Hjälp!
På grund av att det förra gick sönder var jag igår tvungen att köpa ett nytt innerfilter. Jag sköljde igenom det noggrant för att undvika att det spred något skit i vattnet.
Efter att ha kört det i ett dygn såg jag att tre av mina tetror hade dött. Jag har haft dom i samma kar i snart 2år och dom har klarat precis allt. Nu börjar dom dö, en efter en.
Först blir dom slöa, lite trasiga på fenorna- som om det vore någon kemisk skada, och sen åker dom bara omkring i strömmen.
Dom andra fiskarna, malar och svärdbärare åker upp till ytan och snappar med jämna mellanrum så något är fel.
Kan det bero på det nya filtret, något giftigt som fanns i det? Och vad ska jag göra?
Har bytt 30% av vattnet men det märktes inte någon skillnad på fiskarna. Flyttade även över dom mest härjade tetrorna till ett karantänkar med garanterat "bra" vatten. Men inte heller i det piggnar dom till :S Tanken slog mig att det kanske är något med kranvattnet, att reningsverket ändrat på något, att det blivit annorlunda ph eller dyl. Kan sånt märkas?
Har kollat nitrit/nitrat = noll.
Börjar bli smått desperat här, så om någon vet, snälla hjälp! :)