Nina82 skrev:Vill du ha oranga yngel får du nog skaffa en orange hane ;).
Det är just detta du skriver om som är hela tjusningen med Guppy :). Att inte ha en susning om vad för färger ynglen får. Du får helt enkelt prova dig fram :D. Sen plockar du ut de hanar du tycker är spektakulära eller unika och använder dem vidare till avel osv osv osv. Till slut har du en färg som bara du har förhoppningsvis.
Bjuder på ett par bilder av min oranga hane och gula hane som jag tänkt avla på så småningom när jag hittar lämplig hona :D.
XenOn skrev:Det konstigare är att jag aldrig hittar sådana fina hanar i mina butiker Nina :(. Har bara lyckats få tag på en gul med svarta prickar.
BlueJ skrev:hehe jag hade orange hannar fick inte ett enda oranget yngel har en gul hanne som liknar den du hade på bilden den är skit fin har fått en enda hanne en så länge annars bara honor vet inte vad som blir fel
SandraO skrev:Jag förstår inte hur ni gör ni som lyckas få yngel?
Jag var jättesugen på att få yngel, oavsätt från vilken fiskart. Men när jag pratade runt med lite insatt akvariefolk så sa dom direkt att det var guppy jag skulle ha. Dom skulle ju yngla av sig i massor!! Yes tänkte jag, och jag skaffade ca 20 st, 15 i 375 lit och 5 st i 60 lit.
Har inte ens sätt att dom blivit runda om magen?
Kan man lixom göra nått för att sätta fart på det hela?
Mata med något speciellt?
Alla tips är välkommna. :)
beerzon skrev:Oj de var många. :D Hur längesen var de sen du köpte dem? Du köpte hanar och honar eller hur. Eller? :D
Har du andra fiskar i akvariet?
SandraO skrev:Ja det är ca 2 månader sen..
Ja naturligtvis köpte jag både hanar och honor :p
Det finns andra fiskar i det stora akvariet.
Nina82 skrev:Orkar du köra en bit finns/fanns det j*vligt snygga hanar på Väla/Helsingborg. Det är där jag köpt dessa och även den på min avatar men den dog tyvärr :(.
Ring isf och hör innan du kör så långt ;). Affären heter Grizzly.
Kör du inom oss har jag en snakeskinhane till dig :D. Hör av dig först bara ;).