Formel 1

#1 - 9 september 2006 16:48
Ny tråd, inte mycket kvar av säsongen.
Men hur många här är F1 tokiga o0ch vem jåller ni på isf?
#2 - 9 september 2006 16:48
Kan ju tillägga att jag håller på Ferrari stallet och har gjort så i 6 år nu.
#3 - 9 september 2006 16:54
Är oxå en Ferrari....ist?! Min favvoförare är faktiskt inte helt oväntat Shumi, hur tråkigt det än låter!! ;)

Man väntar med skräckblandad förtjusning på presskonferensen som Schumi ska hålla i morgon efter loppets pallplatsintervjuer!?[:-82]

Man vill ju lixom inte att en av F1-världens största sagor ska sluta....:(
#4 - 9 september 2006 19:55
Kanske bäst att sluta när man ligger nära toppen?
Men man hoppas att han stannar nästa säsong också. Det kommer ju att kastas om en del i stallen till nästa säsong.
#5 - 10 september 2006 07:06
[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]Schumacher !!!

Har följt michael sedan han körde skiten av alla andra när det var regn redan på tidigt 90-tal i renault :)

Sen när han satte sig i den röda bilen som är mitt favoritbilmärke gjorde det ju inte saken sämre ;)

Jädrans alonso bara att han ska ha sånt flyt.....visserligen har han bra material oxå och det är det som krävs för att vinna vm men iår så hoppas jag att skomakaren får ta några fler poäng än alonso dom sista 3 racen ![/COLOR][/FONT]
#6 - 10 september 2006 07:18
Det är nog inte bara för att Alonso har flyt som han leder, gör man en sådan tavla som "skomakarn" gjorde i Budapest så är man inte värd att vinna. Strunta i att byta till torrvädersdäck och i stället köra slut på regndäcken är mycket klantigt
#7 - 10 september 2006 07:27
Guy Palm skrev:
Det är nog inte bara för att Alonso har flyt som han leder, gör man en sådan tavla som "skomakarn" gjorde i Budapest så är man inte värd att vinna. Strunta i att byta till torrvädersdäck och i stället köra slut på regndäcken är mycket klantigt

Kan delvis hålla med dig där Guy men det beslutet låg nog inte enbart på föraren utan jag tror att dom i depån var övertygade om att det skulle hålla i mål oxå dom sista varven.
Dock förstod jag inte heller varför att han inte gick in och bytte till torrt på slutet för då hade han sämst fått 6 poäng i racet ju.

Nu blev det dock en ändå tack vare att det var en som blev diskad men för tung bil på slutet ju och denna enda poängen kan ju vara mycket värd på slutet ;)
#8 - 10 september 2006 08:03
Det är rätt lustigt faktiskt att ingen kan mäta sig med schumi när det regnar.
Men jag kan delvis hålla med om att det var ett dumt beslut att inte byta till torrdäck.
#9 - 10 september 2006 10:11
Höll på Jordan stallet från starten 91 till slutet 2005. De gav mig många fina minnen Hill 1998 Frentzen 99x2 och Fisichella 2003... de senare åren var dock en plåga att se ett team gå från ett toppstall ända ner till botten var riktigt jobbigt.
Ungefär som läget är just nu I Williams-stallet.
Hur som helst så håller jag numera på BMW-Sauber. Nick kvalade 3:a igår och en pallplats till i år är inom räckhåll!

Jag gillar varken Schumi eller Alonso...Men straffet Alonso fick igår var ju bara löjligt! Helt klart ett gyllende läge för Schumi att knappra in rejält på Alonsos försprång... det sdka bli spännande att se vem som står som segrare när året är slut!
#10 - 10 september 2006 10:15
Håller på Kimi Raikkonen som för övrigt kommer gå till ferraristallet :( För övrigt tycker jag West-ciggen var jävligt goa när jag rökte.. ;) Kimi tog sig väll före schumacher i kvalet igår om jag inte minns fel? :)

//Camilla
#11 - 10 september 2006 11:22
C.Ciklid skrev:
;) Kimi tog sig väll före schumacher i kvalet igår om jag inte minns fel? :)

//Camilla

Jo det var väll så......

Kimis tid 1:21.484
Schumis tid 1:21.486
Inte mycket som skiljer sig där.

Kan inte uttala mig så mycket om Alonsos straff då jag inte så situationen.
Och pga att min dotter vill ut och leka verkar det som att jag får spela in och se i efterhand. :( Men familjen först. dock ingen texttv internet eller radio förrän ikväll när jag sett loppet.
#12 - 10 september 2006 11:38
Någon av er som sätt ett f1 lopp live? på plats alltså! Jag sjäkv var nere 2003 på Hockenheim och 2004 på Nürburgring.
Jag kan varmt rekommendera detta sjukt kul att se varje fight i loppet och stämmningen är obeskrivlig!
#13 - 10 september 2006 13:21
Kan meddela att Schumi vann solklart och som grädde på moset så skar Alfjontos motor som då nollade i dagens lopp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är det då bara 2 poängs försprång för Alonso med 3 lopp kvar och jag tror på tysken :)
#14 - 10 september 2006 13:51
Ja då var det klart att Schumi går i pension efter denna säsong!:(
Iofs inte helt oväntat, men ändå synd.....
Hoppas bara att han kan avsluta med att vinna mästerskapet i år!!!

