För "låg" bakgrund

#1 - 22 april 2007 22:47
Hejsan!
Var och köpte en bakgrund idag.
Men den är ca: 3 cm för "låg".

Det bästa vore då att höja upp den så att den går precis över vatten ytan. Sen fylla upp med ca: 3 cm grus underifrån. Perfekt!
Men ett litet problem..
Om man då har (som jag har tänkt) fiskar som gräver. Kan de gräva under och smita bakom bakgrunden. Så vad tycker ni jag ska göra. Silikon:a fast nät längst ner eller något annat förslag?

Samt, vad är bäst att änvända på silikonet för att döja... torv, akvarie grus...?
#2 - 23 april 2007 00:05
använd 3 cm frigolit under bakgrunden :P
#3 - 23 april 2007 04:44
Jag satte filtermatta under min. Tog det jag hade hemma, ett extrafilter till Juwel, som klipptes i bitar och kilades fast under.
#4 - 23 april 2007 05:01
Okey. Låter som en bra idé med frigoliten.. Men var kan man köpa frigolit?
#5 - 23 april 2007 05:03
becky_be skrev:
Jag satte filtermatta under min. Tog det jag hade hemma, ett extrafilter till Juwel, som klipptes i bitar och kilades fast under.

Hur menar du med "kilades fast"?
Hur gjorde du?
#6 - 23 april 2007 10:44
Frigolit lär du kunna köpa i något byggvaruhus. Annars kan du ta ett liggunderlag, vika ihop det till lämplig tjocklek och sedan knöla in det under bakgrunden. :)
#7 - 23 april 2007 14:58
Hittade rätt mycket frigolit på jobbet. Ska börja kapa bakgrunden nu (den är för lång) och så blir det höjja upp den med 3 cm frigolit längst ner där jag ska silikona fasst torv och kanske lite grus ... Så är det planerat nu iaf. Men det brukar aldrig bli som planerat.. haha .. återkommer med resultat ;)

Annons