Fohrman gästar Malmö

#1 - 8 december 2009 23:33
PÅ torsdag dvs i morgon gästas Malmö akvarieförening av Kjell Fohrman.

Kjell ska hålla ett föredrag som heter "Är akvaristen miljöbov eller miljösvin"

Som vanligt på våra möten så kommer det även att serveras fika,säljas lotter,samt hållas frågetävling.

Mötet startar kl.19.00 och hålls på Branteviksgatan 40-42(ingång på ena gaveln)

Nya som gamla medlemmar hälsas välkomna.

Niclas

www.malmoakvarieforening.se
#2 - 9 december 2009 01:54
Hepp, jag höll just på att skriva ett inlägg om detta när jag såg att du postat. Jag kopierar in min text här istället så får alla ännu mer information:

Är akvaristen miljövän eller miljösvin?
Så är titeln på det föredrag som Kjell Fohrman håller hos Malmö Akvarieförening på torsdag den 10 december.

Det är ett föredrag som kritiskt granskar både akvariehobbyn och de politiska krafter som verkar för inskränkningar av handel och hobby med levande djur. Vår hobby är hårt ansatt av både myndigheter och miljö- och djurrättsorganisationer så det är ett föredrag som borde intressera alla som vill se vår fantastiska hobby fortleva.

Kjell Fohrman är kanske landets mest profilerade akvarist. På senare år är han nog mest känd som mannen bakom Zoopet, men han har ett flera decennier långt engagemang bakom sig både i föreningslivet och som zoohandlare.

Förutom föredraget blir det som vanligt akvariefrågesport, lotteri, fika och inte minst allmänt fisksnack och trevligt umgänge.

Alla akvarieintresserade är välkomna!

Det går utmärkt att besöka våra föredrag och möten även om du ännu inte är medlem. Inträdet är gratis.

Vi har månadsmöte i vår föreningslokal den andra torsdagen i varje månad. Våra möten börjar kl 19.00, och platsen är Branteviksgatan 40, ingång på gaveln.

Malmö Akvarieförening är mötesplatsen för alla akvarieintresserade i regionen. Här kan du träffa likasinnade, utbyta erfarenheter och utveckla din hobby under trevliga former.
#3 - 9 december 2009 07:24
Ska bli intressant och höra vad Kjelle har o säga denna gången minsann :)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 9 december 2009 09:00
Jag kommer garanterat i alla fall;)
Skall bli kul att komma ner till Malmö och hålla föredrag igen - hoppas också att jag får träffa en del Zoopetare där nere :d
#5 - 9 december 2009 10:03
Kanske en titt inom imorrn och hämta upp en löddebo på vägen ?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 9 december 2009 10:10
drd skrev:
Kanske en titt inom imorrn och hämta upp en löddebo på vägen ?

Vet inte om det var mig du menade - i så fall tror jag inte att tåget passerar där du bor;)
#7 - 9 december 2009 10:33
Ahaa....glömde att du inte kör bil kjell sorry ;)[:o]
#8 - 9 december 2009 18:48
Jag kommer garanterat i alla fall;)

Skall bli kul att komma ner till Malmö och hålla föredrag igen - hoppas också att jag får träffa en del Zoopetare där nere :d

Du är välkommen!
#9 - 10 december 2009 01:19
Vi ses där! :)
Ska bli intressant att äntligen höra detta föredraget!
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 10 december 2009 09:47
Vi ses ikväll:D
#11 - 10 december 2009 15:41
Påminnelse i sista minuten!
#12 - 10 december 2009 16:33
Kom i tid,sist Kjell besökte oss var lokalen välfylld,vilket vi givetvis hoppas på även idag.

niclas.

www.malmoakvarieforening.se
#13 - 10 december 2009 17:33
Missar ikväll tyvärr :(
Dök upp en sak som jag hade glömt bort.
#14 - 10 december 2009 22:51
Stort tack till Kjell för ett intressant och tankeställande föredrag.

Niclas
#15 - 10 december 2009 22:52
Sitter hemma igen och muttrar över att det inte blev nån malmöresa och inte heller nån fiskmat som jag skulle haft av josef :(
Hoppas ni andra hade trevligt ;)
#16 - 10 december 2009 23:44
Bara till att tacka Kjelle för ett intressant föredrag!

Drd- Josef vann en burk flingfoder på lotteriet, kanske tur att du inte var där och fick den ;)
#17 - 11 december 2009 08:28
NIC skrev:
Bara till att tacka Kjelle för ett intressant föredrag!

Drd- Josef vann en burk flingfoder på lotteriet, kanske tur att du inte var där och fick den ;)

Och du vann inget? Som vanligt ;):d
#18 - 11 december 2009 09:39
Nina82 skrev:

Som vanligt ja... :mad:;)
#19 - 11 december 2009 10:13
Nina82 skrev:

HEHEHEHE :D

Nåja jag skulle haft en liter tetra diskus av han som han hade med sig ju :(
#20 - 11 december 2009 10:18
Detta föredrag vore intressant att få höra... Kanske Kjell kör det i trakten av Östergötland någon gång?
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 11 december 2009 16:34
Tack själva för ett trevligt möte med en hel del diskussioner - det senare tycker jag är extra kul:D
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 11 december 2009 16:36
petnym skrev:
Detta föredrag vore intressant att få höra... Kanske Kjell kör det i trakten av Östergötland någon gång?

I januari skall jag hålla föredraget i Oslo.
Har ännu inte fått någon inbjudan från Östergötland;)

Annons