andra år helt klart.. när börjar det idag??
Bilagor:
#157 - 3 augusti 2008 14:07
Ibanez skrev:

Det är slut för idag.
#158 - 3 augusti 2008 14:09
Ibanez skrev:

14,00 :p
F Massa gjorde en helt otrolig start och körde sedan som på räls. Tyckte faktiskt lite synd om honom när motorn rasade. Var även synd om L Hamilton som blev femma efter att ha fått punktering.
#159 - 3 augusti 2008 14:10
Guy Palm skrev:
14,00 :p

F Massa gjorde en helt otrolig start och körde sedan som på räls. Tyckte faktiskt lite synd om honom när motorn rasade. .

:mad::mad::mad::mad::mad:
#160 - 3 augusti 2008 14:12
typiskt.. inte bra att vara bakis en dag som denna.. man blir lätt lite seeeg :D

jo.. men det e ju detta som gör sporten lite grann.. det går inte att helt tippa en vinnare 3 varv innan slutet pga dessa små öden och det e tur.. det e ju rätt statiskt annars..

o alonso kom?
#161 - 3 augusti 2008 14:13
Ibanez skrev:
typiskt.. inte bra att vara bakis en dag som denna.. man blir lätt lite seeeg :D

jo.. men det e ju detta som gör sporten lite grann.. det går inte att helt tippa en vinnare 3 varv innan slutet pga dessa små öden och det e tur.. det e ju rätt statiskt annars..

o alonso kom?

Fortfarande 4
#162 - 3 augusti 2008 14:18
ser vi som en vinst i sig :D
Guest
#163 - 3 augusti 2008 14:23
Två trevliga flaggor i topp!! :)
Kul race, synd att inte Kimi vågade köra förbi Glock bara...
#164 - 3 augusti 2008 16:41
Anettejt skrev:

synd att inte Kimi vågade köra förbi Glock bara...

Han hade inte farten till det ,efter Massas ras sa Ferrari till Kimi att släppa anars hade han inte kommit i mål.
Guest
#165 - 3 augusti 2008 21:43
Schumi skrev:
Han hade inte farten till det ,efter Massas ras sa Ferrari till Kimi att släppa anars hade han inte kommit i mål.

Ja det var det jag menade, formulerade mig lite fel bara... [:o]
#166 - 23 augusti 2008 10:12
Då är det tid för EuropasGP på söndag. Kvalet startar om 2 timmar. Hoppas Massa kvalar bra och sen vinner racet på söndag:D:D:D:D
#167 - 23 augusti 2008 11:04
Schumi skrev:
Då är det tid för EuropasGP på söndag. Kvalet startar om 2 timmar. Hoppas Massa kvalar bra och sen vinner racet på söndag:D:D:D:D

Och som vanligt hoppas jag på någon av Olympus förarna. :)

PS. Olympus sponsrar McLaren
#168 - 23 augusti 2008 13:07
Massa snabbast med Hamilton på andra plats, kan bli spännande i morgon
#169 - 23 augusti 2008 13:35
1 sekund mellan Massa och Raikonen. Illa av Raikonen ju.
Han verkar inte ha riktigt flyt alls.
#170 - 23 augusti 2008 15:13
:D:D:D:D:D Massa tog Pole. Kimi och resten av finnarna misslyckades igen:D:D:D.Go Massa och Ferrari i morgon:D:D:D:D:D:D:D
#171 - 23 augusti 2008 16:25
Kollade på SVT text tv då skall dom köra om Ungerns GP. Hoppas Massas motor håller:D:D:D:D:D:D
Guest
#172 - 23 augusti 2008 16:32
Schumi skrev:
:D:D:D:D:D Massa tog Pole. Kimi och resten av finnarna misslyckades igen:D:D:D.Go Massa och Ferrari i morgon:D:D:D:D:D:D:D

Varför blir jag så arg när du postar så!? [:(!]
Håll du på "din" Massa, men skadeglädjen för de andra begriper jag inte..
#173 - 23 augusti 2008 16:37
Anettejt skrev:
Varför blir jag så arg när du postar så!? [:(!]

Håll du på "din" Massa, men skadeglädjen för de andra begriper jag inte..

Jag ber om ursäkt om jag sårade dig men det skulle vara som att hålla på finnarna i ishockey :D:D:D:D
Guest
#174 - 23 augusti 2008 16:49
Schumi skrev:
Jag ber om ursäkt om jag sårade dig men det skulle vara som att hålla på finnarna i ishockey :D:D:D:D

Men jag håller på finnarna i ishockey, men det begrep du kanske? ;)
(det där var bara halva sanningen, men det lät ju bra :D)

Jag menar bara att det blir dålig stämmning om man måste "köra över" de andra förarna för att man själv har en favorit.
Det är däremot helt ok att tänka en del, det gör jag, men känner ändå ingen sån skadeglädje som jag är villig att posta för att själv må bättre.
Men vi är ju olika...
#175 - 23 augusti 2008 17:00
Anettejt skrev:
Men jag håller på finnarna i ishockey, men det begrep du kanske? ;)

(det där var bara halva sanningen, men det lät ju bra :D)

Jag menar bara att det blir dålig stämmning om man måste "köra över" de andra förarna för att man själv har en favorit.

Det är däremot helt ok att tänka en del, det gör jag, men känner ändå ingen sån skadeglädje som jag är villig att posta för att själv må bättre.

Men vi är ju olika...

Jag håller på fler förare en Massa :D:D:D men det är inte skadeglädje när Kimi losar för jag håller på Ferrari men som förare på Massa. Men jag fattar inte på att personer som du håller på den som vinner så länge det är en finne.
Guest
#176 - 23 augusti 2008 17:18
Schumi skrev:
Jag håller på fler förare en Massa :D:D:D men det är inte skadeglädje när Kimi losar för jag håller på Ferrari men som förare på Massa. Men jag fattar inte på att personer som du håller på den som vinner så länge det är en finne.

Nja det är inte bara för att det är en "finne". Givetvis så måste han köra bra med. (men finska förare har något speciellt, sisun och en stor personlighet, kolla bara skillnaden på Mika (så mycket känslor i den mannen) o Kimi (The "Iceman"))

Mika var för mig No:1, och kan väl med tycka att det är ok att hålla på vårt "kära?" grannland. Men som sagt, han skall inte bara vara finne.
Jag tittar ju trots allt på F1 för sportens skull. Och bryr mig inte alls om vilket stall som vinner, även om jag inte har något emot Ferrari.
Guest
#177 - 24 augusti 2008 13:19
Jisses vad otäckt i Kimis sista stopp... Håller tummarna för mekanikern..
#178 - 24 augusti 2008 13:55
Grattis Massa:D:D:D:D hoppas han får behålla segern. Tråkigt för mekanikern som Kimi körde på hoppas han klarar sig, stort misstag av Kimi.
#179 - 24 augusti 2008 14:57
Hoppas verkligen inte att Massa får behålla segern. Ferraris pitstop denna eftermiddag är under all kritik. Det är oförlåtligt att släppa en förare när han inte har fri väg och vad Kimi sysslar med kan man bara undra över. Så går det när man till varje pris vill skaffa sig höga poäng. [:(!][:(!][:(!][:(!]
#180 - 24 augusti 2008 16:01
Då var det klart Massa blir bestraffad men får behålla segern:D:D:D:D:D:D. Han fick 10000EURO i böter.
#181 - 24 augusti 2008 16:05
Feraris stall verkar ha haft lite hjärnsläpp idag.
Tja om man kan kalla ett penningstraff för straff det vete f-n.
Inget nytt om mekanikern?
Undrar om inte Kubica hade gjort sig bättre i kimis bil ;)
#182 - 24 augusti 2008 16:05
Schumi skrev:
Då var det klart Massa blir bestraffad men får behålla segern:D:D:D:D:D:D. Han fick 10000EURO i böter.

Det visar hur stor makt Ferrari och Schumacher har, hade det varit McLaren så hade det med all sannolikhet blivit tidsbestraffning [:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
100000 Euro är ingenting och antagligen så betalar Ferrari dem för honom.
#183 - 24 augusti 2008 16:14
Mekanikern klarade sig utan allvarliga skador. Sen Guy var det 10000 Euro inte 100000 Euro.
#184 - 24 augusti 2008 16:27
Det spelar ingen som helst roll om det var 1000 eller 100000 Euro, en seger är värd mycket mer.
#185 - 24 augusti 2008 16:34
Guy Palm skrev:
Det spelar ingen som helst roll om det var 1000 eller 100000 Euro, en seger är värd mycket mer.

Helt klart , nu lutar de åt att Kimi blir andre förare .
#186 - 24 augusti 2008 16:37
Dom skulle försökt få in Kubica i stallet i stället :)
#187 - 24 augusti 2008 16:42
Tenkare skrev:
Dom skulle försökt få in Kubica i stallet i stället :)

Istället för Kimi:D:D
#188 - 24 augusti 2008 16:47
jepp, Han verkar lite mer stabil.
#189 - 24 augusti 2008 17:32
Tenkare skrev:
jepp, Han verkar lite mer stabil.

Gärna för mig, men Kimi hade 17 poäng upp till Hamilton när det var 2 race kvar föra säsongen så man vet aldrig. Men förra säsongen var Massa borta från titlen så det var lättare för Kimi.
#190 - 24 augusti 2008 17:37
sant, men kimi verkar lätt otursförföljd.
#191 - 6 september 2008 13:18
Dags för BELGIAN GRAND PRIX på Spa-banan.
Startordningen efter lördagens kval blev ungefär som det brukar se ut med McLaren och Ferarri i de två främsta leden
L Hamilton - F Masa 1:a startled och
H Kovalainen - K Räikkönen i 2:a
L Hamilton hoppas på regn i morgon :D
#192 - 6 september 2008 13:18
Grattis Hamilton som startar i Pole i Belgien i morgon, Massa två och Hekki trea. Hoppas Massas motor håller då tror jag han kommer ge Hamilton en bra match och för hoppningsvis vinna.:D:D:D:D
Guest
#193 - 7 september 2008 12:39
Så snygg start Kimi!! :)
Måtte din bil hålla i dag då....
#194 - 7 september 2008 13:26
Dramatiskt värre på slutet :)
#195 - 7 september 2008 13:36
Och återigen visade L Hamilton att han behärskar regn bäst av alla. Finnarna skall inte köra i regn, de är bättre på snöiga rallyvägar :D
Massa fortsätter skugga Hamilton, blir spännande att se nästa helg på Monzabanan
Guest
#196 - 7 september 2008 14:05
Micke_A skrev:
Dramatiskt värre på slutet :)

