Nån som vet nått om dom här växterna eller säjaren?
tycker dom såg rätt ok ut som flytväxter,,,,
http://www.tradera.com/Akvarium_flytvaxter-auktion-57364170
Anettejt skrev:Flytväxter som åxå säljs på Tradera är, Pistia Stratiotes (musselblomma) och Salvinia Natans.(simbräken)
De kan jag rekommendera. Köp inte andmat!!
MagicFingers skrev:samt Limnobium laevigatum ... ......
MrN skrev:aha ger nog fan i dom då...:D tack för svaren men dom har bara 1 flytväxt i alla affärer där jag bor och den är ful och kostar 45 kr å man behöver ett gäng ,.,,känns inte så kul att betala för en ful växt för man vill skymma ljuset lite..
darkness skrev:Hej! Avslutade just en affär med mr alex på tradera och jag vill göra som andra att varna för han. En mycker oseriös typ. Så mitt råd är att inte handla av denna person....
Martin85 skrev:Väldig spridning på dem ja.
Fördubblar sig på 2 dagar, får ta näve efter näve och kasta för att de inte ska täcka ytan.
Följdfråga till ämnet: Är det farligt att mata fiskarna med dem?
Har försökt flytta över stora mängder av dessa flytväxter till mitt gurami-akvarie men de tokarna har blivit vegitarianer.
Allvarligt, de käkar upp allt på några dagar, trots att jag fyller på samt att de förökar sig bra så är det 2 gurami och en groteskt stor svärdbärarhona som tror det är mat.
De har gjort det under 2-3 månader nu och mår bra som vanligt men det kanske inte är så bra...
Billigt med fiskmat blir det iaf :D
annatzk skrev:Jag hade funderat på att köpa flytväxter på Tradera, eftersom de kan vara svåra att få tag på i affären, tycker jag.
Men hur klarar de frakten?
Var förresten på vippen att bjuda på mr alex auktioner, men det var nått som gjorde mig misstänksam... Bestämde mig istället för salvia natans, men har ännu inte vunnit någon auktion.
annatzk skrev:Jag hade funderat på att köpa flytväxter på Tradera, eftersom de kan vara svåra att få tag på i affären, tycker jag.
Men hur klarar de frakten?
danneregner skrev:nån som la märket till säljarens namn? mr alex. sista man ska göra e att köpa av han
MrN skrev:Ahh just det var nån tråd här om honom förut va lurat nån tjej här på sniglar eller nått,,
darkness skrev:Hej! Avslutade just en affär med mr alex på tradera och jag vill göra som andra att varna för han. En mycker oseriös typ. Så mitt råd är att inte handla av denna person....
pontulf skrev:Vad händer om man lägger i nåra sånna i en sjö?
Blir det andmat då;)
Chockrosa skrev:skulle man inte då kunna plocka några från sjön i sommar om man nu skulle vilja ha andmat i sitt akvarium?
Lazarus skrev:Men herre gud är inte människor kapabla till att bilda sig en egen uppfattning utifrån omdömen efter tidigare köp?
Om det nu skulle finnas problem så skall de tas upp på tradera och inte här.