Fönstermålaren!

#1 - 19 september 2009 16:53
Ärligt talat -Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta!:confused: men förbannad är jag nu![:(!]
[SIZE=2]My God vilken fönstermålare! Och detta från en auktoriserad målerifirma!

Detta har hänt hittills:

Dag1
Vi gör upp om en tid för målning av utsidan på fönstren i sovrummet + fönsterbrädan på insidan.

Dag2
Ingen målare kommer - jag ringer - han har glömt bort tiden - vi gör upp om en ny tid nästa dag.

Dag3
Målaren ringer - han har glömt penslarna på jobbet - vi gör upp om en ny tid nästa dag

Dag4
Målaren kommer och målar och är klar på ca 5 minuter - därefter frågar han om jag har sandpapper, vilket jag inte har.
Han lämnar kvar en färgburk och en pensel inlindad i en plastkasse.
Vi gör upp ny tid för andra påstrykningen som skall ske nästa dag. Jag avbokar tiden hos min frisör för att vara hemma när målaren kommer.

Dag5
Ingen målare kommer - jag ringer - målaren har försovit sig (kl var 12:30). Lovar komma när han vaknat.
Kl är nu 18:30 och fortfarande ingen målare!

Nu drar jag öronen åt mig och kollar hans målning - han har strukit på färgen rakt av på den gamla färgen, till och med rakt över fågelskiten på fönstrets utsida!:(
Inget förarbete, ingen grundning, ingen rengöring - ingenting! Bara doppat penseln i burken och dragit över!
Jag kommer INTE att betala ett öre för detta. [:(!]

[/SIZE]
#2 - 19 september 2009 16:59
Nä jag hade inte heller betalt :mad:
Går det att ta nån bra bild på eländet så att du har bevis (ifall de börjar klaga på utebliven betalning) ?
#3 - 19 september 2009 17:03
Tänkte oxå på bildbevis om det blir något tjafs. Amatörmässigt minst sagt. Han kanske blivit lullig i huvudet av ångor efter allt målande.
Tycker att du ska nämna allt krångel det inneburit för dig med t ex frisören. Att få firman att stå för frisörkostnaden vore inte orimligt som kompensation.
#4 - 19 september 2009 17:15
Förutom att du inte ska betala så bör han ta bort eländet han ställt till med. annars får du betala för en annan målare som tar bort det han gjorde.
#5 - 19 september 2009 17:25
Tack för tipsen att fota! Skall göra det i morgon när det är ljust!:)

Upptäckte nu att han gjort ett hack i trälisten också![:(!]
Jag hade torkat och dammsugit listen innan han kom, och nu ligger hacket där med flisor på insidan. Skall ta bildbevis även på det![:(!][:(!]
#6 - 19 september 2009 17:33
FY FAN!, VILKET JÄVLA SVIN! skulle ha spöat skiten ur han, så gör man inte, hoppas han får sparken.
#7 - 19 september 2009 17:48
Självklart ska han fixa till underarbetet oxå på rätt sätt som sagts. Kanske ren slöhet att jobbet är uselt. Fick själv uselt lackjobb på en bil förr men den gick rakt tillbaka. När vi hämtade den var det som nytt. Så jobbigt om det är bara pga ren slöhet man får tjafsa.
Tänkte inte på det först. Men att fråga efetr utrustning av dig?? Hualigen vilket proffs/slöfock
#8 - 19 september 2009 20:31
Skriv till målarfirman och spalta upp vad du är missnöjd med. Tala om att du inte kommer betala någonting förrän arbetet är professionellt utfört.
Ta kopia på brevet. och posta det med mottagningsbevis. Är han medlem i ett branschförbund så skicka en kopia dit också.

Annons