Ja det var 3 nervpirrande varv det.
Tyvärr till Kimis nackdel...[:-118]
Kul att se att det var lönade att sätta på regndäck på sista varvet vilket Heidfeld bevisade.
#197 - 7 september 2008 15:26
Det är bara att gratta Hamilton till segern. Bra kört av Massa som inte ville riskera 8 poäng. Men det utreds om Hamilton eller Kimi har gjort något fel så vi får vänta och se vad som händer. Nästa race är nästa vecka på Monza, Ferrari land:D:D:D:D
#198 - 7 september 2008 16:43
Det är bara att gratta Massa till segern i Belgien.:D:D:D:D
#199 - 7 september 2008 16:50
Jag ska kanske förklara, det är så att Hamilton bestraffas med 25 sekunders tillägg så Massa vinner och Nick blir tvåa och Hamilton trea.Skönt att FIA vågade ta beslutet att straffa Hamilton.:D:D:D
#200 - 7 september 2008 17:02
Schumi skrev:
Jag ska kanske förklara, det är så att Hamilton bestraffas med 25 sekunders tillägg så Massa vinner och Nick blir tvåa och Hamilton trea.Skönt att FIA vågade ta beslutet att straffa Hamilton.:D:D:D

Helt klart är det så att Ferarri styr och ställer i hela F1-cirkusen. När Ferarriförarna gör något fel blir det böter, det jag skrev innan stämmer
Det visar hur stor makt Ferrari och Schumacher har, hade det varit McLaren så hade det med all sannolikhet blivit tidsbestraffning [:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]

100000 Euro är ingenting och antagligen så betalar Ferrari dem för honom.

Hamilton was penalised after stewards decided he had gained an advantage by cutting the final chicane in his late-race battle with Ferrari’s Kimi Raikkonen.
Hur fånigt som helst eftersom han aldrig fick någon fördel av den manövern, tvärt om så bromsade han för att inte komma före Kimi.
#201 - 7 september 2008 18:52
Ja, Hamilton borde inte ha fått nå´t straff, eftersom han släppte förbi Kimi igen, precis som han skulle. Att han se´n tog tillbaka platsen igen var inte nå´t regelvidrigt vad jag kunde se, Kimis nerver pallade inte för att hålla Hamilton bakom sig, och samtidigt hålla bilen på banan i vätan, på slicks. Lite löjligt det här faktiskt.
#202 - 7 september 2008 19:13
McLaren har överklagat, besked om en till två veckor. Tycker själv att det är tufft dömt . Men jag hoppas Massa vinner VM med mer än 8 poäng så är problemet löst.:D:D:D:D
#203 - 7 september 2008 19:17
Föresten Guy så fick Hamilton ett likadant straff som Massa förra året på 10000 Euro för samma typ av ut fart från depån.
Guest
#204 - 7 september 2008 19:18
Var kimi på gräset igen och körde hehe
#205 - 7 september 2008 19:37
Lutt skrev:
Var kimi på gräset igen och körde hehe

Ja, monterar man gräsklipparknivar under hans bil får man världens dyraste gräsklippare :p

Hur som helst, F1 är fortfarande roligast när det regnar, för att Ferrari och McLaren inte är så överlägsna då, eftersom de också måste dra ner på farten då. Börjar nästan tycka att GP2, som körs paralellt med F1, är roligare. Bruno Senna (släkt med Ayrton) är visst på gång till F1, men frågan är om det är ett uppköp eller ett nerköp, förmodligen får han gå från ett stall i GP2 där han är en av de i toppen, till ett F1-stall som är längre ner på skalan. Man får nästan känslan av att de snabbaste GP2-bilarna skulle ge de långsammare F1-bilarna en match.
#206 - 8 september 2008 07:20
Håller med Micke att GP2 loppen är roligare då bilarna är mer jämna. Hamiltons straff var litet tvivelaktigt då han ändå släppte förbi Kimi efter att han genat. Det blir allt svårare att tro på en Finsk världsmästare denna säsong men mycket kan ännu hända, det återstår trots allt fem lopp ännu.
Bilagor:
#207 - 8 september 2008 16:55
Om jag har fattat detta angående Hamiltons straff, så är det så att Hamilton måste backa till samma tidsavstånd som innan och det gör han inte. Sen får vi se om McLarens protest går igenom och FIA ändrar sig.
#208 - 12 september 2008 16:41
Nu är det klart! Kimi har skrivit nytt kontrakt t.o.m 2010 med Ferarri. Så nu är både Massa och Kimi klara. Sen kommer FIA behandla McLarens överklagan om Hamilton den 22/9 i Paris. Sen får vi se hur helgen utvecklar sg till racet på Monza på söndag. Hoppas Massa vinner:D:D:D:D:D
#209 - 13 september 2008 16:18
Vad säger man om kvalet, Vettel startar i pole Hekki tvåa Webbeer trea Massa sexa Kimi 14 Hamilton 15, fy vad det regnade. Skall bli roligt i morgon hoppas Massa vinner :D:D:D:D
Guest
#210 - 13 september 2008 16:56
Jag är inget big fan av F1, men fastnade riktigt för det idag och gläds verkligen åt att Kimi och Hamilton hamnade där nere:D
#211 - 13 september 2008 17:08
Ja, som sagt, F1 är som mest intressant när det regnar :p
#212 - 14 september 2008 04:52
Blev ett konstigt kval igår med allt regnande. Kan undra hur L Hamilton känner sig efter det katasrofala felbeslutet med däcksval i Q2. Nu får han ju i alla fall starta tillsammans med Kimi. Det blir till att jaga.
Jag får kolla resultatet när jag kommer hem eftersom jag åker till Köpenhamn och SKS´s utställning och auktion. Blir eventuellt någora kul fiskar med hem.
#213 - 14 september 2008 13:31
Hade det inte regnat under kvalet hade Vettel förmodligen inte fått starta så långt fram, och förmodligen inte haft nå´n större schans, men loppet klarade han ju utmärkt :)
#214 - 14 september 2008 13:53
Vad säger man, kanon race av Vettel . Skall bli roligt att se vad som händer med Hamilton om han får ett straff igen för hans grissiga kör still. Men mästerskapet lever 1 poäng mellan Hamilton och Massa. Förästen kom Heikki två och Kubica trea.
Guest
#215 - 14 september 2008 13:58
Schumi skrev:
Skall bli roligt att se vad som händer med Hamilton om han får ett straff igen för hans grissiga kör still.

Hoppas det! Rent regelvidrigt körde han i dag.
#216 - 14 september 2008 16:49
Schumi skrev:
Vad säger man, kanon race av Vettel . Skall bli roligt att se vad som händer med Hamilton om han får ett straff igen för hans grissiga kör still. Men mästerskapet lever 1 poäng mellan Hamilton och Massa. Förästen kom Heikki två och Kubica trea.

Tror nog att det är bäst att förbjuda alla andra bilmärken än Ferarri och stäng av L Hamilton på livstid. [:(!]
#217 - 14 september 2008 16:55
Och för en vars TV gick sönder en timme innan lopp får ni gärna utveckla vad som hänt. Ska dock försöka ladda ner racet så jag kan se det.
#218 - 23 september 2008 19:00
Då var det klart, FIA gick inte med på Hamilton och McLaerens överklagan med förklaringen" FIA hänvisar till paragraf 5 i artikel 152 i de internationella sportreglerna där det bland annat står att "drive through-straff" inte kan överklagas." Så spänningen fortsätter nu på Söndag.
#219 - 26 september 2008 17:17
Ser fram emot den tuffa fighten mellan Lewis och Massa. Kan bli extra intressant nu på söndag när de för första gången någonsin kör en elljustävling. Extra jobbigt kan det bli om det hotande ovädret drar in.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motorsport/article3403223.ab
#220 - 26 september 2008 17:34
Ikväll ska jag se förra loppet då jag fått hem ny tv och har förra loppet inspelat. Sen ser jag fram emot att se kommande. Får ju bara hoppas att dom inte ställer in det.
#221 - 27 september 2008 06:47
Då var det dax för Singapores Gp .Tänk på att kvalet går kl 15.55 idag. Hoppas Massa och Ferrari kan slå Hamilton.:D:D:D:D
#222 - 27 september 2008 15:23
Snyggt kval av Massa och Ferrari som startar i pole:D:D:D:DHamilton två Kimi trea.Hoppas Massa kan vinna sitt tredje stadslopp.:D:D:D:D
Bilagor:
Guest
#223 - 27 september 2008 16:01
Jasså kom Kimi 3:a....såg bara första på TV6.

Det är rätt intressant det där med Kimi han slår alltid bästa varvtid men han vinner aldrig:D
#224 - 27 september 2008 16:08
Kimi har varit riktigt ojämn i år. Men räkna inte bort honom än för att när det var två race kvar förra året var han 17 poäng efter och vi vet hur det gick men det blir tuffare i år pga Massa är 1 poäng efter så där får Kimi ingen hjälp. :D
Guest
#225 - 27 september 2008 16:24
Schumi skrev:
Kimi har varit riktigt ojämn i år. Men räkna inte bort honom än för att när det var två race kvar förra året var han 17 poäng efter och vi vet hur det gick men det blir tuffare i år pga Massa är 1 poäng efter så där får Kimi ingen hjälp. :D

Ja måste också säga att det är en rätt rolig sport men dock är den väldigt egotrippad:D
#226 - 27 september 2008 17:04
Lutt skrev:
Ja måste också säga att det är en rätt rolig sport men dock är den väldigt egotrippad:D

Håller helt med dig .Störst ego har finnarna specielt Kimi för när dom frågade om han skulle hjälpa Massa sa han nej. det är synd att detta inte var året innan Kimi vunnit för den hjälp Kimi fick av Massa i Brasilien förra året var guld värt för Kimi.
#227 - 27 september 2008 17:32
Schumi skrev:
Håller helt med dig .Störst ego har finnarna specielt Kimi för när dom frågade om han skulle hjälpa Massa sa han nej. det är synd att detta inte var året innan Kimi vunnit för den hjälp Kimi fick av Massa i Brasilien förra året var guld värt för Kimi.

Skulle han säga det i det här skedet med fyra lopp kvar skulle jag vara bekymrad, vad vore det för idrottsman?

När han blir helt avskuren från VM-titeln är jag säker på att han hjälper sin teamkamrat om denna slåss om segern, men det blir nog inte aktuellt.

Som sagt, tidigt att börja dra slutsatser ännu, speciellt i morgon tror jag det kan bli rena cirkusen på den banan. Hoppas Kimi får till det!

Mvh Jari
#228 - 28 september 2008 14:08
Vilken disaster för Ferrari, som sagt "cirkus" blev det men det var roligt att Fernando Alonso vann.

Mvh Jari
Bilagor:
Guest
#229 - 28 september 2008 14:17
jarinen skrev:
Vilken disaster för Ferrari, som sagt "cirkus" blev det men det var roligt att Fernando Alonso vann.

