För Mycket fisk??

#1 - 2 november 2009 07:52
Jahapp, har en lite fråga.

Nu i helgen så var jag på den lokala zoohandlaren för att köpa in lite nya växter men så klart fick jag syn på guramis som jag blev stört kär i.

Så till min fråga, blir det förmycket fisk med 6st platys + några yngel och 4st Mollys om jag köper 2st dvärgguramis till mitt 112L kar??

Tack på förhand
#2 - 2 november 2009 08:09
Inte om du bara har det som du skrev ovan, det borde inte vara några problem alls med 2 dvärgguramisar till det beståndet.
#3 - 2 november 2009 08:35
Okej tack,....ynglen har jag ändå tänkt ge bort så fort de blir tillräckligt stora, tror jag har ca 5st på 10 - 15mm

men det borde ju inte va några problem för att karet ser ju nästan tomt ut då och då hehe:)
#4 - 2 november 2009 15:37
funkar fin fint;) dock är dvärgguramin ganska kännslig, men det går nog bra:)

Dom är otroligt söta har haft dom i många omgångar
#5 - 2 november 2009 17:00
japp då har man införskaffat de små liven, så söta de är och de verkar inte alls va skygga som det står på vissa sidor:)
#6 - 2 november 2009 18:29
japp då har man införskaffat de små liven, så söta de är och de verkar inte alls va skygga som det står på vissa sidor:)

dvärggurami är väldigt fina fiskar och jag har bara haft otur med de jag haft, de hr dött efter ett tag och sen dess har jag inte haft dem på grund av att de är känsliga.'

lycka till med dina :D!
#7 - 2 november 2009 19:05
macke_fisk skrev:
dvärggurami är väldigt fina fiskar och jag har bara haft otur med de jag haft, de hr dött efter ett tag och sen dess har jag inte haft dem på grund av att de är känsliga.'

lycka till med dina :D!

jo jag hörde att de skulle va lite känsliga men men man kan ju alltid hoppas att det funkar, har haft igång mitt kar nu snart i 8 veckor utan ett enda dödsfall så här långt
#8 - 2 november 2009 20:03
ja 8 veckor borde nog gå... som sagt har jag haft dvärggurami i flera omgångar. jag fick dom att bygga sej ett litet bo en gång men det blev tyvärr inga yngel
Eftersom att jag var bra mycket barnsligare, spontan och allmänt oansvarig (snorhyvel som jag var) så bytte jag till den mycket mer tåligare marmor guramin vilket har gått väldigt bra;)
Men jag tror det kommer gå bra för dej;)

Vill du vara ännu mer säker på att det ska funka felfritt så kanske du ska vänta ytterligare några veckor... men det är bara ett förslag
#9 - 3 november 2009 06:01
hehe okej tack...men det ska nog gå bra, har läst på så mycket som jag kan hitta ute på nätet så det ska nog fixa sig....hoppas jag:p

Annons