[FONT=Century Gothic]Hej! [/FONT]
[FONT=Century Gothic]Jag startade upp mitt 54L förra onsdagen och dom jag köpte akvariet av sa att jag kunde köpa fiskar idag! :D[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Och innan jag for upptäckte jag att alla mina växter höll på att dö.[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Men jag for in till stan och hade med mig ett vattenprov för att vi skulle kunna se hur länge vi skulle vänja fiskarna med mitt vatten.[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Och då fick vi reda på dom tråkiga nyheterna... [/FONT]
[FONT=Century Gothic]Jag hade så mkt nitrat i mitt vatten att fiskarna skulle ha dött om jag stoppade i dom.:mad:[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Dom sa att jag skulle byta vattnet och ta bort dom döda växtdelarna och det har jag gjort.[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Och min fråga är: Har ni något tips på annat jag skulle kunna göra för att få vattnet så bra som möjligt? :confused:[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Det här är mitt första akvarium så även om jag har läst väldigt mkt så vet jag inte vad jag ska göra.[/FONT]
[FONT=Century Gothic]PS mitt kranvatten var det inget fel på bara det som var i akvariet! Tacksam för svar! [:-140][/FONT]