föreldralösa malawi

#1 - 2 februari 2012 11:54
Ok du börjar vi från början.. För nån vecka sen satt jag och flickvännen ner och diskuterade hennes akvarium, jag tyckte hon va väldigt dålig på och sköta de glömde matning bytte inte vatten på flera veckor osv (nu gjorde jag allt detta åt henne när hon inte var hemma eller låt och sov) men iallafall så kom vi fram till att hon totalt tappat intresset för sina fiskar och ville sälja akvariumet.. fine by me, men eftersom hon e som hon e så skulle allt ske på studs och hon satte igång med att tömma akvariet... fiskarna la hon i ett av mina tomma akvarium som jag precis hadde fyllt igen i väntan på varor jag bestält till de men efter hennes akvarium va tomt och stod på badrumsgolvet och inget mer hände, Jag hadde bestämt mig på att hon skulle få sköta allt själv så veckorna gick och hennes malawi trivdes bra i mitt kar sen kom dagen då jag blev iriterad och tog tag i de själv ringde djurbutiken hon köpt fiskarna i och fråga om de ville ha tillbaka dem och de ville dem.. så vips va de löst... men idag skulle jag tömma mitt akvarium.s och där under min BTN slimline såg jag 3 kanske 4 små malawiyngel som simma omkring... min fråga till er vad ska jag göra med dem klarar de sig på egen hand om ja låter de växa till sig i ett annat akvarium? djurbutiken vill inte ha dem de kan ju inte sälja dem och jag vill inte behöva avliva dem de e ju så små och söta + flickvännen skulle se mig som ett monster i 2 veckor minst...//Ola
#2 - 2 februari 2012 11:59
De klarar sej bra själva
#3 - 2 februari 2012 13:17
föd upp dom tills dom är tillräckligt stora att avyttras.

eller meddela henne att nått har tyvärr hänt en dag, alla ynglen hade dött
under natten.........och att du värdigt hade gett dom en begraving......;)

.

Annons