För litet underlägg

#1 - 12 april 2010 19:19
Köpte häromdan ett akvarieunderlägg som enligt förpackningen skulle vara 1200 x 400, dvs exakt samma mått som akvariet.
Ser nu att underlägget är 1184 x 394. Vågar jag använda det?
#2 - 12 april 2010 19:53
skulle nog gå tillbaka tillbutiken o lämna tillbaka det o gå o köpa ett liggunderlag för typ 50 spänn o skära till perfekt. jag satte mitt akvarium på liggundderlaget o tog ett rakblad o skar runt. syns inte alls! blev kanon!
#3 - 12 april 2010 19:59
hannesc skrev:
skulle nog gå tillbaka tillbutiken o lämna tillbaka det o gå o köpa ett liggunderlag för typ 50 spänn o skära till perfekt. jag satte mitt akvarium på liggundderlaget o tog ett rakblad o skar runt. syns inte alls! blev kanon!

Har några mil till Hornbach, är inte jättesugen på att ta mig dit igen. Räknar med att starta karet på onsdag, hinner inte heller innan dess.
Grejen är den att det är bara 3,5 mm tjockt och täcker hela bottenrutan plus lite till när jag centrerar det, borde inte det gå?
#4 - 12 april 2010 20:08
jovisst det gör det säkert. men trycket från ett akvarium är inte i mitten på rutan utan ute i hörnen. men det går säkert bra ska du se.
Bilagor:
#5 - 12 april 2010 20:10
hannesc skrev:
jovisst det gör det säkert. men trycket från ett akvarium är inte i mitten på rutan utan ute i hörnen. men det går säkert bra ska du se.

Kanske kan funka att klippa det på mitten, blir då en glipa på ~15 mm.
Aja, får vänta på fler svar och se.;)
Bilagor:
#6 - 12 april 2010 20:51
Jag gamblar lite och antar att merparten av underlägget kommer komprimeras. Är trots allt bara 4-5 mm på kortsidorna som blir utan underlägg... ;)

Annons