Förb.. Golv

#1 - 27 november 2004 10:52
Hallå

Har gjort iordning mitt nya 275 liters.Bara att ställa upp på ställningen och pytsa i vatten och sand.MEN golvet är skevt som fan.Har ju en vanlig alu ställning men det funkade inte att ställa den direkt på golvet det bågnade intill väggen.Åkte då och köpte en bänkskiva att ha mellan golvet och ställningen.Problemet är att skivan är som en gungbräda (golvets fel).Frågan är om man vågar fylla akvariet till ex 1/3 och hoppas på att skivan formar sig efter golvet och justera upp ställningen då.Eller är risken stor att burken spricker??
Fredrik

P.S skivan är en bänkskiva 120*60 i laminat med spån stomme D.S
//FÅ
#2 - 27 november 2004 11:06
Det beror väl lite på hur mycket det skiljer.
Spånskivor är inte direkt flexibla. Säsrskilt inte i den tjockleken.

Alternativt kan du kanske lägga något mjukare material under bänkskivan så som frigolit t.ex.
#3 - 27 november 2004 11:09
hmm.Det skiljer typ 7 milimeter som värst.Ja det va en toppen idé.Frigoliten borde ju tryckas ihop där golvet går upp..Kostar ju inte nånting eller.
//FÅ
#4 - 27 november 2004 11:35
såna därana köks-skåp fr. ikea med justerbara fötter, det är både snyggt och praktiskt attställa akvarietillbehören i.
#5 - 27 november 2004 13:22
Precis som tidigare skribenter så borde det väl inte vara omöjligt att på olika sätt få till det så att skivan ligger rakt? Själv kör jag bara lite hårdpapp under alu-ställningens fötter... Har funkat hittils, kanske inte snyggast i världen dock..

IKEA kökskåpet låter ju intressant annars.. Jag tror man kan köpa sådana justerbara fötter löst annars(?), typ på nån bygghandel eller nåt..
#6 - 27 november 2004 13:48
Hej igen
<font size="6">PROBLEMET LÖST!!!!!!!</font id="size6">.En frigolit skiva gjorde susen.Nu är det vatten och sand i det.
Tack För hjälpen!!!
Fredrik

Annons