Det blir alltså istället Kimi Räikkonen och Felipe Massa alla Ferarri-ister ska heja på nästa år!!;)
#15 - 10 september 2006 15:20
Vem fasen ska man nu hålla tummarna för då ?

Kanske dax att Kimi får se till att ha ordentligt material till att vinna VM i och med att han ska styra rött ;)

Blir nog till att hålla på finnen nu när skomakaren lägger av ;)
#16 - 10 september 2006 15:36
Kommer ju till att hålla på ferrari stallet, men Kubica är nog en man får följa ett tag och se vart det leder.
#17 - 10 september 2006 16:21
Känns inte helt bra att Kimi går till Ferrari, McLaren merca har ju varit ett finnläger länge nu så att säga och man har tagit teamet till sitt hjärta. Intressant blir ochså den kanske ännu större talangen än Kimi, Heikki Kovalainen som skall köra för Renault nästa år.

Jag hoppas på Alonso till sluttiteln, har lite svårt för tysken av nån anledning.

Mvh Jari
#18 - 10 september 2006 17:07
Pallplats idag för mitt gäng! Bra jobbat Kubica!

Schumi kommer att saknas oerhört nästa säsong.. hoppas Kimi kan fylla hans skor.
#19 - 10 september 2006 17:57
Ni har väl inte missat http://www.formula1.com/ Den officiella sidan
#20 - 10 september 2006 18:21
Tenkare skrev:
Ni har väl inte missat http://www.formula1.com/ Den officiella sidan

Nix!

Mvh Jari
#21 - 10 september 2006 20:08
andra bra sidor
www.f1racing.net
www.f1-live.com
www.grandprix.com
www.planetf1.com
www.pitpass.com

och ni har väl inte missat forumen på www.sportnetwork.net

vi behöver fler svenskar.. tror det är jag och möjligtvis två till på alla forum... ensam på BMW-sauber forumet är jag iaf.
#22 - 11 september 2006 07:23
Angående f1 har ni sett den här bilden ganska otäck. http://i35.photobucket.com/albums/d175/berglund/NastyF1Accident.jpg
#23 - 12 september 2006 18:37
PsyM skrev:
Schumi kommer att saknas oerhört nästa säsong.. hoppas Kimi kan fylla hans skor.

Hoppas kan man ju men Kimi brukar iaf vara bra på att fylla sig själv.
#24 - 12 september 2006 19:26
Morellen skrev:
Hoppas kan man ju men Kimi brukar iaf vara bra på att fylla sig själv.

*asg* :D
#25 - 12 september 2006 21:29
Sant.
Han har haft en ruskig otur med sina bilar, mekaniker osv.
Hoppas allt går bättre nu när han börjar hos ferrari.
Börjar tro att han är odentligt otursförföljd.
#26 - 1 oktober 2006 18:27
Efter Skomakarns seger idag så är ju i alla fall en sak säker: Med bara två lopp kvar, och med Skomakarn och Alonso på samma poäng så kan det ju inte bli mycket mer spännande än så här!!!!
Härligt!! :D
#27 - 1 oktober 2006 19:42
Skulle varit kul om dom tog både mästerskapen och konstruktörsmästerskapen.
Skiljer ju bara en poäng. Det enda negativa med att det närmar sig slutet är att man får vänta så länge innan nya säsongen.
#28 - 1 oktober 2006 21:37
Hehe.. jag själv har aldrig förtsått mig på det där. Min morfar däremot kan sitta och kolla när de åker, varv efter varv... WEOOOM, WEOOM,WEEEOM...[:-116] [:-53] [:-13]

Finns det någon som kan förklara varför????
#29 - 3 oktober 2006 14:51
Man bara fastnar helt enkelt.
Det blir som en drog.
#30 - 3 oktober 2006 16:44
:D sätt dig inte vid tv:n då ;)
#31 - 3 oktober 2006 17:02
Åker gärna på ett lopp också. :)

Det är som folk som fastnat för fotboll eller hockey eller golf.
varför har dom gjort det? Jo för blir man biten så blir man
#32 - 3 oktober 2006 17:05
Fellan skrev:
:D sätt dig inte vid tv:n då ;)

Visst, det torde väl vara jämförbart med att säga nåt i stil med:
"Spola ner fiskarna och fortsätt inte med akvaristik!!" till en akvarist, eller....??;)