Mvh Jari

Jasså han vann! ;)
(stängde visst av teven med fyra varv kvar av loppet...)
#230 - 28 september 2008 14:24
Ett stort grattis till Fernando Alonso för ett väl genomfört lopp.
Skulle tro att det är många i Ferarristallet som får söka nya jobb i morgon :D
Kimi, som är den bäst betalda föraren sitter inte heller han säker.
Nu leder i varje fall rätt stall fMärkes-VM :D
#231 - 28 september 2008 14:26
Volvo:p?
#232 - 28 september 2008 14:44
Fan:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
#233 - 28 september 2008 14:45
Grattis Alonso. Grattis Rosberg.
Guest
#234 - 28 september 2008 16:48
Tss....det hade mer varit en skräll om Kimi tog sig i mål;)
#235 - 29 september 2008 05:48
Schumi skrev:

Undrar vad skillnaden var då och igår? Båda gångerna kör Massa ut framför en annan förare Ena gången böter och andra gången stop-and-go penaltie. :confused:
#236 - 30 september 2008 07:15
#237 - 6 oktober 2008 16:45
BMW Sauber har nu gjort klart med Robert Kubica och Nick Heidfeld för 2009. Till helgen körs Japans Grand Prix.
#238 - 7 oktober 2008 16:08
#239 - 7 oktober 2008 16:37
Guy Palm skrev:

Jag får tyvärr inte upp länken :(
#240 - 7 oktober 2008 17:13
Inte jag heller, prövar en annan
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=356158
#241 - 7 oktober 2008 18:10
Länken fungerade. Det kan ju bara bli bättre med spaden. Med lamporna har det ju inte alls fungerat bra. om man ska uttrycka sig milt.
#242 - 8 oktober 2008 07:19
Det blir nog inte så mycket F1 tittande nästa säsong.
Viasat flyttar F1 från TV6 till Viasat Motor (ersätter Viasat-sport) som man bara får om man köper deras program paket.
Det är klart man kommer fortfarande kunna se tidskvalet på 6:an.

För inte är F1 så viktigt för mig att jag skaffar Viasats programpaket för att titta på en kanal 2h varannan vecka.

Tydligen är det vi tittare som vill ha dedikerade kanaler så som Viasat Motor, Viasat Fotboll osv.
Guest
#243 - 8 oktober 2008 11:24
Känner mig lyckligt lottad av att bo i Skåne då som tar in DK kanaler.
(marksända kanaler med)
#244 - 8 oktober 2008 15:00
Sen kan man ladda ner dom engelska sändningarna, man får mycket mer info därifrån.
#245 - 11 oktober 2008 06:24
Hamilton 1 Kimi 2 Heikki 3 Alonso 4 Massa 5 i kvalet till Japans GP. Hoppas Massa får en bra start och kan ta Aloso och Heikki innan första kurvan.
#246 - 12 oktober 2008 06:19
Grattis Alonso till segern Kubica 2 kimi 3 Massa 8 Hamilton12.Det var ett intressant race och Massa och Hamilton klantade sig och VM lever så vi får se vad som händer i Kina nästa vecka. Guy nu leder rätt stall konstruktions VM:D:D:D
#247 - 12 oktober 2008 06:49
Det är bara tillfälligt och Massa är under granskning för andra gången under loppet så han får eventuellt ingen poäng.
Ett stort grattis till F Alonso som åter visar vilken stor förare han är.
#248 - 12 oktober 2008 06:54
Guy Palm skrev:
Det är bara tillfälligt och Massa är under granskning för andra gången under loppet så han får eventuellt ingen poäng.

Ett stort grattis till F Alonso som åter visar vilken stor förare han är.

Men det var inte Massas fel utanTorro Rosson om jag förstod rätt.
#249 - 12 oktober 2008 08:09
Sorry Guy men det blev Bourdais inte Massa som fick 25 secunders tillägg så Massa blir 7 istället så nu är skillnaden 5 poäng i förar mästerskapet .
#250 - 15 oktober 2008 16:09
Viasat och TV6 har backat och sänder dom 2 sista racen som vanligt. Nästa är Kina på söndag.:D:D:D:D
#251 - 15 oktober 2008 16:19
Schumi skrev:
Viasat och TV6 har backat och sänder dom 2 sista racen som vanligt. Nästa är Kina på söndag.:D:D:D:D

Tänkte väl att de inte skulle komma undan med den dumma (och giriga) idén att flytta över de sista racen under pågående säsong till en ny kanal, som de flesta nog inte hunnit skaffa än :p

Viasat Sport Fotboll är visst också på gång, så vad ska de visa på Viasat Sport 1-3 i fortsättningen? Blir väl bara Bullriding kvar :rolleyes: Och hur fasen kan de visa så´nt överhuvudtaget? Kallar det mer för djurplågeri än sport, snart börjar de väl visa tjurfäktning, tjurrusning, tuppfäktning, hundkamper och kampfiskkamper också.
#252 - 15 oktober 2008 16:40
Viasat sport 1-3 ersätts av de nya skriver de i reklambladet jag fick precis. Kliar i fingrarna att teckna upp mig på dom, måste ju se toppmatcherna i champions league!
#253 - 15 oktober 2008 16:47
Hörde med Boxer att dom ska ta in viasat sport till årsskiftet.
Frågan är om man inte ska byta ändå.
Frugan tyckte jag var knepig som ville byta till annan leverantör bara för F1 skull. Hon fattar inte vad det gäller.
#254 - 15 oktober 2008 16:51
doctor skrev:
Viasat sport 1-3 ersätts av de nya skriver de i reklambladet jag fick precis. Kliar i fingrarna att teckna upp mig på dom, måste ju se toppmatcherna i champions league!

Men om de tar bort Viasat Sport 1-3, och ersätter dem med de andra, så borde man väl få dem automatiskt, om man redan har 1-3?
#255 - 15 oktober 2008 16:51
Tenkare tar inte du DR2 eller RTL .
#256 - 15 oktober 2008 19:43
Micke_A skrev:
Men om de tar bort Viasat Sport 1-3, och ersätter dem med de andra, så borde man väl få dem automatiskt, om man redan har 1-3?

Enligt reklamen jag fått från Tele2 och Viasat så kommer den som redan har 1-3 få de nya kanalerna och betalar samma pris fram till den 1 januari eller tills nuvarande bindningstid går ut. Har man bara Viasat sport 3 ska man få den bytt mot viasat motor oxå tydligen.
#257 - 15 oktober 2008 19:50
doctor skrev:
Enligt reklamen jag fått från Tele2 och Viasat så kommer den som redan har 1-3 få de nya kanalerna och betalar samma pris fram till den 1 januari eller tills nuvarande bindningstid går ut. Har man bara Viasat sport 3 ska man få den bytt mot viasat motor oxå tydligen.

Jag beställde Viasat Sport, och tydligen fick man både 1-3 vare sig man ville eller inte, de ingick visst i samma paket, jag vet inte om jag har nå´n bindningstid på dem. Har man Viasat Sport 3 får man Viasat Sport Motor istället alltså? Vad får man istället för Viasat Sport 1 och 2?
#258 - 16 oktober 2008 05:47
Micke_A skrev:
Jag beställde Viasat Sport, och tydligen fick man både 1-3 vare sig man ville eller inte, de ingick visst i samma paket, jag vet inte om jag har nå´n bindningstid på dem. Har man Viasat Sport 3 får man Viasat Sport Motor istället alltså? Vad får man istället för Viasat Sport 1 och 2?

Det är bara att kontakta din opperatör så får du reda på allt.
#259 - 18 oktober 2008 07:39
Hamilton startar i pole i Kina i morgon Kimi 2 Massa 3. Hoppas Massa kan vinna med Kimi på 2 plats.:D:D:D:D
#260 - 18 oktober 2008 10:22
Micke_A skrev:

Hela paketet med 1-3 byts mot det nya som kommit nu.
#261 - 18 oktober 2008 11:51
doctor skrev:
Hela paketet med 1-3 byts mot det nya som kommit nu.

Japp, upptäckte det igår kväll :) Viasat Sport på platsen där Viasat Sport 1 lång, Viasat Fotboll på Viasat Sport 2, och Viasat Motor på Viasat Sport 3. Ganska logiskt när man tänker efter att dela upp dem så, och inget jag stör mig på, eftersom jag redan hade Viasat Sport 1-3, och bara fick dem utbytta.
#262 - 19 oktober 2008 10:02
Grattis Hamilton till segern Massa tvåa efter teamorder Kimi trea. Så nu leder Hamilton med 7 poäng över Massa med endast BrasiliensGP kvar.:D
#263 - 19 oktober 2008 10:19
Förbud mot teamorder måste vara den mest korkade regeln inom all sport. Kul att kampen lever.
Guest
#264 - 19 oktober 2008 14:33
Ja fatta hur kul det är när allt är uppgjort.

Riktigt fint kört av Hamilton.
#265 - 1 november 2008 17:21
MASSA tog pole i Brasiliens Gp Trulli tvåa Kimi trea Hamilton fyra. Hoppas Massa vinner och Hamilton som bäst sexa.:D:D:D:D:D:D
#266 - 1 november 2008 18:31
Hoppas kan du alltid :p
Bilagor:
#267 - 1 november 2008 20:12
Själv är jag mest impad av Toyota och Trulli :)
#268 - 1 november 2008 21:57
Intressant tråd.. lite snopen blev jag att hitta en sådan tråd här
Jag har mekat till grabben några år

www.mrkarting.se

och var så trött på allt skit som händer i motorsporter att det bidrog till jag tog upp akvaristiken för att rensa hjärnan lite från protester, konstiga regler, skumma tolkningar av reglement, ja t.o.m övergrepp både fysiskt och i rättsak.
Ser att det är likadant i F1
#269 - 2 november 2008 06:03
E de nån som vet om man kan beställa hem endast viasat motor och en box ?Eller man kan ha fler viasat sportkanaler eller man måste ha ett basutbud oxå och betala en jäkla massa för det ?
Funderar allvarligt på att köpa ett viasatpaket till nästa säsong om det är vad som krävs för att se F1 och Moto GP.
Sen kan man ju se champ league oxå ;)
Dock blir det dyrt som sablar eftersom man redan har hela kittet som canalplus erbjuder. :(
#270 - 2 november 2008 11:10
drd skrev:
E de nån som vet om man kan beställa hem endast viasat motor och en box ?Eller man kan ha fler viasat sportkanaler eller man måste ha ett basutbud oxå och betala en jäkla massa för det ?

Funderar allvarligt på att köpa ett viasatpaket till nästa säsong om det är vad som krävs för att se F1 och Moto GP.

