Förbenad

#1 - 27 juni 2009 11:21
Ja mitt bygge fortsätter så sakteliga, under helgen var det tänkt att akvariet skulle flyttas dit det skall stå och att jag skulle börja bygga några skåp runt om. Bland annat skulle jag ha ett IKEA högskåp på ena sidan och med svartbruna dörrar och täcksidor. Jag bor ca 8 km från ett varuhus så jag åkte in idag på morgonen, glad i hågen och med spenderbyxorna på. Första överraskningen var att denna färgkombination fanns inte på lager utan var beställningsvara - det var väl iofs ok men sen kommer kallduschen - varuvärdet var ca 850 kronor - på det skulle sedan en frakt på 495 kronor läggas på eftersom beställningsvaror endast levererades direkt till kund och man alltså inte kunde hämta ut dem fraktfritt på varuhuset.
Behöver jag tillägga att det inte blev någon affär?

Nu får jag grunna ut någon annan lösning och IKEA har i alla fall för närvarande tappat en gammal och kär kund.

MVH Lasse
#2 - 27 juni 2009 12:24
Typiskt [}:)]!
#3 - 27 juni 2009 22:01
Är dom så kör i vägg? Men herregud om man t ex betalar i förväg så vad kan dom förlora? Förmodar att det kommer ut leveranser till IKEA-butikerna ibland. Korkat minst sagt att inte kunna slänga på en beställningsvara som kunden hämtar i butiken.
#4 - 28 juni 2009 07:32
Man kan ju undra hur de eg. tänker. Hoppas du hittar en ny lösning!!
#5 - 28 juni 2009 16:30
Jag har skrivit ner till IKEA centralt och undrat om det skall vara så här. Det betyder att den som beställer ett kök som beställningsvara behöver lägga ut en enhetsfrakt om den personen senare måste komplettera med en lucka eller dylikt som är betecknat beställningsvara. det är väl bra med enhetsfrakt men jag tycker man måste kunna välja om man vill hämta ut i varuhuset och slippa frakt och bilpassning.

MVH Lasse
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 28 juni 2009 16:51
Dessutom är det himla dyrt med 495 spänn i frakt. Jag skickar t.ex. en pall med böcker ner till Holland för en tusenlapp och jag har naturligtvis ett oerhört mycket sämre fraktavtal än vad IKEA har.
#7 - 28 juni 2009 19:03
Grejen är väl den att det är en enhetsfrakt - oavsett om det är en dörr eller ett helt kök - men det slår ju helt fel om man inte kan välja om man skall hämta den fraktfritt eller välja att betala för att få grejerna hem.

MVH Lasse
#8 - 30 juni 2009 10:04
[QUOTE=C.Ciklid;bt28625]Man kan ju undra hur de eg. tänker. Hoppas du hittar en ny lösning!![/QUOTE]

FÖRLOT OM JAG STÖR MEN JAG ÄR NY OCH VET INTE HUR MAN FIXAR BILD TILL SIN SIDA KAN DU FÖRKLARA

Annons