So why quit? - It´s all good!! :D
#34 - 7 oktober 2006 00:39
Snart dags för kval klockan är 2.45. Kan inte somna och gissar på att jag kommer att sova mig genom kvalet. GRRRR
#35 - 7 oktober 2006 06:05
FERRARI rules i japan oxå :)

[FONT=Comic Sans MS]Såja då var det klart för denna morgonen.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Efter sista tidskvalificeringen för morgondagens race i japan ser startordningen ut som följer.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]1: [COLOR=red]Felipe Massa[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]2: [COLOR=red]M.Schumacher[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]3:[COLOR=black]R.Schumacher [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]4: [COLOR=black]Jarno Trulli[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]5: [COLOR=royalblue]Fernando Alonso[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Och på sjätteplats på gridden [SIZE=4][COLOR=royalblue]G.Fisichella[/COLOR][/SIZE] :D :D :D :D :D[/FONT] !

[FONT=Comic Sans MS]Så skönt att inte renault[:-5] hängde med [COLOR=red]Ferraibilarna[/COLOR] [:-30] på detta kvalet oxå [:-49][/FONT]
#36 - 7 oktober 2006 06:21
Toyota har kanske förstört hela kampen imorgon! Väldigt tråkigt att de bara tänker på sig själv, att de ska synas!
Renault kommer lida för detta och Ferrari förarna kommer enklet att glida ifrån....

riktigt trist! Vill ju ha en spännande kamp!
#37 - 7 oktober 2006 07:59
drd skrev:
[FONT=Comic Sans MS]Såja då var det klart för denna morgonen.[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]Efter sista tidskvalificeringen för morgondagens race i japan ser startordningen ut som följer.[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]1: [COLOR=red]Felipe Massa[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]2: [COLOR=red]M.Schumacher[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]3:[COLOR=black]R.Schumacher [/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]4: [COLOR=black]Jarno Trulli[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]5: [COLOR=royalblue]Fernando Alonso[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]Och på sjätteplats på gridden [SIZE=4][COLOR=royalblue]G.Fisichella[/COLOR][/SIZE] :D :D :D :D :D[/FONT] !

[FONT=Comic Sans MS]Så skönt att inte renault[:-5] hängde med [COLOR=red]Ferraibilarna[/COLOR] [:-30] på detta kvalet oxå [:-49][/FONT]

Tackar för resultaten, Givetvis sov jag mig igenom kvalet. :(
Blir till att skaffa sömntabletter :) . Så om inget allvarligt händer ferrari så går dom upp i ledning på förar och konstruktörs vm.
Kul för schumi om han får avsluta som mästare
#38 - 7 oktober 2006 08:00
PsyM skrev:
Toyota har kanske förstört hela kampen imorgon! Väldigt tråkigt att de bara tänker på sig själv, att de ska synas!

Renault kommer lida för detta och Ferrari förarna kommer enklet att glida ifrån....

Loppet är inte över förrän flaggan viftas.
Mycket kan hända på vägen dit.
Sen är ju renault väldigt vassa på sina starter.
#39 - 7 oktober 2006 09:53
PsyM skrev:

Sikket trams då....allvarligt det är väl upp till teamet att tanka lite mindre så att bilarna hänger med på kvalet eller ?
Sedan att renaults kärra med michelindäcken verkar vara i en svacka det är en annan sak eller.
#40 - 7 oktober 2006 14:52
Visst det är helt upp till Toyota att tanka hur mycket eller hur lite de vill... Men det hade varit betydligt roligare ifall Renault förarna hade varit 3-4 nu när det är så jämt och spännande!

Men är man Ferrari fan så förstår jag att man är glad att de är längre ner i startordningen...

Sjäv är jag BMW-Sauber fan så det spelar ingen roll för mig vem, som vinner.. men jag är ute efter spänningen!

abslout är det så som du säger Tenkare.. det är inte över förrens det är över och allt kan fortfarande hända.
#41 - 8 oktober 2006 06:34
[FONT=Comic Sans MS]Nu är det tyvärr så att äckel alonso tagit ett stabilt grepp och vm titeln tack vare att Schumachers motor gick upp i rök när det var 17 varv kvar.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Så jäkla trist att se den lille spanjoren snorglad efter loppet när han fick segern gratis idag.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Han hade inte en susning mot Schumi när hans motor var igång, tysken åkte ifrån han hela tiden och låg ett steg före efter varje pit-stop.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Faaaaaaaaasen så sur jag blev när det som inte fick avgöra vm kanske gjorde det.[/FONT]

[:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!] :mad: [:(!]
#42 - 8 oktober 2006 09:54
Allt hänger nu på sista loppet.
Men schumi verkarde tacka av alla idag redan.
Synd
#43 - 8 oktober 2006 10:12
[FONT="Comic Sans MS"]Hoppas nästan att Schumis teammate kör alonso av vägen i kurva 1 nästa lopp i brasilien :D :mad: [/FONT]
#44 - 8 oktober 2006 10:27
Lite drastiskt och genomskinligt om det skulle bli så. :)
Men det är klart det är i kurva 1 vid starten som allt kan gå "fel".
Kjell Fohrman
Administrator
#45 - 8 oktober 2006 10:32
Vad trevligt att den där arrongante tysken gick på pumpen:p
Skulle inte förvåna mig så mycket om de försökte knuffa av Alonso i nästa lopp - de har ju vanan inne för sådant fusk;)

Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte ett dyft om Formel 1 - köra runt, runt på en bana det suger. Nåt tråkigare finns inte att kolla på - däremot hade det säkert varit rätt kul att köra själv:D
#46 - 8 oktober 2006 11:20
Nu har du fel kjell, det är ju det grymaste man kan kolla på. Allt med motor är ju super, tur det finns elmotorer i pumparna i akvariumet...
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 8 oktober 2006 11:48
cobra skrev:
Nu har du fel kjell, det är ju det grymaste man kan kolla på. Allt med motor är ju super, tur det finns elmotorer i pumparna i akvariumet...

Det är väl kul att vi tycker olika:D
Däremot så tycker jag att det där med att köra miniracing eller vad det nu heter är rätt kul - där händer det ju nåt;)
#48 - 8 oktober 2006 11:51
F1 är kul om man hajar vad de håller på med, för den som inte är insatt i det hela så är det "runt runt". Jag själv mår lite nu eftersom jag inte unnar skomakaren att avsluta sin karriär med en titel. Det enda Alonso behöver göra nu är att skaffa sig en pole och sen bara åka ifrån dom :) i sista GP. Det ser ljust ut.

Mvh Jari
#49 - 8 oktober 2006 18:08
Skomakarn ska få grejjerna att hålla hela rejset, att snyfta ngt om att "han ledde sort ända tills motorn rök.." e rena rappakaljan. Först över mållinjen gäller..
Jag tycker det är betydligt roligare nu, ända från träning och kval, än hur det såg ut förr om åren!!

Miniracing Kjell, du menar Slotracing eller Radiostyrt??
Själv kör jag Slotracing, min bil e inte så vass, men för att vara i skala 1:24 så känns det riktigt snabbt endå. Dom värsta nissarna kör en Blue-king, 42m, på under 1,5sek!! Dom accar 0-100 på under sekunden, toppar 160km/h.
Räkna då upp det till verklig skala....

Om världens mest arroganta och själviska tysk vill vinna har han fortfarande chansen i Brazilien. Som sagt, det e först över mållinjen som räknas...

Själv har jag inte någon speciell favorit, men visst e det roligare att se någon vinna som inte brukar? Och om det nu är så att den som vinner är den som brukar göra det så gör det inget om han(för det e ju bara det könet i F1) blir väldans glad!! =))
#50 - 8 oktober 2006 19:06
Lika bra att ferrari vänjer sig vid sönderkörda motorer, sure finnen har ju en tendens att se till sånt.
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 8 oktober 2006 19:47
Miniracing Kjell, du menar Slotracing eller Radiostyrt??

:confused: :confused: :confused: [:o]

Själv köpte jag i alla fall idag två röda Ferarri i kiosken när jag köpte kvällsblaskorna:p
#52 - 8 oktober 2006 19:54
Har kört miniracing i tio år och då snackar vi Radiostyrdabilar i skala 1:10 grymt med fart och raicingkänsla...
#53 - 8 oktober 2006 20:22
Morellen skrev:
Lika bra att ferrari vänjer sig vid sönderkörda motorer, sure finnen har ju en tendens att se till sånt.

Å andra sidan så är det topplacering när bilen går i mål. Du har dock en poäng i att det är förare och bil och givetvis teamet men i slutänden föraren som tunear till bilen så att den är så optimal som möjligt samtidigt som den skall hålla ett race plus några varv.Alltså ligger en del av ansvaret även på honom för de rasade motorerna. Jag tror han får bättre förutsättningar i Ferrari även fast det känns som han skall spela för bortalaget liksom.

Sur? näe han är bara härligt iskall!

Mvh Jari
#54 - 9 oktober 2006 05:39
En kort reflektion: Vid "pallplatsintervjuerna" efter varje race, är det bara jag som undrar varför Kimi _alltid_ ska fippla med micken och dessutom nära nog stoppa den i munnen, och under tiden mumla någonting knappt hörbart på fin...gelska??!;)
#55 - 9 oktober 2006 05:49
[QUOTE=Torstensson]
Om världens mest arroganta och själviska tysk vill ...... [/QUOTE]
Skulle själv mycket väl kunna använda samma ord till Alonso! ;)
#56 - 9 oktober 2006 15:55
Skulle själv mycket väl kunna använda samma ord till Alonso! ;)

Inte TYSK väl?? =)))

Oavsett så måste man nog vara en j-vla typ, på gränsen till skitstövel för att komma dit där dom är.. Kolla i Bräck och Wirdhem, aningens trevligare men helt utan chans på F1 cirkusen.. Ja Bräck försökte nog inte ens, han ville ju tävla i en serie där det berodde på förarna och inte bilarna om vilka som skulle hamna på pallen!