Sen kan man ju se champ league oxå ;)

Dock blir det dyrt som sablar eftersom man redan har hela kittet som canalplus erbjuder. :(

När jag beställde Viasat Sport i våras så ingick 1, 2, och 3, för 59:- i månaden, verkade inte som att de gick att beställa separat. Hur det är nu, med Viasat Motor, vet jag inte, fick 2 och 3 utbytta mot Viasat Fotboll och Viasat Motor.
#271 - 2 november 2008 11:29
Kommer beställa viasat snart, Dom har ju erbjudande med inspelningsbar box. Jag inte riktigt nöjd med boxer, skittråkigt när bilden fryser och låser sig ibland. Och så går min bindningstid ut den 31/12 i år på boxer. Dom försökte med att Boxer ska ha viasat sport i sitt utbud nästa år men ingen kunde svara på när det blir aktuellt.
#272 - 2 november 2008 12:49
Jäkla trist att det inte finns nåt supersystem där man skulle kunna beställa enstaka matcher eller motorsportevenemang från viasat direkt hem till min hd box från canal+ :(
#273 - 2 november 2008 18:50
Grattis Hamilton :) Snacka om dramatik, Glock höll inte undan för Vettel och Hamilton.
#274 - 2 november 2008 19:12
Jäkligt synd att inte årets mest dramatiska F1 lopp fick avslutas med att glock kunde vara före hamilton i mål :(
Satt ju på nålar hela loppet men mest på sista biten och när det kom mer regn på slutet kunde ju vad som hända och det höll det på att göra oxå ju ;)

Grattis till Massa för ett superbt genomfört lopp.
#275 - 2 november 2008 19:26
Ja, Massa var ju världsmästare i några sekunder efter målgång. Rätt surt att förlora så, det hade nog känts lättare om det inte varit så små marginaler.
Guest
#276 - 2 november 2008 21:04
Och för första gången satt jag o hejjade på Vettel...Och så plumpar Glock sig...Grrrr!!
Guest
#277 - 2 november 2008 22:10
De sista varven var rent sagt dramatiska.....Men Glock var väl en av dom satsade på att inte åka in i depån eller var det Vettel?

Aja men grattis till Hamilton, det var han värd.

Är det sant att de skall ändra på reglerna om motorna? Hörde nåt om standardmotorer.
#278 - 2 november 2008 22:16
Lutt skrev:
Är det sant att de skall ändra på reglerna om motorna? Hörde nåt om standardmotorer.

Ja, de har pratat om det, men i undersökningar och så har de tydligen fått rätt rejäl kritik för det förslaget.
#279 - 3 november 2008 17:51
Det ända jag säger är F-N.
Massa dominerade racet och var helt klart värd att vinna mästerskapet men han får ta nya tag till Mars 2009.När det gäller standard motorer så kommer Ferrari plus andra stall hoppa av F1 om det blir så.
#280 - 3 november 2008 17:59
Schumi skrev:
Det ända jag säger är F-N.

Massa dominerade racet och var helt klart värd att vinna mästerskapet men han får ta nya tag till Mars 2009.När det gäller standard motorer så kommer Ferrari plus andra stall hoppa av F1 om det blir så.

Om du resonerar så skulle ju L Hamilton vunnit efter sin dominans i Kina. Det gäller att ta flest poäng över hela säsongen och i år var det Hamiltons tur med en poäng mer än Massa. Förra året förlorade han med en poäng så det var kanske hans tur i år. Massa sabbade sina chanser i Ungerns GP, men jag tyckte faktiskt lite synd om honom igår. 26 - 29 Mars 2009 är det dags igen.
http://www.formula1.com/races/calendar_preview.html
#281 - 3 november 2008 18:28
Vad innebär det med standardmotorer? Att alla kör med samma motor? Vore nog fördelaktigt för jämnheten i så fall, ingen får nå´n orättvis fördel av att ha mer pengar att utveckla motorer för.

Se´n så är det nog inte bara bilarnas kvalitet som avgör, F1 är nog en rätt tuff och svårkörd klass om man jämför med många andra, så det krävs mycket av förarna, och alla är nog inte lika vältränade. T.o.m inom ett och samma stall brukar det ju vara skillnader, den ena i ett stall kanske har svårare att hitta en inställning som passar honom, och han kanske heller inte är lika vältränad som sin stallkamrat. Skulle vara kul att se hur Massa eller Hamilton skulle klara sig i en Force India t.ex.
#282 - 3 november 2008 19:26
Anledningen att Ferrari är negativa till standard motorer är att dom tillverkar egna motorer och inte vill ha en eller max två tillverkere som i Indy car.
#283 - 3 november 2008 21:35
Schumi skrev:
Anledningen att Ferrari är negativa till standard motorer är att dom tillverkar egna motorer och inte vill ha en eller max två tillverkere som i Indy car.

Ja, men om jag fattat rätt så är det betydligt jämnare i Cart-serien än i F1, och det är väl just därför? Det finns bara några olika motorer och chassin, och budgeten är begränsad för alla stallen, så förutsättningarna är lika för alla.

Och redan nu kör ju några olika stall med samma motorer, Ferrari är t.ex inte det enda stallet som kör med Ferrarimotor, men om de är exakt likadana vet jag inte.
#284 - 22 november 2008 07:19
NU är det bara 124 dagar kvar till första racet som går i Melbourne. :D:D:D
Guest
#285 - 22 november 2008 13:50
Schumi skrev:
NU är det bara 124 dagar kvar till första racet som går i Melbourne. :D:D:D

Älskar din inställning!
124 dagar går ju fort...(hoppas jag) ;)
#286 - 22 november 2008 15:34
Micke_A skrev:
Ja, men om jag fattat rätt så är det betydligt jämnare i Cart-serien än i F1, och det är väl just därför? Det finns bara några olika motorer och chassin, och budgeten är begränsad för alla stallen, så förutsättningarna är lika för alla.

Och redan nu kör ju några olika stall med samma motorer, Ferrari är t.ex inte det enda stallet som kör med Ferrarimotor, men om de är exakt likadana vet jag inte.

Den främsta anledningen till förslaget om standardmotorer (som jag inte tycker är bra) är ett led i flera förslag som skall sänka kostnaderna för stallen. Vari kommer motortillverkarnas intresse i F1 ligga om utrymmet för utveckling inte längre finns? F1 är motorsportens främsta och teknikstinna gren. Sporten handlar till stor del om utveckling, börjar man att i för stor utsträckning att begränsa möjligheterna för teamen och tillverkarna att utveckla sin produkt och visa upp sin förmåga så dödar man också intresset och drivkraften bakom sporten. Motortillverkarna är redan idag mycket hårt styrda vad gäller utveckling och det handlar om mycket små "förändringar" i motorerna som tillåts, de har vädigt tydliga ramar att hålla sig inom, jag har svårt att se att en standardmotor skulle göra F1 som helhet någon nytta samt att det skulle göra mästerskapstiteln för tillverkarna mycket mer öppen än den är idag. Som du redan nämnt så är det iaf redan så idag att det är få tillverkare av motorer i F1 i förhållande till team och man kan inte dra några slutsatser om mästerskapspoäng i relation till motortillverkare egentligen om man ser till helheten. F1 handlar om att få till hela "paketet" och en starkare motor behöver exempelvis inte nödvändigtvis vara bättre...

F1 har under 2007 och 2008 varit en relativt jämn historia, flera team har varit med och slagits i toppen samt därtill har ex STR Ferrari, Reanult (som exempel) varit med i täten i flertalet tävlingar under 2008 även om de saknat det sista för att hänga med över en hel säsong. STR Ferrari är för övrigt ett "nytt team" med mycket begränsade ekonomiska resurser vilket indikerar att det inte finns en direkt koppling mellan ekonomi och resultat. Toyota som är en av de allra pengastinnaste teamen uppvisar ex inte heller några lysande resultat trots sin feta budget vilket talar för samma sak.

Låt stallens och tillverkarnas utvecklingspotential och intresse leva kvar, det gynnar sporten och i slutändan även bilindustrin då F1 ligger i täten vad beträffar utveckling, se bara till det nya KERS (bromsåtervinningssytem) som införs till 2009, det kommer i förlängningen antagligen att finnas på våra vanliga bilar....
Guest
#287 - 22 november 2008 21:45
Go Bmw merc o ferrari!
#288 - 22 november 2008 23:05
#289 - 30 november 2008 13:33
Nu närmar sig det första racet för 2009 start i Melbourne med storm steg endast 116 dagar kvar till start. Längtar:D:D:D:D:D
#290 - 2 december 2008 08:56
Då är vi två som längtar....

Skaffade en parabol och Viasatabonemang inför denna säsong för att få tillgång till viasat MOTOR :) Kvinnan i huset tyckte väl inte det var motiverat och välinvesterade pengar, ha ha ;)
#291 - 17 december 2008 09:42
Självklart vill inte Ferrari ha standard motorer!! Detta är en prylsport där bäst grejer vinner. Och bäst grejer har man om man har mest pengar. Så Ferarrai vill ju inte ha samma skitmotorer som "patraskstallen"!! Ferarri har mest pengar och bäst grejer......tävlingsregler gäller tydligen inte alltid Ferarri då de kommer undan allt för lätt när de bryter mot dem............ därför är det så skönt när Ferarri inte hamnar på pallen!!
#292 - 18 december 2008 17:33
Snart dax för 2009 Års första race. Start i melbourne om 98 dagar:d:d:d:d
#293 - 18 december 2008 17:35
TheRoblin skrev:
Självklart vill inte Ferrari ha standard motorer!! Detta är en prylsport där bäst grejer vinner. Och bäst grejer har man om man har mest pengar. Så Ferarrai vill ju inte ha samma skitmotorer som "patraskstallen"!! Ferarri har mest pengar och bäst grejer......tävlingsregler gäller tydligen inte alltid Ferarri då de kommer undan allt för lätt när de bryter mot dem............ därför är det så skönt när Ferarri inte hamnar på pallen!!

Det är Toyota som har och lägger mest pengar på F1.
#294 - 18 december 2008 20:18
Schumi jag hoppas du har viasat motor för jag kommer och hälsar på lagom när det är dags för melbourne ;) ;) :D
#295 - 18 december 2008 20:32
drd skrev:
Schumi jag hoppas du har viasat motor för jag kommer och hälsar på lagom när det är dags för melbourne ;) ;) :D

Du är vällkommen men du måste lära dig tyska för jag har ej viasat motor men jag har RTL:D:D:D:D
#296 - 18 december 2008 20:43
na....achtung mein froinde eller nåt sånt :D

Nån mer skåning i omnejden som har viasat motor ? Och kanske fotboll för den delen oxå ? :D
#297 - 18 december 2008 21:31
drd skrev:
na....achtung mein froinde eller nåt sånt :D

Nån mer skåning i omnejden som har viasat motor ? Och kanske fotboll för den delen oxå ? :D

Kanalerna har jag, men skåning är jag inte ;)

