[QUOTE=fredcoca]Måste bara tillägga att detta inte är en vanlig flytt utan ett direktbyte. Så någon tid till att stoppa in en balja innan i nya lägenheten finns inte. Utan allt måste ske samma dag :-([/QUOTE]
Ja men det är samma förutsättningar som här, alltså allt samma dag. Jag ska f ö flytta fyra kar den dagen men de andra är mindre så det blir enkare. Själv valde jag som sagt att köpa ett beg kar med tillbehör, någon köpte en balja. Det underlättar mycket genom att man inte behöver få igång det gamla karet samma dag samtidigt som fiskarna får gå i sitt vanliga vatten med inkörda pumpar direkt på nya stället. Ställ helt enkelt det "nya" karet/baljan på plats det första du gör på morgonen och fyll upp det med gammalt vatten genom att ta det i dunkar. Sen åker du över med fiskar och inkörda filter. Därmed är deras tillvaro säkrad och man kan fokusera på resten av flytten.(Prata med de som du byter med om ditt problem med akvariet så får du säkert att komma och lämpa av detta.) Sen kan man starta upp det gamla större karet succesivt när man själv är inflyttad. Med båda kar på plats är det ju enkelt att slanga över vatten mellan karen plus att varje vattenbyte som görs i det mindre långsamt ökar den "nya" vattenkvaliteten. Men som sagt, det här är min lösning. Lycka till hur du än väljer attt göra, - ska tänka på dig när jag sliter och släper på mina kar :-)