En kille som Barrichello, visst presterade han bättre resultat i Ferarri än i Honda?
#57 - 9 oktober 2006 16:15
Ja Bräck försökte nog inte ens, han ville ju tävla i en serie där det berodde på förarna och inte bilarna om vilka som skulle hamna på pallen!

Äsch... det där är ju en klyscha av rang! det beror i högsta grad på föraren i F1 bara att det är lite mer långsiktigt. Har du sett när dom åker racing där borta i amerikat, ibland har de race där det finns böjar och då äre krascher överallt... pinsamt. Näe runt runt ska det vara därborta och höga hastigheter, typiskt amerikanskt ingen finess.

Ursäkta att jag tar brösttoner men man kan inte dissa F1 i en F1 tråd ;).

Mvh Jari
Bilagor:
#58 - 9 oktober 2006 17:38
Wirdheim gjorde väl inte några imponerande resultat som testförare, det var väl mest kommentatorerna som tjatade om honom som näste svensk i F1-cirkusen
#59 - 9 oktober 2006 19:45
"Där borta" där dom kör Indy e det inte bara runt runt, men visst, fort ska det gå..

Dissa F1? Vill bara peka på ngt som gör att F1 inte e fulländat!
Sen e det så att så fort man försöker få med Amerikat på F1-cirkusen ska det fjollas å gnäbblas.. Men ser man inom andra sporter så e det mera pang å krasch där. Här har vi för fasen inte ens en bana av klass!! Den enda banan i landet dom kört F1 på duger inte ens om vi rustar om den som fankens..

Nu e det bara att hoppas på den Nordiska represenationen och att det blir mera "surr" om F1 här. Då kanske, om inte helvetet frusit till is, kan vi få en bana närmare än "Skomakarland"!!
#60 - 22 oktober 2006 19:01
Jaha, då var säsongen slut för den här gången, Alonso slutsegrare, förtjänt faktiskt han är kylig den mannen. Schumacher gjorde ju en ruskig körning med tanke på punkteringen, han visade att han förmodligen är den vassaste föraren ändå.

Ska bli intressant att se vad Alonso får till med McLaren nästa år. Kimi ochså förstås men jag har inte riktigt smält att han skall till Ferrari, jag kommer över det ;).

Mvh Jari
#61 - 22 oktober 2006 19:42
Du kommer nog över det. Vi får bara se om det är Mclaren som är otursdrabbat eller Kimi.
Men Schumi visade som du skrev att han är den vassaste föraren.

Tänk att man ska behöva vänta till nästa år på F1 cirkusen att dra igång igen. TRÅKIGT :(
#62 - 22 oktober 2006 19:48
Så tomt det blir nu att glo på F1....saknar Schumi redan :(

Nästan som om Rossi skulle lägga av med Moto GP ;)
#63 - 23 oktober 2006 17:45
Nu vill det till att Kimi sköter sig så man inte måste gömma lillans snyggaste plagg i garderoben när hon väl växer i det. fast minnen är väl mer Kimi på paparatzzibild?
#64 - 23 oktober 2006 18:32
drd skrev:
:(

Nästan som om Rossi skulle lägga av med Moto GP ;)

Hmm... skulle kunna fylla ett par sidor om min beundran för Rossi men det är ju en F1 tråd..... Schumi upphöjt i 24 ungefär, där har vi Rossis talang.

Mvh Jari
#65 - 23 oktober 2006 18:36
Morellen skrev:
Nu vill det till att Kimi sköter sig så man inte måste gömma lillans snyggaste plagg i garderoben när hon väl växer i det. fast minnen är väl mer Kimi på paparatzzibild?

Helskön.
Har själv handlat en del saker till min dotter.
Man är nog lite knäpp ändå
#66 - 7 januari 2007 19:44
69 dagar kvar starten går i melbourne den 18 mars.
Och om jag har räknat rätt så går loppet kl 4 på morgonen.
#67 - 7 januari 2007 19:54
Jepp! och det är 8 dagar kvar till BMW-Saubers launch av den nya F107.. hehe jag räknar ner som om jag vore ett barn som väntar på Julafton
#68 - 7 januari 2007 20:36
jarinen skrev:
Hmm... skulle kunna fylla ett par sidor om min beundran för Rossi men det är ju en F1 tråd..... Schumi upphöjt i 24 ungefär, där har vi Rossis talang.

Mvh Jari

Rossi är ett racefenomen utan dess like....e nästan som att han skulle varit Mick Doohans son ;) !

Minns knappt hur länge jag har följt roadracingcirkusen men himskans många år är det iaf [:o]
Körde själv rr på 90-talet och börja väl glo på rr och F1 tidigt , redan när wayne gardner och grabbarna lekte med riktiga maskiner.

