Fond för bevarandet av Kjell Fohrman?

#1 - 8 december 2008 18:18
Kan inte låta bli :p Under kategorin "Miljö och djurskyddsfrågor" Finns det en tråd som från forumets huvudsida ser ut som "Fond för bevarandet av..." och så står det Kjell Fohrman under (för att han har skrivit sist i tråden), så det blir "Fond för bevarandet av Kjell Fohrman" :D Ja, jag har dålig humor, men jag tycker det ser rätt kul ut, och dessutom, en så´n fond skulle jag ge bidrag till!
#2 - 8 december 2008 18:29
Hehe, ja det har du rätt i, ser ut så här:
#3 - 8 december 2008 18:43
Men är det inte det vi betalar 225 riksdaler för varje år
;)
Bilagor:
#4 - 8 december 2008 18:53
erikthur skrev:

;)

Hehe, jo, det har du kanske rätt i, så en så´n fond finns kanske redan ;)
Guest
#5 - 8 december 2008 19:22
Skadar inte me en till ^^ 225kr extra
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 8 december 2008 19:58
erikthur skrev:

;)

Jag är tyvärr mycket dyrare i drift;)
#7 - 8 december 2008 19:59
Fniss :)
#8 - 9 december 2008 02:20
Jag som trodde att formaldehyd var en billig balsamerings process, 3 kubikmeterstanken finns ju redan så där sparas det in några kronor..

Eller var tanken att bevara Kjell i nuvarande tillstånd?
[:-159]
#9 - 9 december 2008 06:15
Gaffel skrev:
Jag som trodde att formaldehyd var en billig balsamerings process, 3 kubikmeterstanken finns ju redan så där sparas det in några kronor..

Eller var tanken att bevara Kjell i nuvarande tillstånd?

hallå, alkohol är nog billigare om vi skall ge oss på den här typen av bevarande.

det måste finnas någon här som har en gammal privat kokanläggning.

sist jag kollade (många år sedan) så kunde man koka egen sprit
för kanske 6-7 kr / liter.

3000 liter nanokar x 7 kr = 21000 kr

minus de liter som han själv tar upp.

21000 / 225 kr = 93 guldmedlemskap

vi skulle då säkerställa att vi har tillgång till honom under låååång tid.

visst, frågorna vi ställer till honom blir kanske inte besvarade, men
vi skulle kunna titta på honom iaf.......

;)

.
#10 - 9 december 2008 07:50
Utan att verka plump så tippar jag på rak arm att vi sparar in omk 8 guldmedlemskap på volymminskningen, sen har vi frågan om vi kan få bidrag från alla CO2-mäskare, liksom bara så där ur ett rent miljöhänsynstagande perspektiv..

Sen är frågan om vi ska köra en omröstning på biotop, själv röstar jag för ett strömmande flodbottens SA, BTN kan kanske bidra med en specialare?
#11 - 9 december 2008 07:56
Kensa skrev:

minus de liter som han själv tar upp.

.

Har du räknat med de liter som han tar invärtes då;)?
#12 - 9 december 2008 07:58
ansjo skrev:
Har du räknat med de liter som han tar invärtes då;)?

aj fasen, den glömde jag.....får kanske jacka upp volymen med 5-6 liter...:D
#13 - 9 december 2008 17:24
Tyvärr - det fungerar inte med ett så lågt kar som 3000 litarn - hur ni än vänder och vrider så kommer något att sträva över ytan och inte bli spritindränkt. Inte ens lilla jag fick riktigt plats i det karet! Det går inte heller med metoden att dränka in honom innifrån - det var några som försökte för några år sedan - de var bevarade långt före Kjell - Det krävs bättre metoder så fonden måste gå till bättre grundforskning för bevarande av stora personer...

MVH Lasse
#14 - 9 december 2008 18:02
Nä nu börjar det här bli lite för groteskt liksom.
[:-159]
#15 - 9 december 2008 19:07
Om man fyllde upp västerhavet med sprit och sänkte ner Kjell däri som en premanent utställning så skulle antagligen fonden kunna ta ut en viss del av Universeums intäkter, risken är väl den att Kjell vaknar till liv och av en ren reflex dricker upp spriten, frågan är sålunda om man som Lasse föreslog skulle lägga projektet på is eller om man ska ta med i beräkningarna den eventuella extra kostnad som skulle kunna uppstå, Lasse, hur mycket rymmer västerhavet nu igen?[:-159]
#16 - 9 december 2008 22:24
Gaffel - det skulle nog fungera men mer grundforskning behövs....

Nä nu börjar det här bli lite för groteskt liksom.

Tur att du inte varit med på någon ZOORF-kurs med mig och Kjell som kursledare om du bangar redan nu :)

MVH Lase
#17 - 9 december 2008 23:44
Gaffel skrev:
frågan är sålunda om man som Lasse föreslog skulle lägga projektet på is

Kylförvaring menar du? Skulle kunna funka!
#18 - 10 december 2008 00:26
Var donerar jag :confused:
#19 - 10 december 2008 02:44
Lasse skrev:
Du har så rätt men vi behöver kursledare, kanske någonting att äska pengar till och där kommer fonden in som legitim aktör, annars är nog ren alkohol en bra väg då den inte klarar av att lösa upp minerala fetter..
Ren sprit stelnar ju först vid -130C så det skulle bli väldigt dyrt att hålla den gubben på is..
Johanski skrev:
Spriten kan du skicka direkt till Kjell redan nu så att han inte torkar ut. :D
#20 - 10 december 2008 02:46
Lasse skrev:
Du har så rätt men vi behöver kursledare, kanske någonting att äska pengar till och där kommer fonden in som legitim aktör, vi får hysa veckovisa forskningsmöten uppe på heaven23, annars är nog ren alkohol en bra väg då den inte klarar av att lösa upp minerala fetter..
Ren sprit stelnar ju först vid -130C så det skulle bli väldigt dyrt att hålla den gubben på is..
Johanski skrev:
#21 - 10 december 2008 02:54
Lasse skrev:
Du har så rätt men vi behöver kursledare, kanske någonting att äska pengar till och där kommer fonden in som legitim aktör, vi får hysa veckovisa forskningsmöten uppe på heaven23, annars är nog ren alkohol en bra väg då den inte klarar av att lösa upp minerala fetter..
Johanski skrev:

Annons