För övrigt kan ju nämnas att Honda har hoppat av F1.
#298 - 21 december 2008 08:44
För jäkligt är det att biltillverkare hoppar av. Men det är ju mycket pengar som ska in i ett team om det ska hänga med. Nu har väl inte honda gjort det men det kostar nog att hålla ett stall.
Nu är det ju bara två biltillverkare kvar i wrc när subaru nu hoppat av. Undrar om inte wrc drar sin sista suck denna säsongen som kommer. F1 kommer aldrig få dom problemen som wrc har.F1 lever på sitt ryckte och det glammiga ytre. Wrc med sina dyra och avanserade bilar, oräkniliga tävlingar och tv sändningar som är allt annat än att hurra för kommer gå mot sin egna död. Jag vet inte vad som hände med sattsningen från peugot? Reglerna skulle ändras och det såg ut som en del biltillverkare var intreserade. Dom skulle gå ifrån den sortens 4wd som dom har idag till gammal hederlig som ligger i hela tiden och driver lika på alla hjul. Motorn skulle begränsas till en 2 liters sugmotor tror jag.
Men kanske irc serien tar vid där wrc slutar och vi motor tokiga får se på rally på den höga nivån i fortsättningen också.
#299 - 6 januari 2009 14:15
79 DAGAR KVAR TILL FÖRSTA LOPPET.:d:d:d
#300 - 15 januari 2009 21:30
OCH YES!!!! Tydligen kan jag beställa Viasat motor på comhem. :D :D :D :D :D
#301 - 16 januari 2009 07:26
Fan så trevligt Tenkare, då verkar det som att du får bli min F1 och MotoGp buddy till vår/sommar o hösten då ju :D :D
#302 - 17 januari 2009 09:02
Det kan vi nog ordna
#303 - 17 januari 2009 09:05
Då får ni se den här skönheten
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/1/8847.html
#304 - 17 januari 2009 11:42
Det är bara 68 dagar kvar till start på årets första race.:d:d:d Funderar på att fixa via motor till starten. Guy det var en gräslig bil:D:D:D:D
#305 - 17 januari 2009 12:29
Okey, här får du en annan. Bättre ?:d
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/1/8824.html
#306 - 17 januari 2009 15:10
Guy Palm skrev:
Okey, här får du en annan. Bättre ?:d

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/1/8824.html

Ja helt klart snyggast.:D:D
#307 - 8 mars 2009 11:05
Det är bara 18 dagar [:-58][:-58]till starten i Australien.:d:d:d Det blev Ross Brawn som tar över Honda så nytt namn är BRAWN GP.
#308 - 27 mars 2009 17:11
OJ OJ OJ Nu är det nära.:d:d:d:d:d:d:d:d
#309 - 27 mars 2009 17:31
Jag tyckte att KERS verkade intressant, tills jag hörde att en del stall (de med minst budget förmodligen) inte kommer att börja säsongen med det. Vad är då vitsen? Då kommer det ju att bli som vanligt, med den skillnaden att de mindre bemedlade stallen kommer att bli ännu mer frånåkta än innan. Vad är det för fel på att vänta med att införa systemet tills alla stallen har möjlighet att använda det?
#310 - 27 mars 2009 17:37
Det endast Ferrari och Renault av dom stora stallen som kommer använda KERS.
#311 - 27 mars 2009 17:41
Schumi skrev:
Det endast Ferrari och Renault av dom stora stallen som kommer använda KERS.

Jaha, grattis Ferrari eller Renault till förar/fabrikssegern 2009 :p
#312 - 27 mars 2009 18:05
Hoppas på Massa:D:D:D:D:D:D:D:D
#313 - 27 mars 2009 18:27
Ja, nå´n i Ferrari eller Renault kommer det nog att bli, tack vare att alla inte använder KERS från början, trodde i min enfald att det systemet skulle göra det mer spännande och jämnt så att lite fler förare och stall kunde komma till tals :rolleyes: Men nu kommer de ju att bli ännu mer frånåkta.
#314 - 27 mars 2009 18:40
Resterande kommer att ansluta troligen innan sönd eller till nästa race. Hoppas Massa vinner.:D:D:D:D:D
#315 - 27 mars 2009 19:52
Nu så har man ju lyckats få farsan att beställa viasatsport kanalerna så nu har jag knappt en mil till lomma och titta, det som är mest spännande just nu är hur pigga dom är på söndagmorgon kl. 7.30 då jag dyker upp och knackar på hos dom :D :D :D

Fast dom går nog att muta me lite nya färska frallor.
#316 - 28 mars 2009 07:09
Det är bara till att imponeras av Ross Brawn som lyckas med att få Button och Berrichello etta och tvåa.Massa och KImi levererade inte startar 7 och 9 men man får hoppas Massa vinner racet imorron.:d:d:d
#317 - 28 mars 2009 07:14
Alla stall kör med KERS.
#318 - 28 mars 2009 07:40
Det verkar vara lite gnäll från flera stall mot bakpartierna på flera bilar.
Dom där spoilrarna som ser ut som platta skivor undertill där bak.
#319 - 28 mars 2009 07:45
Onekligen intressant startordning. Det är bra om serien blir jämnare och mer varierande än tidigare år. Synd att det inte blev särskilt blå-vitt i täten. Ser fram emot ett jämnt och spännande race på söndag.
#320 - 28 mars 2009 08:05
En rättelse när det gäller KERS så kör inte alla med KERS så bästa KERS bil är Massa.
#321 - 28 mars 2009 08:10
Hoppas att Kubica tar hem allt i år;):D
#322 - 28 mars 2009 08:13
Hoppas att Kubica tar hem allt i år;):D

Troligen inte det blir Massa som vinner :d:d:d
#323 - 28 mars 2009 08:15
Håller oxå på Massa som [SIZE=5]SKA[/SIZE] ta hem det i år !
#324 - 28 mars 2009 08:42
drd skrev:
Håller oxå på Massa som [SIZE=5]SKA[/SIZE] ta hem det i år !

Nej nej, jag har pengar satsade på Hamilton så han bör givetvis vinna :-)
#325 - 28 mars 2009 17:16
Visst, om Massa vinner efter lite fight, och då inte bara mot Hamilton, utan han har fått motstånd från lite fler förare och stall, då ska jag gärna gratulera honom, och alla som hejar på honom och Ferrari, men om det blir som det brukar vara, att ett eller två stall och förare är helt dominanta, då är det bara trååååkigt [:-14]

Men den här startuppställningen verkar ju lite lovande, det behövs att det rörs om lite i startgrytan för att F1 inte ska självdö. Ross Brawn, var det inte han som tog över Honda? En bedrift i så fall, med tanke på att Honda inte har varit bra.
#326 - 28 mars 2009 17:34
Startordningen ändrades litet då Toyotas insats i tidskvalet underkändes pga. böjlig bakvinge
#327 - 29 mars 2009 07:43
Det är bara till att grattulera Brawn GP och Button till segern och Barricello till andra platsen. Trulli till tredje platsen. Ferrari var riktigt dåliga. :mad::mad::mad::mad:
#328 - 29 mars 2009 08:00
Otroligt imponerande av Button och Brawn. Om deras form håller i sig har vi ännu en tråkig säsong att se fram emot fast detta var ju bara början på säsongen. Vettel och Kubica klantade verkligen till det, vilket i sin tur ledde till dubbelseger åt Brawn. Sen får man hoppas att det i fortsättningen ens blir litet blå-vitt på podiet. I dag var det inte ens dit åt.
#329 - 29 mars 2009 08:38
Tvivlar på att vi har sett den slutgiltiga startlistan, som vanligt finns det protester från de stora stallen mot bilarna från Brawn, Williams och Toyota. Konstigt nog så verkar de inte tåla att någon annan vinner [:(!]
#330 - 29 mars 2009 10:39
Schumi skrev:
Det är bara till att grattulera Brawn GP och Button till segern och Barricello till andra platsen. Trulli till tredje platsen. Ferrari var riktigt dåliga. :mad::mad::mad::mad:

Eftersom J Trulli körde om L Hamilton när säkerhetsbilen var inne mister han sin 3:e plats till L Hamilton. Även S Fettel blir bestraffad med böter och -10 placeringar i Malaysias GP. Inte för att han orsakade crashen med R Kubicia utan för att han vägrade köra sin sargade bil in till kanten när han blev tillsagd.
Ferrari får ta nya tag nästa vecka ;)
#331 - 29 mars 2009 15:11
ljung skrev:
Nej nej, jag har pengar satsade på Hamilton så han bör givetvis vinna :-)

Som du förstår helt kastade i sjön redan :d
#332 - 29 mars 2009 15:46
drd skrev:
Som du förstår helt kastade i sjön redan :d

Vadå ? Vad jag vet så blev han trea. :d
Vart tog Massa vägen :confused:, vet de på Ferrari inte att även däcken är viktiga ?:confused:
#333 - 29 mars 2009 15:51
Massa fick visst nå´n sorts tekniska problem, hans bil började gå väldigt långsamt, och han parkerade i garaget.

Hamilton gjorde visserligen en bra uppkörning, men även flera andra tog sig från botten och och högt upp, även stall som innan har varit rätt dåliga. Ett steg i rätt riktning :)
#334 - 2 april 2009 17:57
Hamilton har blivit diskad för att han har ljugit om Trullis omkörning vid gulflagg. Trulli är åter på tredje plats.
#335 - 2 april 2009 18:03
Guy Palm skrev:
Vadå ? Vad jag vet så blev han trea. :d

Vart tog Massa vägen :confused:, vet de på Ferrari inte att även däcken är viktiga ?:confused:

Vadå trea :d:d:d . Vet inte Hamilton att man inte skall ljuga:confused:,för då får man smisk på fingrarn:d:d:d ,nya tag på söndag:d:d:d:d
#336 - 2 april 2009 21:00
Då har man beställt viasat motor då. Missade första loppet. Har inte hänt på jag vet inte hur många år. Fast jag spelade in reprisen idag. :)
#337 - 3 april 2009 06:39
Jag tänker aldrig beställa ViasatMotor eftersom de tvingar mig att samtidigt tvingar mig att beställa två andra kanaler som jag inte vill ha. Som tur är finns det andra möjligheter att se Formula One live på datorn.
Kan nog bli ganska spännande på söndag eftersom loppet går så sent lokal tid och då brukar regnskurarna avlösa varandra.
#338 - 3 april 2009 11:50
[quote=Guy Palm;1278750] Som tur är finns det andra möjligheter att se Formula One live på datorn.
quote]
Hur då?
#339 - 3 april 2009 17:16
http://www.justin.tv/directory/sports
Denna fungerarade i varje fall under kvalet idag. Finns fler bara att kolla google - Live Formula One
#340 - 4 april 2009 10:55
Då fick BRAWN GP och Button pole Trulli 2 Clock 3 . Ferrari klantade sig så Massa startar 16 :mad::mad::mad:. Men allt kan hända i morron hoppas att Massa vinner :d:d:d:d
#341 - 4 april 2009 11:06
Lutar åt att det kan bli en riktigt intressant säsong. Ångrar faktiskt inte valet av att ha beställt viasat paketet. Har ju inspelningsbar box så jag kan spela in alla träningarna och se dom också. Mao slipper ta ut semesterdagar från jobb :D
#342 - 4 april 2009 22:27
Det var riktigt kul att se kvalet idag :) Särskilt imponerad är jag av Toyota, som ju inte alls har varit särskilt bra tidigare säsonger. Red Bull är också kul att se. Lite som vanligt är det, när sämre stall klättrar, så brukar de som varit bra bli sämre (Ferrari och McLaren i det här fallet), ungefär som att det är uppgjort att det bara är några få stall som ska vara bra samtidigt. Men det verkar vara en stor skillnad nu i år, och det är att betydligt fler stall verkar ha klättrat uppåt, kul t.ex att se att de tre första är från tre olika stall, även om Vettel ju får flytta ner 10 platser.

