För mycket off topic i trådarna

#1 - 14 augusti 2008 18:32
Jag tycker det är för mycket off topic i trådarna. Ofta är det att det börjar priviata diskussioner helt ifrån ämmnet.
#2 - 14 augusti 2008 18:39
Och många gånger är det jag som far på villovägar [:o]. Jag vet det själv men kan ju inte låta bli :(... Tycker oxå att det kan vara trevligt med lite småprat runt om ibland och iom att det inte finns chat på Zoopet är det lätt hänt. Sorry [:o]..
#3 - 14 augusti 2008 18:46
får nog hålla med nina här.. det är för mig kul att likasinnade inom akvaristiken samlas på ett ställe och kan snacka om vad som helst förutom fisk ibland..
#4 - 14 augusti 2008 19:00
...och det finns det en alldeles utmärkt avdelning för här på forumet. Att frångå en topic är stor brist på respekt mot trådskaparens frågeställning.
#5 - 14 augusti 2008 19:06
Grejen är att det oftast är ett svar på en fråga som ställts som startar diskussionerna. Diskussioner ger mer info och mer frågor, så jag tycker det bara är bra om det spårar ur lite. Men inte alltför mycket, såklart.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 14 augusti 2008 19:07
Om man startar en ny tråd (förutom i Off Topic) och man tycker att det hela svävar iväg för mycket bort ifrån det man undrar över så kan man gott säga ifrån - jag tror inte någon tar illa upp av att trådskaparen påpekar detta.
Däremot om trådskaparen själv är delaktig i att det svävar iväg så är det väl helt OK.
#7 - 14 augusti 2008 20:07
Det är väl bara ett prolem om trådskaparen inte får svar på en ev. fråga för att diskussionen spårar lite snett. Anars är det väl oftast bara mer informativt och trevligt med mer diskussioner.
#8 - 14 augusti 2008 20:09
Mumin skrev:
Det är väl bara ett prolem om trådskaparen inte får svar på en ev. fråga för att diskussionen spårar lite snett. Anars är det väl oftast bara mer informativt och trevligt med mer diskussioner.

Håller helt med tidigare talare/skrivare!:)
#9 - 15 augusti 2008 00:34
Jag ville ju få upp en chatt på zoopet nu innan sommaren, hur gickd dej med det?
Guest
#10 - 15 augusti 2008 00:40
patriksg skrev:
Jag ville ju få upp en chatt på zoopet nu innan sommaren, hur gickd dej med det?

Ähh, skit i det! Vi har ju natt-tråden..:p
Fast en chatt hade klart varit bättre! :)

(märkte ni att det blev OT nu? Så du har rätt 3 guppy! ;))
#11 - 15 augusti 2008 00:50
jag tror att det är istort sett Omöjligt att hålla ett forum rent från att man har diskussioner i Trådarna, då folk har olika åskiter och alla vill få fram sin..
dessutom skulle Zoopet vara ganska stelt och itne ett lika bra forum ifall alla Roliga interna skämt,personer och små avdrifter skulle försvinna... Jag tycker själv att lite OT är okej sålänge Trådskaparen får svar på sin fråga.
#12 - 15 augusti 2008 06:07
Beror litet på var man drar gränsen för OT. Ofta händer det sig att en fråga leder till en annan och en och annan lånar tråden för en sidofråga. Då kan man säga att tråden spårar ur men har ändå ett sakinnehåll fastän det kanske inte är det trådskaparen är ute efter. Personligen tycker jag att det är OK med litet tolerans angående innehållet i trådarna så länge det är sakligt.

Annons