flytta familjen

#1 - 12 mars 2008 13:05
jag har ett par med palettciklider som vallar runt sina små ungar i karet och dom har vallat runt dom i ca 1 vecka, jag har ett 25 literskar som står oanvänt pg. netritvärderna kolapsade och fiskarna höll på att dör så jag flyttade alla men nu tänkte jag att jag kunde tömma hela kartet på inredning o allt och lägga i deras lilla grotta och lite växter och så får dom vala runt siana ungar där utan fiender i from av dom andra fiskarna
OBS! jag har ingen pump eller någon cirkulering

är det en bra ide eller bara dumt??

// bessa
#2 - 12 mars 2008 13:11
dom klarar sig själva. tro mig första kullen e gullig och så men snart kommer du vilja ha uppkäkade yngel. men om dom klarat sig en vecka kommer dom klara sig
#3 - 12 mars 2008 14:05
bessa skrev:
jag har ett par med palettciklider som vallar runt sina små ungar i karet och dom har vallat runt dom i ca 1 vecka, jag har ett 25 literskar som står oanvänt pg. netritvärderna kolapsade och fiskarna höll på att dör så jag flyttade alla men nu tänkte jag att jag kunde tömma hela kartet på inredning o allt och lägga i deras lilla grotta och lite växter och så får dom vala runt siana ungar där utan fiender i from av dom andra fiskarna

OBS! jag har ingen pump eller någon cirkulering

är det en bra ide eller bara dumt??

// bessa

Skulle inte flytta dem. De mår nog bättre där dem e nu. Andra fiskar lockar bara fram den naturliga instinkten hos dem och ett akvarie utan pump och cirkulation e inte bra en längre stund för någon fisk. Lycka till....
#4 - 12 mars 2008 14:36
tänkte mer på dom andra fiskarna jag har ett 54 literskar och dom andar fiskarna jagas in i ett hörn
#5 - 12 mars 2008 14:43
Vet ju inte hur du har med ekonomi eller plats och så men hade jag varit du hade jag nog försökt hitta ett begagnat akvarium billigt på blocket som e lite större. Palettciklider har ett ganska stort revir och vill ha ganska mycket utrymme. Problemet i ditt kar verkar vara att de ser hela akvariet som sitt revir istället för en del av det.
#6 - 12 mars 2008 15:36
palettciklid ska ha minst 100l så om du har plats och pengar skulle jag skulle jag råda dig att skaffa större
#7 - 12 mars 2008 18:09
Okei doki, ska nog köpa ett nytt kar som jag täkte att dom skulle få gå i

Annons