Men åter till ämnet......hörde att Schumi är testförare åt ferrari på försäsongen så att Kimi kan få en riktigt inställd bil o åka med :D
#69 - 7 januari 2007 20:37
Tenkare skrev:
69 dagar kvar starten går i melbourne den 18 mars.

Och om jag har räknat rätt så går loppet kl 4 på morgonen.

[FONT=Comic Sans MS]Ska man lätt se ju :D [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Bara att ställa klockan på väckning och koka kaffe och ha ett par Red Bull i kylen :p[/FONT]
#70 - 7 januari 2007 21:52
får nog bli lite lugnare för mig.
Har magkatarr som kan bli magsår.
Blir att lägga sig tidigt och gå upp tidigare. :)
#71 - 11 januari 2007 05:43
Nu hitta jag denna underbara tråd [:P] [:-15] [:)] [:-59]

Är F1tokig också :D

Jag har följt Schumi också sedans hans första rattning i en F1 bil och sedans dess är han min NR1!!!!!!!!!!!

Jag saknar Schumi, kommer faktiskt att vara konstigt att titta på Australiens GP utan Schumi [:-28]

Säga vad man vill om Schumi men den mannen ÄR OCH FÖRBLIR NR1 I F1!![:)]

Snart så kommer man att sitta som gjuten i soffan då Australiens GP sänds [:D] [:)] :D
#72 - 11 januari 2007 05:48
drd skrev:
[FONT=Comic Sans MS]Ska man lätt se ju :D [/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]Bara att ställa klockan på väckning och koka kaffe och ha ett par Red Bull i kylen :p[/FONT]

Nu hitta jag denna underbara tråd [:P] [:-15] [:)] [:-59]

Är F1tokig också :D

Jag har följt Schumi också sedans hans första rattning i en F1 bil och sedans dess är han min NR1!!!!!!!!!!!

Jag saknar Schumi, kommer faktiskt att vara konstigt att titta på Australiens GP utan Schumi [:-28]

Säga vad man vill om Schumi men den mannen Är o Förblir NR1 i F1!![:)]

Japp, sitter som gjuten i soffan då Australiens GP sänds gör man med [:D]

PS! 10 Red Bulls :D
#73 - 11 januari 2007 06:47
Kul ju !

Hoppas att det går lika bra för ferrari nu oxå utan Schumi så att Kimi kan fylla hans säte :)
#74 - 14 januari 2007 18:51
Ja då är både Toyotas och Ferraris 2007 bilar presenterade

Toyota:
http://www.f1racing.net/en/gallery.php?catID=2174
Ferrari:
http://www.f1racing.net/en/gallery.php?catID=2202

hittade även lite "smyg" bilder på den nya Renaulten:
http://img165.imageshack.us/img165/6489/picture3ag8.jpg

måste säga att Ferrarin ser riktigt grym ut... Toyotan är lite mer conservativ. Renault är svårt att säga någontin om än.. men deras backspegel konstruktion är något utöver det vanliga!

här är de andra stallens launch dates(dock ej Toro Rosso, Spyker och Super Aguri):
15th January McLaren
16th January BMW-Sauber
24th January Renault
25th January Honda
26th January Red Bull
02th February Williams
#75 - 14 februari 2007 18:17
drd skrev:

Hoppas att det går lika bra för ferrari nu oxå utan Schumi så att Kimi kan fylla hans säte :)

Ska man tro Aftonbladet så blir kanske inte Ferrari av med Shumi ändå....typ.;)
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1000332,00.html
#76 - 14 februari 2007 18:34
Han kan nog inte hålla sig därifrån.
F1 har ju blivit hans liv
#77 - 15 mars 2007 19:28
Jaha, då drar F1 Säsongen -07 igång i helgen då, kul!! Det blir 2 finnar i ordinarie bilar, trodde att H.Kovalainen skulle vara testförare denna säsong men han är visst ordinarie, kul.

Vad tror vi om det då? Skulle inte förvåna mig om F.Alonso blir en av huvudrollsinnehavarna i år trots att han skall köra Merssa. Räikkönen tror jag inte kommer att ta över där Schumi gick av, han behöver nog denna säsong för att bli varm i Ferrarin och en eller annan podium plats.

Men som sagt, Kovalainen i Alonsos gamla vinnarbil blir intressant!

De 2 hjuliga startade ju i helgen som var och Rossi ser grym ut som vanligt men så föddes han ochså till att tygla hästkrafter på ett sätt som bara han kan. Han vinner tveklöst denna säsong.