Det kan ju vara så att Ferrari och McLaren har halkat ner på grund av att de kände sig så överlägsna förra året att de var lite för slappa när det gällde att utveckla 2009 års bilar (ungefär som när ett bättre hockeylag underskattar motståndet, och får mer motstånd än de väntat sig), och kanske underskattade det nya reglementets effekt.
#344 - 5 april 2009 11:23
BRAWN GP och Button tog andra raka segern med Heidfeld som tvåa och Clock trea , men det delas bara ut halv poäng för racet avbröts efter 33 varv pga regn. Massa endast 9:mad::mad::mad::mad:
#345 - 15 april 2009 09:41
Button och Brawn behåller segrarna.
Bråket angående Brown, Toyota och Williams berömda diffusor är nu avslutat. De har inte brutit mot någon regel och får behålla sina poäng.
Bilagor:
#346 - 17 april 2009 17:12
Då är det dax för Kinas GP på Söndag. kvalet går Lördag kl7.55 på TV6. Hoppas Massa och Ferrari kan börja leverera :d:d:d men troligen inte:mad::mad::mad: innan F1 kommer till Europa.
#347 - 18 april 2009 05:24
Ferrari har beslutat att köra utan KERS denna helg.
#348 - 18 april 2009 07:13
Schumi skrev:
Ferrari har beslutat att köra utan KERS denna helg.

Och tyvärr ble dom inte snabbare för det [:(!]

8 och 13 på kvalet, kimi bäst.....illa detta schumi ju :mad:

1:a Fettel sen alonso,webber,barichello 4:a och button 5:a
#349 - 18 april 2009 07:49
drd skrev:
Och tyvärr ble dom inte snabbare för det [:(!]

Jag trodde att man skulle tappa tid utan KERS, varför inte erkänna att Ferrari inte har en färdig bil denna säsong.
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090417115007.shtml
#350 - 18 april 2009 08:54
Det var väl kanske så att dom funderade på att köra utan Kers för att få ner vikten på bilen lite och se hur det fungerade.
Dock så är kval inte race alltid så imorrn vet vi mer ;)
#351 - 18 april 2009 09:41
drd skrev:
Det var väl kanske så att dom funderade på att köra utan Kers för att få ner vikten på bilen lite och se hur det fungerade.

Dock så är kval inte race alltid så imorrn vet vi mer ;)

Det är för att KERS har stora problem med att hålla. Hade racet i Malasia startat om hade Kimi fått bryta pga KERS. Snyggt av Vettel att ta pole med bara ett varv i Q1 oct totallt 9. Massa och Ferrari måste snart börja lösa problemen men man kan hoppas på seger imorron;);):d:d
#352 - 19 april 2009 06:32
Racet kan bli mycket intressant för det har börjat regna. Hoppas Massa kan ta många poäng.:d
#353 - 19 april 2009 07:52
21 varv, sedan var det slutkört för Massa
#354 - 19 april 2009 08:01
Som Guy skriver så fick Massa bryta med motorfel men
vilken upp körnig från 14 till 3. Hoppas Vettel vinner .
#355 - 19 april 2009 09:02
Det är inte om utan när Vettel blir världsmästare. Det är bara att grattulera Vettel 1 Webber 2 Button 3.
#356 - 19 april 2009 09:05
Redbull,Redbull,Brown,Brown,McLaren, McLaren. Ferrari först på 12:e plats, kanske dags att lägga all kraft på den egna bilen i stället för att "tjafsa" med alla andra stall :confused:
#357 - 19 april 2009 09:09
:confused:
Guy Palm skrev:
Redbull,Redbull,Brown,Brown,McLaren, McLaren. Ferrari först på 12:e plats, kanske dags att lägga all kraft på den egna bilen i stället för att "tjafsa" med alla andra stall :confused:

:confused::confused::confused::confused:
#358 - 25 april 2009 07:22
Klockan 13,00 i dag på TV 6 sänds kvalet till Bahrain. Kommer att bli en annan typ av lopp utan regn.:D
#359 - 25 april 2009 14:55
Trulli Clock Vettel startar 1 2 3 Massa 8 .Hoppas Massa tar sig i mål och vinner:d:d:d
#360 - 26 april 2009 11:50
10 minuter till start. Hoppas Massa och Ferrari kan vinna idag.:d:d:d
Bilagor:
#361 - 26 april 2009 13:44
Det är bara till att gratta Button Vettel Trulli till 1 2 3 plats. Idioten blev 6 Massa Runt 15 plats efter på körning av idioten .Nästa tag i Spanien om 14 dagar
#362 - 26 april 2009 13:53
För er som undrar så är "Idioten" hans stallkamrat. K Reikonen. Tror inte att det var hans fel att Ferrari inte får Kers att fungera. Det är bara att konstatera att än så länge är det inte Ferraris säsong. De kanske får ordning på bilen :D
#363 - 26 april 2009 13:54
Sorry Massa blev 14 .[:(!][:(!][:(!][:(!]
#364 - 2 maj 2009 07:34
Då fick McLaren sitt straff för MelburnesGP. Det blev 3 races avstängning villkorligt. Straffet kommer att utdelas om dom bryter mot paragraf 151c fler gånger detta år.
#365 - 2 maj 2009 07:36
Guy Palm skrev:
För er som undrar så är "Idioten" hans stallkamrat. K Reikonen. Tror inte att det var hans fel att Ferrari inte får Kers att fungera. Det är bara att konstatera att än så länge är det inte Ferraris säsong. De kanske får ordning på bilen :D

Det var inte pga KERS utan Kimi kör på Massa.
#366 - 2 maj 2009 08:00
Schumi skrev:
Det var inte pga KERS utan Kimi kör på Massa.

Och enligt Massas Teamradio så fungerade inte KER i hans bil:)
Saxat från Ferraris hemsida. Komentar av F Massa
Throughout the race, my telemetry wasn’t working and so my engineers couldn’t help me with the management of the car. The KERS did not work perfectly either, especially at the start. A shame, as once again today, we lost an opportunity to score points. Now I expect to make a good step forward in performance terms in Barcelona. One thing’s for sure, we won’t give up because all of us want to get back up the order.”

Mer från hemsidan,
Chris Dyer: “Unfortunately, Felipe’s race was soon turned into a climb up the order after he made contact with Kimi, breaking the front wing and having to come in immediately. With so much fuel on board, the Brazilian’s pace was pretty good, but he then found himself in traffic and could not get all the potential out of the car.
#367 - 2 maj 2009 08:49
Guy Palm skrev:
Och enligt Massas Teamradio så fungerade inte KER i hans bil:)

Saxat från Ferraris hemsida. Komentar av F Massa

Mer från hemsidan,

Felipe Massa: “My race was decided at the start. I was sandwiched between Kimi and Rubens and the front wing got broken after making contact with my team-mate’s rear wheel. Så det är klart att om man blir påkörd då kan det kvitta om KERS fungerar eller ej.
#368 - 9 maj 2009 06:56
Då är det dax för kvalet till SpaniensGP. Hoppas Massa och Ferrari har fått fart på bilarna så dom kan börja plocka poäng.:D:D:D:D Kvalet sänds på TV6 kl 1355.
#369 - 9 maj 2009 10:11
Det ser bättre ut efter sista träningen än annars Massa 1 Kimi 2. Så man får hoppas Ferrari och Massa är tillbaka och kan ta pole i kvalet :d:d:d:d:d.
#370 - 9 maj 2009 15:30
Vad säger man Massa startar 4:D:D:D . Dom andra skiter vi i go Massa för seger imorgon .Föresten Button 1 Vettel 2 Berricello 3 Kimi16:D
#371 - 10 maj 2009 15:26
Vad f-n säger man förutom grattis BRAWN GP Button 1 Berrisello 2Webber 3 Massa 6 .Kimi bryter:d.McLaren Bryter med Hekki:D:D. Hamilton 9 :d:d¨denna gång utan fusk så McLaren bör satsa på race.:D:D.Vettel 4 som är den ny stjärnan i f1
#372 - 11 maj 2009 04:41
Schumi skrev:
Hamilton 9 :d:d¨denna gång utan fusk så McLaren bör satsa på race.:D

Och vad bör Ferarri satsa på :confused: Kanske lite utbildning av personalen i depån. En grundläggande kurs i bränslepåfyllning. :D:D Massa skall nog vara glad att loppet inte var ett varv längre.
#373 - 13 maj 2009 07:12
Ferarri vill tydligen inte vara med och "leka" om det sker på lika villkor- [:(!][:(!][:(!]
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article5130067.ab
#374 - 22 maj 2009 06:59
Då är det dax för MonacosGP nu på söndag. Hoppas Massa och Ferrari kan vinna:D:D. Föresten Guy så var det tank riggen det var fel på.
#375 - 24 maj 2009 08:08
Button Kimi Berricello Vettel Massa det är startordningen i MonacosGP idag. Hamilton startar sist efter en krach plus växellåde byte. Det ser ut som Button har detta som i en liten ask men jag hoppas Massa och Ferrari kan utmana om segern:d:d:d:d
#376 - 24 maj 2009 14:48
BrawnGP med Button 1 Berricello 2 Kimi 3 Massa 4. Det var ett fall framåt för Ferrari :D.Hoppas dom kan vinna i TurkietsGP om 14dagar.
#377 - 6 juni 2009 08:17
Då är det dax för TurkietsGP. Hoppas Ferrari och Massa kan vinna för 4 gången i Turkiet :d:d:d:d. Kvalet visas på tv6 med start kl 12.55.
#378 - 6 juni 2009 21:09
När börjar loppet på Viasat Motor?
#379 - 7 juni 2009 06:11
Loppet startar 14,00
#380 - 19 juni 2009 07:55
DÅ är det dax för SilverstonesGP. det sista på denna bana. Hoppas Ferrari och Massa kan rycka upp sig och ta årets första seger racet går på söndag. Det nya är att 8 stall med Ferrari och McLaren drar sig ur F1 till 2010 år och startar en ny serie. Tråkigt men sant.
#381 - 20 juni 2009 14:25
Vettel 1 Barricello 2 Webber 3 Kimi 9 Massa 11:mad::mad::mad: DEt ser illa ut för både Ferrari och McLaren inför racet på söndag. Men man kan alltid hoppas på Massa och Ferrari;);) men det lutar åt att Vettel eller Webber vinner imorgon.
Guest
#382 - 21 juni 2009 09:21
Någon som vet när racet börjar på tv6 idag?

Verkar bara vara jag som tycker det är kul att Vettel och Webber m.fl. underdogs äger denna säsongen:D
#383 - 21 juni 2009 09:29
Sammandrag 17,00, för att se loppet live krävs ViasatMotor
#384 - 21 juni 2009 09:33
Guy Palm skrev:
Sammandrag 17,00, för att se loppet live krävs ViasatMotor

Eller RTL:D
#385 - 21 juni 2009 09:39
Schumi skrev:
Eller RTL:D

Det går även bra att använda web :)
#386 - 21 juni 2009 10:02
Vilken adress Guy ?
#387 - 21 juni 2009 10:24
Lite olika, sök på streeming Formula One. Till slut brukar man hitta någon som talar engelska
#388 - 21 juni 2009 11:01
Lutt skrev:
Någon som vet när racet börjar på tv6 idag?

