förlag på inredning?

#1 - 4 juli 2009 13:17
Hej !

Tycker mitt akvarium ser ganska tråkigt och dött ut och skulle vilja ha hjälp med lite tips // jonathan

http://s990.photobucket.com/albums/af22/jonta-95/?action=view&current=DSC_0006.jpg <---- kolla på akvariet

Kan pasa på att fråga om nån har tips på att hålla akvariet kallt nu på sommaren för mitt springer upp till 30 grader på en halv dag öven om jag byter vatten brukar ha runt 24-26
#2 - 4 juli 2009 13:32
Nu ska du få förslag, några som kanske inte är så poppis, men jag är ärlig och skriver vad jag tycker om jag hade varit i dina kläder:).
Först och främst skulle jag ta en allvarlig funderare på vad det ska bli i karet. Jag ser fisk från minst tre världsdelar och de vill helst ha lite skilda vattenvärden. Du har en del växtätare i karet med, så där har du en sak som sätter stopp för vidare planering, då de flesta sorternas växter får strykas.
Sedan är en hel del av fiskarna inte de snällaste man kan tänka sig, och vid lek och revirhävdande så kommer det att smälla ordentligt i karet.
Jag och många med mig kan säkert hjälpa dig att få ett snyggt kar, men först vill jag fråga dig vad du vill ha ut av karet?
Växter, rötter, sten, fisksoppa, biotop osv....?

Sedan finns det hur många trådar som helst om varma kar nu under sommaren, men det populäraste och enklaste är en PET-flaska med vatten du fryser in, eller om du kan få fart på ytvattnet och köra utan täckglas så kyler det ner karet lite:).
#3 - 4 juli 2009 13:52
...jag har ljusrampen tänd ca 4-5 timmar (till skillnad från det jag brukar, ca 9-10 timmar) - det hjälper kanske lite.
(förutom det ansjo skrev :))

Annons