Foder till scalarer

#1 - 25 januari 2007 13:33
Tjenna,tänkte fråga va ni matar med till era scalarer jag matar med flugor,maltabletter,flingfoder,ärtor,räkromm,räkor ibland gurka
Mina scalarer e gött härliga när man matar med flugor blir dom som pirayor tror alldrig att jag set så roviga scalarer!men berätta gärna lite om era scalarer och va ni matar dom med!
#2 - 25 januari 2007 14:13
jag matar med detra diskus flingor rödamygg och diskusmix och oxhjärta
#3 - 25 januari 2007 14:47
Hoppas de kommer fler svar!
:D
#4 - 25 januari 2007 16:19
ger mina scalarer (och alla andra) artemia, räkmix, rödamygg, tetra pro, tetra pro colour, tetra min och levande vita mygg. Dom äter av alg och maltabletterna också...

/Hans
#5 - 25 januari 2007 16:22
Okej:Dhar du testat med flugor ngn gång?du ska se vilka monster dom e inuti dom e inte så snälla å söta som man tror när dom sätter sin jägar instinkt sida till
#6 - 26 januari 2007 18:23
nej har inte gjort det ännu, lite klent med flugor så här års;) Men i vår kommer det nog matas med det!

/Hans
#7 - 27 januari 2007 06:47
Tyvärr blir det mest granulat. Men förra veckan "matade" jag dem ofriviligt med 20 kardinaltetror och 6 amanoräkor. Det blev en dyr veckomenysedel, för de rovgiriga skalarerna. Får nog hitta några andra kompisar till mitt akvarium än kardinaltetror och räkor.
#8 - 27 januari 2007 09:25
mest räkmix och flingor, och så snor de av maltabletterna. Enstaka gånger har de fått räka, mygglarver och missbildade guppy- och platy-yngel. Grönsaker har de väl inte varit så intresserade av, förutom ärtor.

De är väldigt bra på att förse sig med nyfödda yngel när någon av mollyna föder fritt i akvariet.
#9 - 22 februari 2007 15:09
uuuuuuuuuuuuu vad har jag för monster i mitt kar?
hmmm jaja jag får väll investera i räkmix jox å grunkor å gissa vart alla bananflugor som troligen kommer i sommar igen kommer att hamna:p

Annons