Verkar bara vara jag som tycker det är kul att Vettel och Webber m.fl. underdogs äger denna säsongen:D

Näpp, håller med :p Aldrig bra för en sport när bara några få är riktigt bra (t.ex Ferrari och McLaren). Men tyvärr verkar det ju även vara så med Brawn i år, de har bara bytt plats, typ. Men det känns ändå som att lite fler stall är med i år. Jag tycker också att det är kul när lite oväntade personer/lag/stall gör bättre ifrån sig än väntat.
#389 - 21 juni 2009 11:05
Guy Palm skrev:
Lite olika, sök på streeming Formula One. Till slut brukar man hitta någon som talar engelska

Sen finns ju oxå viasatondemand.com oxå men då får man betala en slant för att kika.
#390 - 21 juni 2009 13:49
Vettel 1 :) totalt överlägsen Webber 2 Barricello 3 Massa 4:D ett steg i rätt riktning Rosberg 5 Button 6. McLaren totalt under isen .
Guest
#391 - 21 juni 2009 19:35
Vettel är så ägande hehe
#392 - 11 juli 2009 07:55
Det är dax för TysklandsGP nu på söndag . Tv6 visar kvalet idag kl 13.55. man får hoppas Massa och Ferrari tar pole:d men det är risk att det är Brawn eller Redbull som kommer att ta pole men man kan alltid hoppas:d:d:d
#393 - 11 juli 2009 15:51
Jaha då är det som det brukar med Redbull och Brawn i täten men det är Webber i sin första pole . Barricello 2 Button 3 Vettel 4. Dagens överaskning är Sutil i en Forsa India startar 7 framför Massa och Kimi. Det kan bli ett blöt race på söndag . Hoppas Massa kan klättra och vinna;);););)
#394 - 12 juli 2009 15:02
Webber 1 Vettel 2 Massa 3 Rosberg 4 Button 5 Barricello 5. Webber vinner fast han fick ett drive through straff och Massa kör upp sig 5 platser :d:d:d:d mycket för att Brawn hadde fel på tank riggen:d:d:d Nästa race i Ungern den 26/7.
#395 - 25 juli 2009 15:31
Otäck krasch med Massa idag på kvalet till UngernsGP .Massa fick en fjäder från Barrichellos bil i huvudet och slogs medvetslös i 285 kilometer och gick rakt in i däck bärriären det såg riktigt otäckt ut . Massa fördes till sjukhus i helikopter så vi får se om han kommer till start i morgon. Massa startar i så fall 10. Alonso 1 Vettel 2 Webber 3.
#396 - 25 juli 2009 15:55
Shit såg riktigt räligt ut minsann.
Hoppas han inte skadade sig allvarligt.
#397 - 25 juli 2009 16:53
Som det ser ut så kommer det bara en Ferrari bil till start imorgon för Massa kommer att opereras i ögat och kommer troligen att få nersatt syn.
#398 - 26 juli 2009 14:15
Hamilton 1 Kimi 2 Webber 3 . Nu är det sommar paus så man kan hoppas Massa är frisk till nesta race om en månad . Det verkar som synen har klarat sig men han är fortfarande ner sövd. Scanningen av huvudet var bra det ser utt som att det inte blir några men men skadorna är fortfarande enligt läkaren livshotande men läget är stabilt .
#399 - 26 juli 2009 14:20
Hoppas verkligen att Massa kan vara med i nästa race, dagens resultat är lite ointresant.
Otrevligt med alla tappade delar som flyger omkring. I dag Alonsos däck
#400 - 26 juli 2009 14:38
Håller med Guy det är mycket lösa flygande delar . Men det bästa med resultatet är att mästerskapet inte är avgjort .
#401 - 30 juli 2009 08:30
Nu är det klart med reserv förare för Massa det är Schumi :d:d:d som kommer köra tills Massa är tillbaka . Sen lägger BMW Sabuer ner efter detta året. Sen får inte Renault starta i nästa race pga att dom har fått ett straff för däcket dom tappade.
#402 - 30 juli 2009 14:45
Kan bli intressant att se hur Schumacher klarar sig, om han är lika överlägsen i en Ferrari som inte har varit på topp i år.

Apropå tappade däck, kom det inte nå´n regel om att de måste förankras i bilen efter Sennas död?
#403 - 30 juli 2009 15:06
På den nivån handlar det mer om prylarna än förarna, de hade inte kommit dit om de inte kunde köra.
Något måste de få för de miljarder de spenderar.......
Men jag håller med om att det ska bli kul att se Schumi klarar sig

Jo det finns en regel om vajrar men det hjälper inte om hjulet lossnar från spindeln
#404 - 11 augusti 2009 15:07
Schumi skrev:
Nu är det klart med reserv förare för Massa det är Schumi :d:d:d som kommer köra tills Massa är tillbaka . Sen lägger BMW Sabuer ner efter detta året. Sen får inte Renault starta i nästa race pga att dom har fått ett straff för däcket dom tappade.

Jag tycker att Ferrari borde väntat med att skrika ut att Schumi skulle köra i stället för Massa tills det var klart med alla läkartester. Nu kommer man att fundera på om han lider av sin skada eller om han märkte att han aldrig skulle hängt med i toppen. Nu har han i alla fall lämnat besked att det inte blir någon start. I stället övertas bilen av testföraren Luca Badoer
#405 - 18 augusti 2009 06:33
Schumi skrev:
Sen får inte Renault starta i nästa race pga att dom har fått ett straff för däcket dom tappade.

FIA har ändrat straffet för Reanult till böter så de kommer visst till start i Valencia
#406 - 29 augusti 2009 06:26
Då är det dax för BelgiensGP nu på söndag .Kvalet sänds på tv6 lörd kl 13.55 till15.05 . Förra racet i Spanien vanns av Berricello.
#407 - 29 augusti 2009 06:32
Schumi skrev:
Då är det dax för BelgiensGP nu på söndag .Kvalet sänds på tv6 lörd kl 13.55 till15.05 . Förra racet i Spanien vanns av Berricello.

Och Hamilton två, han var även snabast i gårdagens kval. :D:D:D
Massa´s ersättare var även nu långsam
#408 - 31 augusti 2009 06:29
Micke_A skrev:
Jaha, grattis Ferrari eller Renault till förar/fabrikssegern 2009 :p

Micke_A skrev:
Ja, nå´n i Ferrari eller Renault kommer det nog att bli, tack vare att alla inte använder KERS från början, trodde i min enfald att det systemet skulle göra det mer spännande och jämnt så att lite fler förare och stall kunde komma till tals :rolleyes: Men nu kommer de ju att bli ännu mer frånåkta.

Och hur ser det ut nu ?

[SIZE=1][COLOR=black]01 BRAWN GP[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]7[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]11[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]14[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]10[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]9[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]7[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]12[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]128.0 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]02 RED BULL[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1.5[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]8[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]11[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]14[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]104.5 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]03 FERRARI[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]11[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]8[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]10[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]56.0 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]04 McLAREN[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]7[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]5[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]14[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]13[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]44.0 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]05 TOYOTA[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]11[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]5.5[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]8[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]38.5 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]06 WILLIAMS[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]0.5[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]5[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]5[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]30.5 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]07 BMW SAUBER[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]9[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]18.0 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]08 RENAULT[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]1[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]2[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]3[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]16.0 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]09 FORCE INDIA[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]8[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]--[/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]8.0 [/COLOR][/SIZE][SIZE=1][COLOR=black]10 TORO ROSSO[/COLOR][/SIZE]
#409 - 4 september 2009 05:42
Efter två mindre lyckade tävlingar så är det nu klart att Giancarlo Fisichella kommer att ersätta Luca Badoer inför Monza. Blir det dubbelt Ferarri i topp nu efter Kimi´s senaste seger och Fisichella´s andra plats på Spaa-banan :)
#410 - 5 september 2009 13:40
lite ot men vilken lång tråd om f1 jag är kanske bara 11 men jag kållar på f1 nästan varje gång det är kul
#411 - 5 september 2009 15:15
Guy Palm skrev:
Efter två mindre lyckade tävlingar så är det nu klart att Giancarlo Fisichella kommer att ersätta Luca Badoer inför Monza. Blir det dubbelt Ferarri i topp nu efter Kimi´s senaste seger och Fisichella´s andra plats på Spaa-banan :)

Det håller vi röda fans tummarna för kan du tro ;)
#412 - 12 september 2009 14:04
Giancarlo Fisichella ångrar nog sitt byte till Ferarri. Båda Force India-bilarna startar före honom. :d
Hamilton och Sutil startar i först startled med K Raikkonnen och Kovalainen i det andra.
#413 - 27 september 2009 06:02
Då är det dax för SingaporeGP. Hamilton startar i pole Vettel 2 Rosberg 3. Ferrari är totalt under isen [:(!]. Det märks att Massa saknas men vi får hoppas han kör BrasiliensGP:d.Vinner dagens race är nog Vettel.
#414 - 27 september 2009 06:54
Samtliga stall utom Ferarri har uppdaterat sina bilar inför Singapor. Även båda Brownförarna har inte hittat rätt inställning fpå den trixiga banan. Allt är upplagt för Vettel. :)

Även jag saknar Massa
#415 - 3 oktober 2009 06:40
Då är det dax för JapansGP . Mycket bra kval med 3st röd flagg men när krutröken lagt sig så stor Vettel 1:D Trulli2:D Hamilton 3 :). Sen får vi se var Brawn bilarna startar för dom kan få straff för dom sätter sina bästa secktor tider under gulflagg i q2. Hoppas Vettel vinner racet:D Ferrari startar med Kimi på 8 plats det är katastrof.
#416 - 3 oktober 2009 12:49
Då var det klart att efter dagens kval blir sex förare bestraffade med 5 platser ned flyttning. Det är Button, Berricello, Alonso, Sutil för att kört för fort vid gulflagg. Buemi för farlig körning efter sin sista krach. Kovalainen för byte av växellåda. Detta blev en vinstlott för Vettel :d:d:doch flera andra förare:d:d
#417 - 4 oktober 2009 06:38
Vettel 1:d:d Trulli2 Hamilton 3 Kimi 4 .Så med 2 race är det 3 förare som kan vinna VM det är Button Barricello och Vettel
#418 - 12 december 2009 08:14
Det nya poäng systemet är nu klart till 2010 års VM.

Pos Poäng 1. 25 2. 20 3. 15 4. 10 5. 8 6. 6 7. 5 8. 3 9. 210. 1
Bilagor:
#419 - 12 december 2009 08:17
Hoppas att skomakaren gör comeback 2010 men det verkar som mercedes vill ha över han från det röda laget och det gillar jag inte riktigt.....
#420 - 12 december 2009 08:18
drd skrev:
Hoppas att skomakaren gör comeback 2010 men det verkar som mercedes vill ha över han från det röda laget och det gillar jag inte riktigt.....

