Foder daffodilyngel

#1 - 18 juli 2007 20:06
Hejsan!
Mitt Daffodilpar har nuynglat av sig:) Ynglen är i nuläget ca 3mm och verkar vara hälsosamma och krya. Frågan lyder: När måste man börja mata dom med foder och isf med vad? Hur stora måste dom vara för att klara av artemia? Är orolig att dom i nuläget inte får i sig någon föda alls men dom ser pigga ut iaf.
Tacksam för svar
Mvh Mattias
#2 - 18 juli 2007 20:22
Artemia funkar väll från födseln, eller?
#3 - 18 juli 2007 20:26
När jag får yngel så gör jag ingenting. De betar i alger, äter "bös" på bottnen och när jag ger föreldrarna mat så finfördelar de den till mini-mini bitar och spottar sedan ut den till ynglen. Jag har dock inga Daffodils utan Röda Juvelciklider.

Kan du rekomendera Daffodls till en som aldrig har haft Tanganyika-ciklider innan? Jag vill byta från "blandat" till Tanganyika. Mitt kar är 222l stort.
#4 - 19 juli 2007 08:40
Levande Artemia i början och sedan kan man börja med frysfoder, typ Cyclops eller räkmix.
#5 - 20 juli 2007 06:23
Matte 159: Daffodilerna är inte svåra att hålla, däremot kan dom vara oerhört aggressiva så har man fisk man är rädd om i karet kanske dom ska undvikas. Mina spöade utan problem upp mina Leleupi(!) redan första dagen dom hamnade i karet trots att dom var drygt 1-2cm mindre än resten av fiskarna i karet.

Annons