Föräldrafritt

#1 - 5 april 2009 09:59
Dvs frun är bortrest på hästkurs denna helg. Highlife kan man tro med med hur mycket tid som helst till akvarier, tv-spel, titta på vilken film vill jag vill och ha heeeela stora sängen för sig själv.
Riktigt så kul kanske inte verkligheten är dock.

Sonen är hemma och sjuk, minstingen hemma och vild som jag vet inte vad. Har som tur var outsourcat de andra två tjejerna till morfar resp. en kompis.
Tur var väl det för igårkväll tog huvudvärken och höga febern hand om mig med och helt slut somnade jag halv nio! Innan min 9årige son.
Så nu önskar jag bara att nobelpriset gick till den som uppfann treon för utan dem vette f*n hur jag skulle klara mig igenom dagen.

Men det har ju inte hindrat mig från att fixa om i akvarierna under drogens påverkan. Rensat växter i 200l som nu ser riktigt pråpert ut.
Hit har två regnbågscikilider fått flytta från sonens akvarium som var alldeles för litet för dem och dessutom överbefolkat. Ut har äppelsnäckan flyttat för så snart jag tillfrisknat ska det köpa två Helena snäckor som ska ner och rensa upp bland de ovälkommna gästerna.

Kampisarna har lekt och ynglen hänger som trådar från skumbot, så där fick honan flytta. Även hon in i det stora. Har läst att även hanen bör flyttas , har bara ingen aning om vart. Det enda karet kvar är Tanganyika och ja hur skulle det se ut och hur skulle han må...
#2 - 5 april 2009 15:59
Treo och en kopp kaffe, funkar alltid mot min huvudvärk.

Annons