petnym skrev:Min blogg är ett slags loggbok över mitt akvarium. Det hjälper mig tex att minnas detaljer om när och vad det är jag köpt till akvariet. Det gör också att jag lättare kan följa utvecklingen under längre tid när det gäller tillväxt.
DAHLBERG skrev:Precis! Jag tar kort så man ser storlek och skick på t ex koraller, tar kort på inredning och skriver när någon fisk har dött/är sjuk. Skitbra när man vill titta tillbaka på hur det såg ut :D
Länk till bloggen finns i signaturen :)
BalleValle skrev:Det är det verkligen!! För tillfället har jag bara... ett, eller ja två, det andra är *host* en skål *host* med två ensliga guppar i... så, det lär nog inte behövas någon samlad lista, än! Men, det kommer väl! Hade jag fått bestämma, så skulle jag täta hela lägenheten, och göra en gigantisk tank av hela alltihopa (denna hobby, är fasen som knark! Har man väl fastnat, så sitter man där sen! Och det blir bara fler och fler kar! Till slut tappar man kontrollen över allt, och det blir bara ännu fler... nog lika bra att skaffa en partner som hatar fisk!! Gärna fiskallergiker... ...)
DarkAngel_83 skrev:Haha, tror inte det skulle fungera att ha en partner som inte gillar samma sak =) Bättre o ha en som tycker om fiskar så kan man tillsammans fixa det jätte fint =)
BalleValle skrev:Visserligen, men det är nog då STOR risk att det spårar ur ännu lättare! Men det hade underlättat skötseln! Jag matar, han suger... och betalar!! Toppen!:d:d:d[:-38]
Hahaha, nä! Det hade blivit alldeles för tråkigt i längden! Det ska vara lite småkrångel med akvarium! Som att springa med hinkar fram och tillbaka!!! ... och spilla ner precis allt!
DarkAngel_83 skrev:Haha =) låter som här, springer med hinkar o sen slangar i de nya vattnet och ur med =) Men det är värdt sitt jobb för fiskarna e så söta o charmiga =)
Caroline92 skrev:Jag förde loggbok förut, men sen hände det så mycket annat i livet så jag hann inte med det :P Men nu när allt har lugnat ner sig lite så tror jag att jag ska börja med det igen faktiskt :)
BalleValle skrev:Det går, om man vill kosta på sig de extra hundralappar som behövs, för att göra ett vattenbyte, alldeles hinkfritt! Men... då blir det istället alldeles för enkelt!! Det tappar sin charm då (hade ett hinkfritt system till mitt 250-kar, vart alldeles för enkelt... men så slutade munstycket en dag att fungera, och jag orkade inte köpa ett nytt, så istället fick jag vecka slangen... som jag lite nu och då släppte efter på, så allt vatten, som givetvis byggt upp ett ganska stort tryck, sprutade på lite allt möjligt!!)
Ja, det kan nog bara underlätta för eventuella framtida problem!! Hade en himla massa cyanoproblem med mina förra akvarier... kunde inte förstå varför! Men, med tiden så inser man saker och ting...
DarkAngel_83 skrev:Finns hur mycket som hälst att köpa/göra fixa o trixa med/till akvariumen =) Själv är jag nöjd som jag har det nu..ska vara lite slit, annars är det inge roligt =)
Keibo skrev:Gud vad ambitiösa alla är, är jag den enda som inte skriver ner jota? :/
BalleValle skrev:Ska nog sätta upp en sån där, helårs almanacka, som jag kan fylla i med diverse koder och sånt, lite väl drygt att behöva sitta och skriva i en bok...
DarkAngel_83 skrev:Kan man oxå ha..vad har du för roliga sorts fiskar då?