Jag var igår o hälsade på en sväng hos min ena faster, hos vilken jag inte varit sen jag var typ åtta år. För ca sju år sen så lånade mamma o pappa ut sitt akvarium till henne då de tröttnat totalt. Hon o hennes ungar tog gladerligen emot det lilla 80 liters akvariet med guppys.
Igår höll jag på att få en hjärt attack! Hela akvariet såg ut som ngt du ser i skräckfilmer! Hela bakre akvarie väggen o de två kortsidorna var täckta i ett tjockt lager med gröna alger. det växte java mossa i hela akvariet (tror det var java mossa... inte helt säker men) och det verkligen KRYLLADE av guppys!!!! otroligt många! jag var där med min andra faster som inte verkade bry sig ngt spec om hur akvariet såg ut. Jag själv var förvånad över att ngt ens kunde leva där i!
Jag påpekade lite hur jag tyckte att de verkligen borde städa där i, men då hon är väldigt bestämd i sina åsikter så menade hon att det hade de inte tid med.
Jag är förbryllad över vad man ska göra i ett sånt läge? hon är en släkting, även om vi inte känner varandra väl så vill man ju inte va elak.
Har ni någonsin stött på ett sådant läge??
en del människor är hur som helst inte ämnade att ha djur....
:(