Flytta med fisk.

#1 - 22 juni 2008 13:06
hej jag ska flytta och resan är ungefär 30 mil och jag undrar hur mina fiskar kommer klara de och hur jag ska transportera dom. vill ju inte lämna kvar mina älsklingar.
#2 - 22 juni 2008 16:53
lägg dem i påsar i en kylväska... ta gärna med ett par tre dunkar av det gamla akvarievattnet i flytten...
#3 - 22 juni 2008 17:04
jag gjorde nyligen en flytt från kalmar till norrköping, 25 mil. jag hade som vandal skriver påsar i en kylväska och sen tutade jag hemåt! gick galant! :)

lycka till med flytten nu!
#4 - 22 juni 2008 20:41
Ursäkta men måste man tuta hela vägen eller ibland bara? Kunde bara inte hålla fingrarna i styr
#5 - 23 juni 2008 16:33
Vandal skrev:
lägg dem i påsar i en kylväska... ta gärna med ett par tre dunkar av det gamla akvarievattnet i flytten...

okej tack för svaren. Hur många timmar klarar dom sig där i då?
#6 - 23 juni 2008 17:16
beror helt på hur många du packar i varje påse... men har du inte mkt fisk kan du ju alltid singelpacka, så klarar de uppemot ett dygn... när jag har flyttat har jag för det mesta gått till en akvarieaffär och bett om att få/köpa en bunt fiskpåsar, de är kraftigare ån vanliga fryspåsar och man känner sej säkrare... packa påsarna med ca 1/3 vatten och 2/3 luft, blås inte upp dem med munnen utan se till att få in gott om luft från "omgivningen"

lycka till med flyttandet, det ska nog gå bra!
#7 - 23 juni 2008 18:27
eriahl skrev:
Ursäkta men måste man tuta hela vägen eller ibland bara? Kunde bara inte hålla fingrarna i styr

det är frivilligt, själv tutade jag när jag mötte gula oplar! :D

Annons