Mvh Jari
#78 - 15 mars 2007 20:03
Just ja, hade nästan glömt att det fanns ett F1-liv efter Shumi!! ;)
#79 - 15 mars 2007 21:48
Just ja, hade nästan glömt att det fanns ett F1-liv efter Shumi!! ;)

I högsta grad, generationsskiftet är ett faktum, Schumi är numera en gubbe i hatt som åker i vägen och folk tutar på ;)

Mvh Jari
#80 - 15 mars 2007 22:03
är det natten mellan lör-sönd eller sönd-månd det visas?? måste ju se det...=)
#81 - 16 mars 2007 11:57
är det natten mellan lör-sönd eller sönd-månd det visas?? måste ju se det...=)

Natten Lör-Sön 03:50 TV 6 [:-122]

Mvh Jari
#82 - 16 mars 2007 13:37
Fan va kul det ska bli med en ny f1 säsong!! Lite konstigt blir det nog utan schumi. Har alltid gillat hans körstil och vinnarskalle. Började hålla på han efter att ha sett hans magi på ett rengnigt spa-francochamps (stavning??). Det måste ha varit det första året han körde för ferrari och det började rengna och alla gick in för att byta till rengndäck, men inte schumi. Han stannade ute och rengnet slutade och han var överlägsen vinnare.
Det är kul att dom duktiga unga finnarna får chansen i f1 men varför aldrig en svensk? Man blir nästan lite förbannad över att inte tex Björn wirdheim fick en plats i ett stall. Det är ju knappast så att vi har sämre förare än finland.

Är det någon som vet om loppet eftersänds?
#83 - 16 mars 2007 17:06
Det brukar eftersändas när det går mitt i natten.
Jag sätter det på inspelning för säkerhets skull.
Ska på en kompis 30 årsfest, och sen rätt hem och se loppet.
Och nej jag dricker inte någon alkohol.
#84 - 16 mars 2007 22:24
sätter mig nog och lirar BF2 hela natten så man håller sig vaken.. för man ska se det live, annars kan det va...=)
#85 - 18 mars 2007 18:49
Då fick man sett årets första lopp och det var rätt kul, dock hade jag febertoppar och frossa som tusan så jag får se om det i dagarna.
Det gick väl som väntat. Lite orolig över om Kimi skulle hålla, men han behövde ju inte pressa bilen något direkt. Synd om Kubica som fick bryta och en överaskning var ju Lewis Hamilton, någon att hålla ögonen på i framtiden.
Nästa Malaisya den 8 april.
#86 - 18 mars 2007 20:21
Hamilton var ju en överaskning på tredje plats, men helt förtjänt han körde ju jätte bra. Kul för kimi att ha en bil som håller för en gångs skull. Men vilket hjärnsläpp coulthard fick, trodde han att skulle kunna få stopp på bilen där eller? Annars ett ovanligt lungt premiär lopp.
#87 - 18 mars 2007 21:01
ja, inte ens en startkrasch i första kurvan som är ganska vanligt i melbourne...=)

ska bli kul att se om det var en engångs-grej att Hamilton körde så bra...
#88 - 8 april 2007 08:34
Alonso och Hamilton visade vilken bil som är bäst. Skönt att de klarade av de röda Ferarribilarna.
#89 - 8 april 2007 14:13
Hamilton verkar vara rätt vass. Får ju hoppas för stallet att det håller i sig.
Ferrari var ju dock en besvikelse, att tappa pole på det viset.
Nåja det är bara 2 lopp körda av totalt 17 lopp. Så mycket återstår.
Nästa lopp är i Bahrain de 15 april. 3 dagar innan beräknad tillökning här hemma. Men som det verkar så kan det bli i dagarna. :)
#90 - 27 maj 2007 14:01
Var är alla Ferrari-fans, mycket tyst från dem. I dag visade MacLaren var skåpet skall stå. Minuten före närmaste Farrari, det visar på klassskillnad :)
#91 - 27 maj 2007 14:15
Monaco GP får ju anses vara en speciell tillställning där MC Laren alltid varit starka och som inte har så mycket med övriga cirkusen att göra. Ferrari kommer varefter, säsongen är lång, dock så ger jag Kimi 5 race till, sen avfärdar jag honom som någon förare att räkna med i F1 toppen. Börjar inse att det är han som är problemet, inte materialet, tror han har en alldeles för oekonomisk körstil för att tillförlitlighet och snabbhet skall kunna passa honom.

Det är inte utan att man imponeras av F.Alonso, finner sig till rätta direkt i det nya stallet, Hamiltons framgångssaga tror jag klingar av ju längre säsongen går dock.

