Förbruknings varor eller inte?

#1 - 7 oktober 2007 08:09
Där jag jobbar så finns det ett akvarium (Jewel 125 l) i ett väntrum där det hela dagarna finns barn. De slår och bankar på akvariet hela dagarna. det är placerat så att det utsätts för mycket spring och tunga dörrar som slår igen med en duns. Det finns ca 35- 40 fiskar i det och de är varierade sorter, ingen fisk är under 5 cm de största är ca 10 cm. När jag började jobba efter mammaledigheten för en månad sedan så har fiskbeståndet blivit mindre bla så "försvann" en av tre slöjstjärtar, jag skulle prata med personalen för att påpeka och rädda dessa sjöjisar men när jag kom på tisdagen så var de borta och akvariet var påfyllt med ny fisk. När jag senare var ute så råkade jag titta i rabatten och där låg slöjisarna ihop med andra fiskar. :-( Är detta rätt?? Kan man få bedriva en verksamhet så här?
Här är en länk till företaget.
MVH Erika

http://www.akvariumpajobbet.se/
#2 - 7 oktober 2007 08:16
Haha, det var det underligaste jag hört! Kan köpa allt utom att fiskarna låg i rabatten.. Det var inte så himla lyckat.
#3 - 7 oktober 2007 13:43
Låter ruggigt oseriöst. Om någon fisk dör kan dom åtminstone spola ner på toaletten kan man tycka. Sen är neontetran på bilden fin....
#4 - 7 oktober 2007 14:58
Förutom att det låter väldigt oprofessionellt att som akvarie-uthyrare ha för stor fisk i ett för litet kar och slänga ut döda/oönskade fiskar i rabatten....

citat från hemsidan:

"...och kontorslandskapet får en behagligare atmosvär"

Okej, jag är lite av en språkfachist, men stavfel på en hemsida känns aldrig professionellt.
#5 - 7 oktober 2007 15:22
Förutom att det låter väldigt oprofessionellt att som akvarie-uthyrare ha för stor fisk i ett för litet kar och slänga ut döda/oönskade fiskar i rabatten....

citat från hemsidan:

"...och kontorslandskapet får en behagligare atmosvär"

Okej, jag är lite av en språkfachist, men stavfel på en hemsida känns aldrig professionellt.

Språkfascist menar du? ;)
#6 - 7 oktober 2007 17:07
moby skrev:

Var inte en sån Messerschmidt, Moby.... :p
#7 - 7 oktober 2007 18:40
moby skrev:

Ha ha... :D :D :D Det var faktiskt lite roligt... :)
#8 - 7 oktober 2007 18:49
Det kan jag bjuda på, jag är fullt medveten om att jag stavar fel ibland, precis som alla andra. Skillnaden här är att jag inte inte skriver copy på en företagshemsida, utan är en privatperson som skriver på ett forum, och därför sitter jag inte och stavningskollar allt jag skriver, då det hade tagit fruktansvärt lång tid. Tid som jag anser att man alltså bör ta sig när man skriver något i professionella sammanhang.

Annons