ja absolut! jag gillar åka husvagn :) mor o fars är en 7 metare med dubbelsäng o våningssäng dör bak samt soffgrupp längst fram. ( som ungefär alla husvagnar) kyl o frys o micro o spisfläkt osv osv.
men ariona är inte så inne på husvagnsideen. när vi åkte förr med familjen så stannade vi sällan på campingar. kanske 1 natt i veckan för att ladda batteri o fylla vatten etc. annars har vi stått på parkeringar o industriområden etc etc . haha
varje år var det minst en vecka iväg. numera är det svårt att få ihop hela familjesemestrar. jag har jhu två syskon som har egna liv de med nu, o jag har sambo o barn på g. inte lätt att styra ihop då :P
alla är vi olika.
men jag skulle ALDRIG få för mig att åka omkring i husvagn på det viset.
för mig är husvagnen ett sätt att dryga ut semestern (i.e 4-5 samma kostnad som chartertripp på 1 vecka), samt komma familjen nära.
jag uppskattar verkligen närheten till mina pojkar denna period. Vi kommer riktigt nära varandra. Vi gör en massa saker ihop under förhållandevis lång period.
Jag skulle inte få detta om jag kuskade runt med vagnen och bytte plats varannan dag eller så.
Samtidigt får man som sagt var erkänna att folk är olika.
Grannen bredvid oss kuskade runt på det där viset i 15 år med tre ungar. Det såg hur mycket som helst. Alla var alltid nöjda och glada.
Sedan har man ju den där typen som aldrig skulle få för sig att laga mat själv på semestern. Min svärmor är sådan. Kan hon inte åka iväg där allt är serverat under en vecka eller två, och då menar vi allt serverat, hade hon inte varit blyg, så skulle hon velat att folk torkade henne i röven, kan hon inte få allt på ett siverfat denna poeriod, så skiter hon i det och sitter hellre ensam i lögenheten och glor på blommornas tillväxt.
Så, hitta det som passar dig bäst.
.