Mvh Jari
#92 - 27 maj 2007 14:25
Håller med föregående talare ang Kimi.
Detta är inte att skylla på det dåliga Ferrariresultatet men personligentycker jag att Monaco är en av dom tråkigaste banorna.
I bästa fall bjuds det på 1 omkörning eller 2.
Blir en del smällande i väggarna men det är ju inte så kul att se på.
Men något som jag måste säga är att Hamilton verkar vara en förare som kommer att hålla. Han har ju verkligen imponerat.
Och i Ferraristallet, hur var det tänkt egentligen, var det meningen att Kimi skulle vara förste och Massa andreförare? Massa imponerar stort ju jämfört med Kimi. Nästa lopp är i Canada den 10 Juni. Vi får se hur det går där.
#93 - 27 maj 2007 16:09
Kimi är en bortskänd gnällspik.

att det är fel på honom och inte på materialet har man vetat länge.

jag kan inte hur jag än försöker hejja på ferarri.. det går bara inte..

hejjar på Hamilton. \m/
#94 - 27 maj 2007 16:39
Jag har varit McLaren trogen ända sedan Häkkinens dagar. Jur jag än borde hålla på Räikkönen som Finländare så går det inte. Så fort hans kontrakt med Ferrari publiserades gjorde finsk media homom till nästa världsmästare utan att en meter körts av sesongen.

Hamilton har imponerat starkt på mig. Första podieplaceringen kan ännu räknas som nybörjartur men inte så här länge. Alonso får nog se upp med sin stallkamrat.
#95 - 27 maj 2007 18:31
Har hållt på Ferrari i ett antal år nu, och jag tror faktiskt på Massa.
Kimi däremot håller inte, alla problem från McLaren har han ju dragit med sig till Ferrari. Det största problemet är väl han själv, man börjar ju undra om det var bilarna det var fel på eller personen bakom ratten.
#96 - 11 december 2007 20:28
Fy fasiken för att vara den taxichaufören

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_677061.svd
Guest
#97 - 11 december 2007 20:40
Men titta! En F1 tråd!!! :) Viva Kimi!!! :)
Skönt att läsa att så många hade fel, och att han skulle vara en gnäll-spik stämmer nada!!
Han är däremot perfektionist och hör hemma bakom ratten!
Och fastän han sällan ler på banan så är han en glad skit.

För att vara en M.S hatare så var detta faktsikt det roligaste jag hört han göra. Jag hade inte haft något emot att vara taxi driver där inte...
#98 - 11 december 2007 23:46
Jag brukar kolla på F1 lite då och då, när jag kommer ihåg. Men det är några saker som gör att jag faktiskt inte tycker att det är särskilt intressant. Att det ska vara så svårt att komma på regler som gör det mer jämnt och oförutsägbart. För det första borde de göra som jag har för mig att de gör i Cart (om jag minns rätt), alla har samma budget tror jag, det vill säga, att två stall inte är stenrika, och resten knappt har råd att utveckla nya hjulmuttrar till nästa säsong. Säger väl sig självt att det blir ojämnt då. Se´n borde de inte tillåta mer eller mindre rymdteknologi i bilarna, för det är väl bara de rikaste stallen som har råd med det, vilket gör att de andra blir hopplöst frånåkta. Och är det inte i Cart alla stallen bara har typ två-tre olika chassin och motorer att välja på?

Istället kommer de på en massa konstiga regler, häromsistens så verkade de skylla på däckstillverkarna, så de ville tvinga dem att göra bättre däck genom att inte tillåta däcksbyten i loppen (kanske var det också för att inte slösa och slita så mycket på gummi och miljö, men så´nt bryr de sig nog inte om), vilket resulterade i livsfara för förarna (även om väl farligt slitna däck var den enda godkända anledningen att byta däck under loppen, men det var ändå en onödig risk), var det inte Reikonnen som råkade ut för att ett helt utslitet framdäck rullade så ojämnt att det skakade sönder hjulupphängningen? Se´n har väl inte alla de sämre stallen ett däck, och de bra stallen ett annat? Det är väl lite olika, antar jag, så det hänger knappast på däcken.

Nej, för att göra det mer jämnt, kan man antingen begränsa budgeten, så att två stall inte har lika mycket pengar som Joakim von Anka, och resten inte har mer än hans stackars systerson Kalle. Eller så får de helt enkelt förbjuda all rymdteknologi i bilarna, som bara de rika stallen har råd med. Egentligen är nog F3000 roligare att kolla på än F1, där är det förmodligen jämnare, och de långsammaste F1-bilarna har nog mer i F3000-lopp att göra än i F1-lopp.

En sak som gör att jag tycker att det luktar uppgjort, är att det verkar som att det aldrig kan vara fler än två stall i topp samtidigt. Om två stall tävlar med varandra en säsong (de andra är mest med som utfyllnad verkar det som), och ett annat stall klättrar upp ett hack till nästa säsong, så blir ett av stallen, som var bra förra säsongen, helt plötsligt sämre. Åtminstone tycker jag det verkar så, det känns nästan som om de drar lott om vilka två som ska ligga i topp under en säsong :rolleyes:

Schumacher gör för övrigt rösten till en Ferrari i Pixarfilmen Cars ;) Ingen stor roll, men ändå. Även en del andra röster görs av motorpersonligheter, Mario Andretti är med på ett hörn, och Häkkinen gör tydligen nå´n röst i den finska översättningen.

Annons