Bättre där än inte alls:d
#421 - 12 december 2009 08:19
Iofs sant ;)
#422 - 12 december 2009 08:24
Det sista jag läste om Schumi är att Brawn vill betala 7 miljoner euro för ett år . Detta skrevs den 11/12.
#423 - 12 december 2009 10:18
Och mercedes hade väl köpt brawn om jag inte är helt ute o cyklar ?
#424 - 12 december 2009 16:20
drd skrev:
Och mercedes hade väl köpt brawn om jag inte är helt ute o cyklar ?

Det stämmer . Dom köpte 70% av Ross Brawn.
#425 - 12 december 2009 19:34
Det är enligt Tyska bild att Schumi är klar för Mersedes till nästa år .:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
#426 - 23 december 2009 17:39
Nu är det klart:d:d:d:d Schumi kör F 1 nästa år för Mercedes med option på 2 år till:d:d:d:d. Nu skall det beställas Viasat Motor.
#427 - 23 december 2009 18:35
Det är nästan så att jag får köra till skurup för att bänka mig då ju :) :D
#428 - 23 december 2009 18:40
drd skrev:
Det är nästan så att jag får köra till skurup för att bänka mig då ju :) :D

Helt ok ,men det få bli i Rydsgård.:D Det är 81 dagar till start.
#429 - 13 mars 2010 09:20
I morgon startar årets säsong med loppet i Bairan kl 13:00. Jag valde dock MAF´s auktion eftersom det kommer fler lopp, men ingen mer Malmöauktion i år. :)
För att bli lite mer spännande tycker jag att alla intreserade skall registrera sig på IRace och vara med att tippa resultat så får vi se vem som blir Zoopetmästare.
http://www.irace.se/
#430 - 13 mars 2010 14:10
Det skall bli kul att det är sådan förändring i stallen i år.

Min man brukar kolla på alla kval och sånt men jag håller mig till racet, tycker det är ganska kul.
#431 - 13 mars 2010 17:39
Vad säger man Vettel startar i pole Massa 2:d Alonso 3 och Schumi de king startar 7 . Det är en riktig rolig säsong. Första race i Bahrains GP i morgon. vinner :d:d:d:d
#432 - 13 mars 2010 18:05
En liten kul parentes.. Jag och Schumi på Circuit de Catalunya i februari 1999. Vi var där och körde hoj på banan samma dag som F1 stallen var där och testade inför säsongen.
#433 - 13 mars 2010 18:31
Ouscazz skrev:
En liten kul parentes.. Jag och Schumi på Circuit de Catalunya i februari 1999. Vi var där och körde hoj på banan samma dag som F1 stallen var där och testade inför säsongen.

Lite coolt faktiskt :p:D
#434 - 15 mars 2010 07:19
aa det var ett bra race! synd för Vettel bara. Men som sagt; Ferrari blir nog vansinniga i år.
#435 - 15 mars 2010 18:21
Tråkigt,tråkigt,tråkigt.
Varför kan man inte tanka under tävling?Idioti!!!
Utan påfyllning blir det inte så många omkörningar.Alla sparar bränsle.
Mvh Roman
#436 - 27 mars 2010 07:32
Vettel 1:d Webber 2 Alonso3 Schumi 7:d i kvalet till australiensGP .Hoppas Schumi kör upp till en bättre plats :d:d
#437 - 27 mars 2010 07:58
Schumi skrev:
Vettel 1:d Webber 2 Alonso3 Schumi 7:d i kvalet till australiensGP .Hoppas Schumi kör upp till en bättre plats :d:d

Va? Har du bytt favorit ?
#438 - 27 mars 2010 08:01
Guy Palm skrev:
Va? Har du bytt favorit ?

Nej håller stenhårt på Schumi och som andra favo Massa .
#439 - 28 mars 2010 11:03
Rätt stall vann överlägset tack vare en chansning vid byte från regndäck till slicks.
1 Jenson Button, 2 Robert Kubica och 1 Felippe Massa
Fernando Alonso gör ett storartat lopp efter sin taskiga start. Red Bull-bilarna som var snabbast i kvalet har mycket kvar att fixa till på bilarna så att de håller för ett helt race.
M Schumacher tog sista poängplats och har mycket kvar tills han hittar den riktiga racingkänslan. Det märks tydligt att han har varit borta från Formel ett några år.
#440 - 18 april 2010 09:26
Åter ett regnlopp där allt händer. Resultatet från China visar tydligt vilket bilmärke som var bäst i dag.
3 Mercedesbilar i topp J Button, L Hamilton och N Rosberg.
McLaren - Mercedes tog nu över 1:a platsen i konstruktörs VM och J Button i förar VM.
M Schumacher klarade sista poängplats.
#441 - 18 april 2010 14:29
Det var ett spännande race idag :d
#442 - 13 maj 2010 07:59
Då är det dax för MonacoGP nu på söndag. Hoppas Schumi kan hamna på pallen.:d:d:d
#443 - 13 maj 2010 12:13
vilken tid ??? och vilken kanal
#444 - 13 maj 2010 12:21
viasat motor alltid!

träning just nu!!!!
#445 - 13 maj 2010 12:23
träning 3 på lörda kl 1100
kvalet lörda 1400
rejs sönda 1400

shumi kommer inte på pallen. han var bra i spanien men kommer inte på pallen i monacko.

men som eje sa. innan säsongen är över kommer han ha tagit en seger iaf ;)
#446 - 13 maj 2010 12:23
hannesc skrev:
viasat motor alltid!

träning just nu!!!!

F*N har inte viasat motor :(

kan bara kolla om det går på 6 an
#447 - 31 juli 2010 07:49
I dag körs kvalet till Ungerns GP. Trodde aldrig att jag skulle hålla på en Ferrariförare men det gör jag i dag. Detta av två anledningar. Dels efter det som hände förra veckan. Jäkla stallorder, och eftersom Felippe Massa är tillbaka på fjolårets olycksbana. Go Massa och L Hamilton på andra plats. Häftigt att se i går när alla bilarna var ute och körde i centrala Budapest. Inte varje dag man få se en Formel 1 bil på Kedjebron över Donau. Synd att man inte var där.
#448 - 1 augusti 2010 17:57
Surt för Vettel, han satt och sov lite när säkerhetsbilen skulle köra in. Och vad tycks om Schumachers manöver när Barichello var på väg om? [:-129] Barichello verkade inte vara imponerad hur som helst.
#449 - 14 november 2010 16:24
Grattis Sebastian Vettel, och Red Bull [:-106] [:-76] :)

Kommentarerna under säsongen mellan Frida och Eje de visade efter loppet var sköna ;)
#450 - 14 november 2010 17:03
Verkligen skönt att ett stall som låter förarna själva göra upp om titeln vann. Gillar verkligen inte Ferraris "fusk" med stallorder som förbjuder Massa att ta en placering före Alonso.
#451 - 14 november 2010 17:08
Var det inte nå´t stall som gjorde en uppenbar grej tidigare i säsongen, där den ena släppte förbi den andra precis innan mål? Minns inte om det var Ferrari eller Red Bull.
Bilagor:
#452 - 14 november 2010 19:49
Micke_A skrev:
Var det inte nå´t stall som gjorde en uppenbar grej tidigare i säsongen, där den ena släppte förbi den andra precis innan mål? Minns inte om det var Ferrari eller Red Bull.

Felippe Massa låg före F Alonso när han klagade över radion att han var snabbare än Massa. Massa släppte då förbi honom med böter som följd. Red Bull har låtit båda förarna tävla på samma vilkor.
#453 - 13 maj 2012 16:52
Hmm, i år är ju F1 nästan sevärt! Spaniens GP vanns av Pastor Maldonado i Williams, en ganska ny förare, i ett stall som inte varit bra på länge, och så Lotus trea och fyra, de har ju mer eller mindre tillhört bottenskrapet se´n comebacken. Alonso och Ferrari på andra plats var mer normalt. Men nå´t har de uppenbarligen gjort med reglementet, eftersom det helt plötsligt är jämnare än det brukar vara, och att förare och stall som sällan kommer inom topp 10 är där uppe och fajtas.
#454 - 14 maj 2012 14:31
Fem lopp är hitills körda denna säsongen med fem olika vinnare från olika stall. Jenson Button - McLaren, Fernando Alonso - Ferrari, Nico Rosberg - Mercedes, Sebastian Vettel - Red Bull Racing och Pastor Maldonado - Williams. Både ändring av reglementet och däckval har nog gjort sitt till för att få det mer spännande. Amgående Lotus så är det inte det "gamla" Lotus-teamet utan Lotus-Renault, kanske därför det går så bra för dem. De har ju Kimi Räikkönen och Romain Grosjean som förare, vilka båda två är mycket duktiga förare. Gamla "Lotus" heter numera Caterham-Renault.
#455 - 14 maj 2012 14:38
Ok. Men Grosjean är väl också ganska ny däruppe, han höll väl också på att harva därnere, under topp 10, de tidigare säsongerna. Men det är hur som helst kul att se lite nyheter, och att de äntligen tycks ha hittat på nå´t som gör det i alla fall lite jämnare, och oförutsägbart.
#456 - 14 maj 2012 14:43
Romain Grosjean kör väll sin första säsong i F1 efter att ha åk GP2 och vunnit en hel del?

Tyvärr missade jag loppet i söndags men tänkte försöka se repris på det i dag även om jag vet vem som vinner. :)
Har sett de andra 4 loppen och kan inte annat än att hålla med om att de verkligen lyckats göra det spännande denna säsong och att det är fler team som orkar hänga med i toppen gör det riktigt roligt!
#457 - 14 maj 2012 14:53
Animaniac skrev:
Ok. Men Grosjean är väl också ganska ny däruppe, han höll väl också på att harva därnere, under topp 10, de tidigare säsongerna. Men det är hur som helst kul att se lite nyheter, och att de äntligen tycks ha hittat på nå´t som gör det i alla fall lite jämnare, och oförutsägbart.

Han har inte "harvat" där nere eftersom han är nykomling i Fi, han vann GP2 förra året och var även testförare för Renault.

Om ni vill ha lite extra spänning så kan ni tävla på I-Race. Tippa loppen vilklet är helt gratis.
http://irace.se/#/Startsida
#458 - 14 maj 2012 16:33
Jo, men han var väl där nere i början, liksom Maldonado, som det väl också gick ganska bra för i GP2 (om jag minns rätt)? Och hade väl fortfarande varit där nere om inte ändringarna gjorts? Williams har väl som sagt inte varit bra se´n 90-talet, om jag minns rätt. Och helt plötsligt har Vettel och Red Bull svårare att hänga med där uppe, eller svårare att dominera, snarare.
#459 - 14 maj 2012 17:02
Vet inte det
Kvalresultat: 3,6,10,7,3
Race resultat: Bröt, bröt, 6, 3, 4

Annons